Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Konsolgrävare

Day 1 games:

1st party games:

• Mario Kart World

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Nintendo Switch 2 Edition

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition

• Nintendo Switch 2 Welcome Tour

3rd party games:

• Street Fighter 6

• SPLIT FICTION

• Hogwarts Legacy

• HITMAN World of Assasination - Signature Edition

• BRAVELY DEFAULT FLYING FAIRY HD Remaster

• Yakuza 0 Director's Cut

• Sid Meier's Civilization VII – Nintendo Switch 2 Edition

• Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

• Puyo Puyo Tetris 2S

• Rune Factory: Guardians of Azuma – Nintendo Switch 2 Edition

• Suikoden I&II HD Remaster for Nintendo Switch 2

• SONIC X SHADOWS GENERATION

• DELTARUNE Chapters 1+2+3+4

• Survival Kids

• Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

• NOBUNAGA'S AMBITION: Awakening Complete Edition

• Fast Fusion

• FORTNITE

• Arcade Archives 2 RIDGE RACER

• Fantasy Life i: The Girl Who Steals – Nintendo Switch 2 Edition

Free upgrades for Nintendo Switch titles:

• 51 Worldwide Games

• ARMS

• Game Builder Garage

• Captain Toad: Treasure Tracker

• Big Brain Academy: Brain vs. Brain

• New Super Mario Bros. U Deluxe

• Pokémon Scarlet and Pokémon Violet

• Super Mario 3D World + Bowser's Fury

• Super Mario Odyssey

• The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

• The Legend of Zelda: Link's Awakening

Nintendo GameCube - Nintendo Classics

• The Legend of Zelda: The Wind Waker

• SOULCALIBUR II

• F-ZERO GX

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/FfZOCffBtE

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Hur många här kommer att avboka sin EU order och försöka få tag i fysiskt i butik för att väntan över helgen blir för stor? 😂

Finns unboxing videon kvar någonstans? Nintendo tog bort den snabbt.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hur många här kommer att avboka sin EU order och försöka få tag i fysiskt i butik för att väntan över helgen blir för stor? 😂

Såg på reddit: https://packaged-media.redd.it/wloc6t69sd3f1/pb/m2-res_1280p....

Permalänk

Nu drogs pengarna för Gamecube-controllern för mig. Bara konsolen kvar nu! FYI gjorde jag två separata beställningar från Nintendo Irland. En för handkontrollen och en för själva konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

1st party games:

• Mario Kart World

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Nintendo Switch 2 Edition

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition

• Nintendo Switch 2 Welcome Tour

3rd party games:

• Street Fighter 6

• SPLIT FICTION

• Hogwarts Legacy

• HITMAN World of Assasination - Signature Edition

• BRAVELY DEFAULT FLYING FAIRY HD Remaster

• Yakuza 0 Director's Cut

• Sid Meier's Civilization VII – Nintendo Switch 2 Edition

• Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

• Puyo Puyo Tetris 2S

• Rune Factory: Guardians of Azuma – Nintendo Switch 2 Edition

• Suikoden I&II HD Remaster for Nintendo Switch 2

• SONIC X SHADOWS GENERATION

• DELTARUNE Chapters 1+2+3+4

• Survival Kids

• Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

• NOBUNAGA'S AMBITION: Awakening Complete Edition

• Fast Fusion

• FORTNITE

• Arcade Archives 2 RIDGE RACER

• Fantasy Life i: The Girl Who Steals – Nintendo Switch 2 Edition

Free upgrades for Nintendo Switch titles:

• 51 Worldwide Games

• ARMS

• Game Builder Garage

• Captain Toad: Treasure Tracker

• Big Brain Academy: Brain vs. Brain

• New Super Mario Bros. U Deluxe

• Pokémon Scarlet and Pokémon Violet

• Super Mario 3D World + Bowser's Fury

• Super Mario Odyssey

• The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

• The Legend of Zelda: Link's Awakening

Nintendo GameCube - Nintendo Classics

• The Legend of Zelda: The Wind Waker

• SOULCALIBUR II

• F-ZERO GX

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/FfZOCffBtE

Nintendo har även uppdaterat kompatibilitetssidan nyligen. Som förväntat har en del av spelen som inte är kompatibla nu uppdateringar planerade till lanseringen eller strax efter för att fixa problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Aldrig! Däremot hade det varit kul att gå på midnattsevent på Webhallen, har varit på några tidigare och det är extremt kul. Tyvärr har man fullt upp med annat och jobb dagen efter. Eftersom man inte ska köpa så känns det ännu mindre värt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe1995clocker:

Nu drogs pengarna för Gamecube-controllern för mig. Bara konsolen kvar nu! FYI gjorde jag två separata beställningar från Nintendo Irland. En för handkontrollen och en för själva konsolen

För kontrollern drogs pengar för mig också men samtidigt har pengar nästan 5000kr också försvunnit utan att jag kan se vem eller för vad som dragits🤔

Också gjort två separata beställningar på kontroller och konsol ej mario bundle

Rättelse 4819kr är reserverat, torde va konsolen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

För kontrollern drogs pengar för mig också men samtidigt har pengar nästan 5000kr också försvunnit utan att jag kan se vem eller för vad som dragits🤔

Också gjort två separata beställningar på kontroller och konsol ej mario bundle

Rättelse 4819kr är reserverat, torde va konsolen då

Tog du Irland? Tyskland här och inga pengar reserverade för konsolen eller ändring av status på ordersidan än så länge.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Tog du Irland? Tyskland här och inga pengar reserverade för konsolen eller ändring av status på ordersidan än så länge.

Jag har från Irland men inte dragits nåt. Beställde dock kanske senare än andra, 8 maj. Jag har bundle också, kanske gör skillnad på ordningen de processar ordrarna.

Men är inte 4800 billigare än Switch 2 borde kosta även utan bundle? 470 euro är ju runt 5100 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Kontroll från Irland men konsol från Tyskland

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Däremot hade det varit kul att gå på midnattsevent på Webhallen, har varit på några tidigare och det är extremt kul.

Jaså? Har aldrig gått på nån. Jag tänker mig att folk står lite obekvämt utspridda i lokalen och väntar på kl 00, sen köar man upp och hämtar ut sin beställning och försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbjekeln:

Jaså? Har aldrig gått på nån. Jag tänker mig att folk står lite obekvämt utspridda i lokalen och väntar på kl 00, sen köar man upp och hämtar ut sin beställning och försvinner.

Vid Halo 2-släppet så var det kö utanför där Master Chief kom förbi, tävling 2vs2 i Halo 2 där vinsten var Halo 2-spelet, en tröja mm. Men det var ett tag sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har från Irland men inte dragits nåt. Beställde dock kanske senare än andra, 8 maj. Jag har bundle också, kanske gör skillnad på ordningen de processar ordrarna.

Men är inte 4800 billigare än Switch 2 borde kosta även utan bundle? 470 euro är ju runt 5100 kr.

Vore väldigt tråkigt om 4819kr som då inte skulle dratts för något annat än en konsol🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbjekeln:

Skrivet av doomas:

Vid Halo 2-släppet så var det kö utanför där Master Chief kom förbi, tävling 2vs2 i Halo 2 där vinsten var Halo 2-spelet, en tröja mm. Men det var ett tag sedan

Är ju mycket köande utanför, så en bärbar konsol och gott sällskap är ju bra. Insläpp timme innan eller så. Som sagt blir det tävlingar, goodiebags, tilltugg och de kör lite extra på relevanta artiklar. Webhallen har ju skrivit att Mario och Luigi ska komma förbi. Tolvslaget är som nyår fast folk är mer exalterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Vore väldigt tråkigt om 4819kr som då inte skulle dratts för något annat än en konsol🤔

Står det Nintendo så måste det ju vara konsolen. Man kan ju hoppas de gjort fel vid valutaväxlingen då för 4800 är ju riktigt bra. Skulle bli runt 5250 eller något sånt för min bundle isåfall. Får väl se, det viktigaste är att den blir skickad

Permalänk
Skrivet av doomas:

Skrivet av wargreymon:

Är ju mycket köande utanför, så den bärbar konsol och gott sällskap är ju bra. Insläpp time innan eller så. Som sagt blir det tävlingar, goodiebags, tilltugg och de kör lite extra på relevanta artiklar. Webhallen har ju skrivit att Mario och Luigi ska komma förbi. Tolvslaget är som nyår fast folk är mer exalterade.

Kul, kanske man skulle gå dit då. Tänk att få switchen signerad av Mario! Men man ska ju jobba dagen efter.

Permalänk
Medlem

Från Nintendos sida

”We are currently processing payments for pre-orders of products releasing on June 5th. This may take some time. Please make sure you have selected a preferred pre-order payment method and have enough funds available to ensure smooth processing. Thank you.”

Permalänk
Konsolgrävare

Pokémon Legends: Z-A Release 16 oktober och Pokémon Presents 22 Juli 2025

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Så det är detta Bergsalas överskott går till xD

Skämt åsido rätt häftigt, tror inte jag sett liknande i Sverige innan iallafall. Bor dock i mindre stad än Göteborg så kanske därför

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1kxkaq6/swi...

Permalänk
Medlem

Någon som vågade lägga upp setup på YouTube. Blir nog inte uppe länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som vågade lägga upp setup på YouTube. Blir nog inte uppe länge.

https://m.youtube.com/watch?v=Y49k7XwfE6k

Bara första minuten som funkar sen stod det att den var borttagen.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Bara första minuten som funkar sen stod det att den var borttagen.

Här är den uppladdad på X/Twitter om någon vill se: https://x.com/nintentalks/status/1927817259507995003?s=46&t=O...

Permalänk
Medlem

Perkele, fick precis sms från nordea att de blockerat nintendos försök att dra pengarna.. Fick svara JA på sms'et om det var ett giltigt köp, sedan skulle jag göra om köpet (?!), svarade jag NEJ skulle mitt kort spärras direkt.

Kommer nintendo försöka dra igen tro? Jag kan inte se något på tyska storen att något skulle vara fel.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Perkele, fick precis sms från nordea att de blockerat nintendos försök att dra pengarna.. Fick svara JA på sms'et om det var ett giltigt köp, sedan skulle jag göra om köpet (?!), svarade jag NEJ skulle mitt kort spärras direkt.

Kommer nintendo försöka dra igen tro? Jag kan inte se något på tyska storen att något skulle vara fel.

Samma här. Jag fick mail från Nintendo en stund senare som sa att de ska försöka igen om fyra dagar. Frågan är bara om Nordea faktiskt kommer godkänna köpet då...

Permalänk
Medlem

5791sek har Nintendo.de dragit för mig nu. Jag har MK bundeln plus rattarma till Mario Kart.

Status på hemsida srår dock fortfarande som pre-order.

Edit, har swedbank.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Samma här. Jag fick mail från Nintendo en stund senare som sa att de ska försöka igen om fyra dagar. Frågan är bara om Nordea faktiskt kommer godkänna köpet då...

Ah smart, jag kollade aldrig mailen! Ser att jag har samma mail, 4 dagar känns ju rätt långt bort.
Hade fullt upp att förstå om SMS'et var en scam eller inte

edit: hoppas det inte påverkar leveranstiden.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Drogs pengar (7.047:-) här också. Kör med Klarna kortet.

Permalänk
Medlem

Fan vad jag hatar Nordea. Alltid så jävla meckigt med köp.

Permalänk
Medlem

Drog 5573kr för MK bundle - Nintendo Tyskland. Nu är det så nära!

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som kommer att vakna upp till ett irriterande sms från Nordea idag