Dator frös, nya ram - ingen skillnad
Hej,
För 2 veckor sedan lämnade jag min dator på i några timmar medan jag hittade på annat, när jag kom tillbaka till datorn klockan 18.00 noterade jag att klockan var fast på 17.15 och datorn var helt frusen, det gick inte gör något, jag testade stänga av datorn och starta igen och då fick jag ingen bild. Jag såg på moderkortet att den orangea lampan för ram lös. Jag testade återställa cmos, testade ett ram åt gången i alla slots utan framgång. Efter detta hörde jag av mig till Inet och dom rekommenderade mig att skicka in ram-minnen och moderkort vilket jag gjorde, dom testade komponenterna och dom fick inga problem men dom bytte ram-minnena på goodwill. När jag satte ihop allt nu ut så fick jag samma problem som tidigare.
Jag är visserligen ingen stark datormekare så visst kan jag satt ihop något fel nu men jag hade tagit mycket bilder och det faktum att jag fick samma problem som tidigare tycker jag ändå indikerar att det är något som inte står rätt till. Vad hade ni gjort? Några tankar om vad som skulle kunna vara fel?
Datorn köptes i augusti och det har varit noll problem fram tills nu.
- Fractal Design Pop Air Black Solid
- Kingston 32GB (2K) DDR5 6000MHz FURY Beast Black
- CPU AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB, AM5, 120W
- ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI
- Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD (2280) 2048G
- Thermalright Phantom Spirit 120 SE
- Seasonic Focus GX 850W
- AMD 5700 XT (är några år äldre..)
Mycket tacksam för eventuella råd!