Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

https://i.ibb.co/3YyMvQkz/IMG20210925104932.jpg]

21 år, 3 månader och 1/½ vecka var du en del av mitt liv.

Tack Trixie för den tid du gav mig. Jag kommer alltid älska dig, och minnet av dig.

04/04 2025

Vila i frid. (och beklagar sorgen Majora!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Bästa polarna
<Uppladdad bildlänk>

De slåss om tre sekunder.

Någon mer som kör vr och har katt som passar på att anfalla dig för hon vet du inte ser?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det här är min katt Diesel. Han ser alltid ut som en måndag morgon i ansiktet.
Plockar man upp honom vill han ner. Ligger han i soffan och man sätter sig bredvid går han iväg. Möter man honom på stigen vänder han. Men ändå är han liksom alltid i närheten.
Han påminner om en sur gubbe, men är bara knappt 3 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Det här är min katt Diesel. Han ser alltid ut som en måndag morgon i ansiktet.
Plockar man upp honom vill han ner. Ligger han i soffan och man sätter sig bredvid går han iväg. Möter man honom på stigen vänder han. Men ändå är han liksom alltid i närheten.
Han påminner om en sur gubbe, men är bara knappt 3 år.

<Uppladdad bildlänk>

Håller med!!

Vår katt är lika gammal och befinner sig alltid nära men utom räckhåll

Dock, sista månaderna har hon börjat med en grej. Ligger jag i soffan på kvällen kommer hon oftast och lägger sig på min mage/lår - vart helt shockad första ggn det hände.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Mina bäbisar. Tyvärr så dog den färgglada precis innan nyår. Men min svarta tjockis Findus är kvar. Och älskar att ligga på mitt skrivbord vid min datormus.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Hade lite förhinder, när jag höll på att flytta mitt datorbord, för ett par veckor sedan.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vår nykomling Zelda som nu funnits i vårt liv i ett helt år:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hugin, älgars och rådjurs stora skräck (ja han försöker jaga dem när han ser dem i skogen)...

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sover lika graciöst som en dyngrak ryss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

<Uppladdad bildlänk>

Russian Blue ?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Findus och jag som är uppe på taket och retar kattungen som inte lärt sig att klättra ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Russian Blue ?

2 british shorthairsyskon.

Permalänk

Här är några på min katt Busan, som gick bort sommaren 2020. Hon var en riktig sötnos dock 😍😊

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av Hackers:

<Uppladdad bildlänk>

Findus och jag som är uppe på taket och retar kattungen som inte lärt sig att klättra ännu.

Här är farsans katt (som också heter Findus) 😅

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Mina två katter som små. Länge sedan, ingen av dem är i livet sedan 25 år tillbaka. De kallades för Hanson och Karlsson, efter den berömda musikgruppen såklart.

En lite senare bild på Karlsson...

/ B

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ettan blev sur på mig häromdagen för att jag sa nej till att få kattgodis. Ledsen, besviken och sårad blev hon. Fruktansvärt! (Hon får några gånger om dagen, det är bara en del av vårt band och så blir det en massa kel där också) men hon försöker flera gånger och "kommer och hämtar mig" när jag sitter och jobbar. Men ofta är det rastlös hon egentligen är, så jag brukar vara restriktiv med godiset så hon gör vad hon egentligen behöver...dvs gå ut eller om hon vill busa en stund eller vad det kan vara.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring