Vilka eller vilken PC-klassiker skulle du vilja se en remake av?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Master of Magic.

Inga oändliga återslag dock!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

BF 2142
C&C Generals m alla addons etc
kanske Interstate76

Efterfrågar egentligen bara uppdaterad gfx-motor och modern coop.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb [Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5950x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd, fortfarande 2025!
Nytt skal lianli V3000 med rads men utan något annat än

Permalänk
Medlem

Det första Unreal spelet från 1998
Quake 1 och 2
Worms Armageddon

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Alla Monkey Island med modern grafik hade varit kul.

Permalänk

Kul att så många vill ha ufo defense, tyckte dock x-com och alla liknade spel har gjort ett ganska bra jobb när det gäller att fånga det mest av den genren och gjort förbättringar på många spelmekaniker. Älskar fortfarande originalet dock.

Men det jag verkligen skulle önska remake av är:
No one lives forever 1 & 2
Samt The Lord of the Rings: The Return of the King

Förhoppningsvis håller dem bättre idag eller skulle få lite mer kärlek än andra barndoms favoriter som fått uppdateringar seglar på er Rome: total war och Heroes HD edition

Permalänk
Medlem

Bad company Vietnam
Bioshock
Mirror’s Edge
GoldenEye

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
Apollo Twin X-MacBook Pro M1
Aune X1S-GT- Ryzen 7 9800X3D- RTX4080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Kul att så många vill ha ufo defense, tyckte dock x-com och alla liknade spel har gjort ett ganska bra jobb när det gäller att fånga det mest av den genren och gjort förbättringar på många spelmekaniker. Älskar fortfarande originalet dock.

Men det jag verkligen skulle önska remake av är:
No one lives forever 1 & 2
Samt The Lord of the Rings: The Return of the King

Förhoppningsvis håller dem bättre idag eller skulle få lite mer kärlek än andra barndoms favoriter som fått uppdateringar seglar på er Rome: total war och Heroes HD edition

De gamla LotR till Xbox/PS2 var verkligen fantastiska, de förtjänar absolut remakes

Permalänk
Medlem

Swat 4 också såklart 😀

Permalänk
Medlem

Såg att det är ett nytt Painkiller spel är på gång, får mig osökt att tänka på Serious Sam.
Lägger även till Destruction Derby.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ah, ett spel till: Grand Prix Legends
Det har ju moddats något sjukt redan men vore fint med en omstart med en färskare spelmotor, kanske baserad på iRacing motorn.
Är ju ett väldigt nischat spel så lär aldrig hända...

Skrivet av Campaigner:

Master of Magic.

Inga oändliga återslag dock!

Finns en remake
https://www.gog.com/en/game/master_of_magic
(har inte provat den alls dock - känns som stilen kanske gått lite för långt från originalet?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har säkert redan nämnts, Need for Speed III: Hot Pursuit från -98 och givetvis underground.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Across 😅

Visa signatur

MattiB

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hade älskat att se en Fallout 2 remake. Full grafisk ombyggnad i 3D såklart, men fortfarande låst till top down view. Riktigt rått och ödsligt vill jag ha det. Tänk er combon RT med perken Bloody Mess! Lite tweaks på spelmekaniken kanske. Det fungerar ju att spela än idag. Det är bara grafiken som är lite av dess nackdel. Även om jag klarar att se bortom den begränsningen.

Det låter som att detta kan vara någonting för dig: Fallout 2 Community Edition. Det är inte 3D, men du får modern upplösning, buggfixar och diverse förbättringar.

Se även:

Liknande projekt för andra klassiska spel:

• Brutal Doom mod för GZDoom (kräver datafiler från DOOM)

• DevilutionX (kräver datafiler från Diablo)

• OpenJKDF2 (kräver datafiler från Star Wars Jedi Knight: Dark Forces 2 och Mysteries of the Sith)

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Final Fantasy 1-6 (sopa in dom i Octopath Traveler motorn så är det klart!)

Öppnar man asken med konsolspel jag vill ha remastrade ligger förutom FF i Octopath-motorn även Xenogears och Xenosaga-trilogin där. Phantasy Star vore kul också. Xenogears tycker jag skulle göra sig bättre i en typ 2D-HD än full 3D. Den generationens 3D var verkligen ingenting man ser tillbaka på med nostalgi. Xenosaga kunde NAMCO bara släppa på nytt med lite högupplösta texturer och det hade räckt gott och väl. Monolith är ju under Nintendo (med 16% NAMCO) nu så jag hoppas vi får se detta till Switch 2... 🤞🏼