Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Rekommenderas ny Xiaomi?

Har idag Xiaomi Mi A2. Funkat utmärkt sen 2017 tills något år sen. Nu dör luren efter 1min Google Maps lr swish.
Kostade 1400:- och jag är inte sugen på o ge mer.

Skulle vilja kunna betala med luren o spela enklare spel. Har inga egentliga krav.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Mitt problem (hade Redmi Note 7 några år sedan) är mest bloatware och skit ifall man inte orkar installera custom OS vilket också är svårare än på eg. mainstream Samsung. Fast även billigare Samsung har bloatware så inte direkt bättre.

Mitt tips vore i vilket fall att kika på telefoner andrahand speciellt med den budgeten, så kan man få något lite bättre. Finns många i nyskick, ibland vissa även oanvända.

5000mah batteri är normalt för nya billigare telefoner så det skulle jag titta efter (minimum) ifall du vill stt den ska överleva så länge som möjligt.

Permalänk
Medlem

Sonen hade en Xiaomi Mi Note 12 tidigare som fungerade bra efter att vi tömt den på skräp med hjälp av Universal Android Debloater GUI för Windows.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Hela familjen hade A2 Lite och vi tyckte samtliga att de var bra. Sonen hade sönder telefoner på löpande band ett tag (vid tillfället yngre tonåring och disträ därtill) varpå hans lur ersattes med en POCO (Xiaomi) och sedan en begagnad RedMi (glömt version) tills den också gick hädan. Han upplevde samtliga telefoner som väldigt bra och som far upplevde jag dem som bra och prisvärda. Ta en titt på någon begagnatsida och se vad där finns är mitt råd, typ en 12T (lanserades slutet 2022) med 8gb ram och 256gb minne bör finnas för under 2000kr, kollar du privatannonser bör du kunna hitta bättre för samma pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Har idag Xiaomi Mi A2. Funkat utmärkt sen 2017 tills något år sen. Nu dör luren efter 1min Google Maps lr swish.
Kostade 1400:- och jag är inte sugen på o ge mer.

Skulle vilja kunna betala med luren o spela enklare spel. Har inga egentliga krav.

Just nu är detta erbjudande från Comviq oslagbart imo - 269kr/mån i 24 månader och en Google Pixel 9A på köpet.

100GB surf. Bra telefon på köpet. Spara all surf. 1000min fria samtal till utlandet.
Jag har idag ett abonnemang för 205kr/mån, så för mig blev kostnaden 1500kr för en ny telefon och jävligt mycket surf.

https://www.comviq.se/mobiler/google-pixel-9a/5874/24/SPECIAL...

Permalänk
Medlem

Halva familjen har Xiaomi, av olika modeller. Har själv en Xiaomi 12 Pro som jag köpte begagnad, och går att få runt 1500:- + nu om man har lite flyt. Kan funka finfint i minst 2-3 år till. ☺️