Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Fick mail nyss från Nintendo att det är redo att skickas.

Permalänk
Medlem

Fick också mailet från tyska Nintendo att orden är redo för att skickas :).

Permalänk
Medlem

20 minuter sen My Nintendo Store Irland!

Permalänk
Expertgissare

Fick även jag precis mejl om att mitt paket är klar att skickas
Är väldigt kluven, önskar ju så klart att det hinner komma denna vecka, men ska vara borta hela helgen (från torsdag) och kommer i så fall inte ens kunna öppna paketet, så för att inte hela helgen ska gå åt av att tänka på vad som ligger hemma och väntar så hoppas jag det kommer nästa vecka

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Fick också mejl att den är redo att skickas och kommer nästa vecka. Det är ju ändå okej, bättre pris och från nintendo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Fick även jag precis mejl om att mitt paket är klar att skickas
Är väldigt kluven, önskar ju så klart att det hinner komma denna vecka, men ska vara borta hela helgen (från torsdag) och kommer i så fall inte ens kunna öppna paketet, så för att inte hela helgen ska gå åt av att tänka på vad som ligger hemma och väntar så hoppas jag det kommer nästa vecka

Jag håller på att bygga trapp utomhus, så på helgen kommer dagarna gå till det. Men hinner den komma får man spela lite grann på kvällen!

Permalänk
Medlem

Beställde från Irland den 16/5. Eftersom postnord delar ut på lördagar i vissa delar av landet, så lever fortfarande hoppet om att kunna spela lite till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Fick mail nyss från Nintendo att det är redo att skickas.

Samma för mig 🙂

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

gamecube kontroll beredd att skickas från nintendo, och switch 2 från komplett redo för 5992kr, är det någon som fått pro kontrollen bokad/bekräftad någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

gamecube kontroll beredd att skickas från nintendo, och switch 2 från komplett redo för 5992kr, är det någon som fått pro kontrollen bokad/bekräftad någonstans.

Min pro 2 controller är completed från Nintendo DE. Fått mail om att den är färdig för leverans

Permalänk
Medlem

Meddelande om att ordern är redo att skickas mottaget här också. Jag ska försöka styra paketet (från Nintendo DE) mot vårt ombud, de får alltid leverans på lördagar. Kanskekanske dyker det upp den 7/6, men gissar på må-ti veckan efter.

Permalänk
Medlem

Jag ska åka förbi Tyskland om en månad och tänkte köpa en på plats där. Har ni några tips eller nåt man ska tänka på när man är där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Jag har pro kontrollen förhandsbokad hos Proshop med ett leveransdatum den 10/6 eller 11/6.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem

Det är nu "out of stock" på Nintendos shop. Hoppas vi som har en preorder fortfarande är garanterade utskick till 5 juni. Lade beställning 8 maj och sett massor som gjort beställning efter fått sina pengar dragna.

Imorgon är väl sista dagen om de skickas den 4:e. I pray to God! 🙏🙏🙏 TA MINA PENGAR NINTENDO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orr3:

Det är nu "out of stock" på Nintendos shop. Hoppas vi som har en preorder fortfarande är garanterade utskick till 5 juni. Lade beställning 8 maj och sett massor som gjort beställning efter fått sina pengar dragna.

Imorgon är väl sista dagen om de skickas den 4:e. I pray to God! 🙏🙏🙏 TA MINA PENGAR NINTENDO!

La också märke till att dom nu står som slut. Helt otroligt hur tillgänliga dom varit ändå. Hur lätt som helst att få en om man vill.

Jag kommer ihåg hur jäkla stressad jag kände mig när jag fick invite 9 april och skyndade mig in på sidan direkt haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

La också märke till att dom nu står som slut. Helt otroligt hur tillgänliga dom varit ändå. Hur lätt som helst att få en om man vill.

Jag kommer ihåg hur jäkla stressad jag kände mig när jag fick invite 9 april och skyndade mig in på sidan direkt haha..

Det är inte så att ni är inloggade, för då kan man inte beställa en konsol till, då det gäller en konsol per konto.

Här var man glad några sekunder innan man såg att de var en annan produkt 🤣

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Det är inte så att ni är inloggade, för då kan man inte beställa en konsol till, då det gäller en konsol per konto.

Här var man glad några sekunder innan man såg att de var en annan produkt 🤣
<Uppladdad bildlänk>

Nä står out of stock helt nu, gjorde det inte innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nä står out of stock helt nu, gjorde det inte innan.

<Uppladdad bildlänk>

Jaha, orkade inte logga ut för att checka 🙃🤭

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jaha, orkade inte logga ut för att checka 🙃🤭

Står även så fast du är inloggad.

Hoppas de inte struntar i att completea ordern bara för att den typ innehåller en prokontroller som heller inte finns i saldo och de då väljer att inte skicka ordern alls innan allt finns i saldo. Hade hellre att de bara skickat konsolen isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Railion:

Jag har pro kontrollen förhandsbokad hos Proshop med ett leveransdatum den 10/6 eller 11/6.

Har också bokat från Proshop med förväntad leverans 6/6 eller 10/6. Trodde de skulle skicka ut iaf imorgon så man hade tills torsdag. La en till beställning från inet nu där jag har förväntad leverans 5/6. Tror nog att jag avbokar från Proshop.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 8Bitdo Ultimate kontrollen kommer fungera på Switch 2? Tyckte mig läst det någonstans, men kan ha kommit ihåg fel. Ni som testat både pro och 8Bitdo Ultimate. Är det någon jätteskillnad eller är dom rätt lika?

Permalänk

Nu fick jag "order has been shipped" på pro controllern (nintendo Ireland). Så det finns en minimal chans att få det till den femte beroende på vart origin är och hur snabbt det kommer till Sverige..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon som vet om 8Bitdo Ultimate kontrollen kommer fungera på Switch 2? Tyckte mig läst det någonstans, men kan ha kommit ihåg fel. Ni som testat både pro och 8Bitdo Ultimate. Är det någon jätteskillnad eller är dom rätt lika?

Jag har 8Bitdo Ultimate hemma och har spelat med den på en lånad Switch 1 och det funkade jätterbra. Dock så tror jag den haptiska feedback:en och kvalitétskänsla i Switch 2 Pro Controller är bättre samt att Pro Controller har gyro, men bra att ha som extrakontroll.

Jag har beställt två Switch 2 Pro controllers till konsolen, de medföljande joy-con med grepp som 3:e kontroll och har sedan 8Bitdo Ultimate som den 4:e kontrollern om vi ska köra 4 stycken.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Såg på FZ att några som beställt sin Switch via tyska Nintendo, fått sina skickade redan med beräknad leverans på torsdag. Ingenting syns dock för mig, men jag har beställt via Irland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Har också bokat från Proshop med förväntad leverans 6/6 eller 10/6. Trodde de skulle skicka ut iaf imorgon så man hade tills torsdag. La en till beställning från inet nu där jag har förväntad leverans 5/6. Tror nog att jag avbokar från Proshop.

Tack för tipset. Jag avbokade på Proshop och la en beställning på Inet istället med en förväntad leverans den 5/6 mellan kl 10 - 14.
Förhoppningsvis får man Switch 2 (från Netonnet) och Mario Kart World (från Coolshop) levererad på samma dag så att man har en riktigt trevlig långhelg framför sig.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem

Beställde en n64 kontroller förra veckan och den kom på två dagar från Tyskland (även om jag beställde från irländska webshoppen). Antar att tracking nummer kommer idag och att de är påväg imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Railion:

Tack för tipset. Jag avbokade på Proshop och la en beställning på Inet istället med en förväntad leverans den 5/6 mellan kl 10 - 14.
Förhoppningsvis får man Switch 2 (från Netonnet) och Mario Kart World (från Coolshop) levererad på samma dag så att man har en riktigt trevlig långhelg framför sig.

Ja det kanske skiter sig från Inet också, men känns som större chans när det nu står förväntad leverans 5/6 iaf.

Sen hänger det ju också på att Retrospelbutiken får iväg konsolen så jag får den på torsdag också… 😅

Permalänk
Medlem

Någon som hört något än från Retrospelbutiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Såg på FZ att några som beställt sin Switch via tyska Nintendo, fått sina skickade redan med beräknad leverans på torsdag. Ingenting syns dock för mig, men jag har beställt via Irland.

Tror de ljuger eller inte vet bättre. Majoriteten i denna tråd verkar ha köpt från Nintendo Tyskland och ingen har fått konsolen skickad än, men de ärnredo att skickas. I mailet stid de ocksånatt Nintendo inte garanterar releasedag leverans i sverige.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Min pro 2 kontroll är skickad nu. Beställt från DE. Switch 2 från Irland väntar jag fortfarande på.

Edit: beräknad leverans 5/6 för kontrollen. Bor i Skåne.