Permalänk
Medlem

Defekt Acer Nitro VG272UP

Kollar här på Sweclockers om någon är intresserad av att försöka få liv i en defekt skärm som ej tar emot ström innan den slängs på tippen.

Troligtvis är det den inbyggda nätdelen som gett sig men har ej tid eller erfarenhet att försöka felsöka och laga skärmen själv.

Ca 5 år gammal Acer Nitro VG272UP 1440p 144Hz IPS.

Komplett modellbeteckning: VG272U Pbmiipx
Acers produktnummer: UM.HV2EE.P01 VG272UP

Skärmen finns att hämta i Jönköping eller Habo 2,5mil nordväst om Jönköping

Skärmen skickas ej

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så enkelt att nätkabeln inte gör kontakt. Har en skärm med det problemet, trodde den var helt död men så provade jag med en annan nätkabel o då går den igång. Men aldrig med originalkabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Kan ju vara så enkelt att nätkabeln inte gör kontakt. Har en skärm med det problemet, trodde den var helt död men så provade jag med en annan nätkabel o då går den igång. Men aldrig med originalkabeln.

Kabeln är det tyvärr inget fel på och denna skärm har ingen lös nätadapter så det är troligtvis något i den inbyggda strömförsörjningen som gett sig.

Det är min systers skärm och den skall ha lagt av en dag helt utan förvarning eller fysisk åverkan.

Oavsett vilken strömkabel man kopplar in så är skärmen heldöd och power-led lampan lyser ej så den får ingen ström.

Hon har köpt en ny skärm och jag har inte tid att plocka isär denna för felsökning för att se om man kan löda om eller byta någon komponent på nätdelen eller kretskortet alternativt byta ut någon av dessa då jag hittat båda kompletta kretskorten som reservdelar på internet

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear