Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

"Waybill Number" under "More Shipment Details" är spårningsnumret som läggs till i DHL Express appen om nån vill prova att lägga in den manuellt

Har ingen sådan än får hoppas någon får något konkret svar eller att det dyker upp snart

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pinkified:

Ganska säker på att jag skrev utan nolla men har inte fått något heller, fast på processing på länken från nintendo så du kan finna lugn med att du inte är ensam i misären 😁

Då sitter vi i ganska exakt samma båt, fast på processing och ingen mer information eller SMS mm.

Gör inget om det kommer nästa vecka, bara ovissheten om när det kommer fram som är jobbig. Vill gärna inte komma hem efter helgen och veta att dhl dumpat paketet utanför dörren och något fått en gratis switch 2...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är tydligen strejk på DHL-hubben vid flygplatsen i Leipzig som började igår natt och ska pågå till imorgon natt, kanske det de refererar till som "local issue".

För min del så är paketet fortfarande fast på "ready for shipping". Men Nintendo säger att förväntad leveranstid är idag kl 23.59, så jag räknar med att någon kommer knacka på min dörr vid midnatt och när jag öppnar så ligger bara paketet utanför.

Strejk! Vilket sammanträffande, haha! Vi får ringa till DHL och säga åt dem att gå med på fackets krav så vi får våra Switch 2 snabbare

Permalänk

Min beställning har inte gått att spåra med länken Nintendo skickade med "spårningsnummer" igår men nyss fick jag meddelande av DHL på Whatsapp gällande min leverans, beräknad till måndag.
Det sög ju en smula när många andra får sina maskiner idag för enligt spårningsnumret så har paketet inte ens hämtats upp i Polen. Beställde från Nintendo i Tyskland 10e april, samma dag som jag fick inbjudan av dem att beställa. Beställde tillbehör i förrgår som kommer på måndag också med standardfrakt och den gick att spåra direkt när den skickades och har rört på sig sen dess så de hade ju gärna fått ha vettigare prioriteringar men får väl vara glad att man sparar några kronor jämfört med att köpa en svensksåld maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Då sitter vi i ganska exakt samma båt, fast på processing och ingen mer information eller SMS mm.

Gör inget om det kommer nästa vecka, bara ovissheten om när det kommer fram som är jobbig. Vill gärna inte komma hem efter helgen och veta att dhl dumpat paketet utanför dörren och något fått en gratis switch 2...

Nu plingade det till i DHL mobile appen där jag gjorde en användare med samma mail och mobilnummer som beställningen. Måndag!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Beställde 8 april.

udda, beställde min 5 april på tyska amazon.
pengarna reserverade men paketet är inte skickat än.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades komma förbi felmeddelandet när man försöker skapa konto via DHL Express Mobile?

Permalänk
Skrivet av Entash:

Skriv gärna vad de säger sen om du kontaktar dem. Har inga problem med att vänta bara man får in paketet i appen så man vet att det skickats som de ska.

Kontaktade nintendo. Fick det förväntade "vänta för att din status ska uppdateras" i andra ord inget nytt.

laddade ner dhl express appen och gjorde en användare - ett annat dhl express paket poppade upp men inte den med switch.. så med största sannolikhet betyder det väl att den inte har plockats upp ännu..

dhl express svarade bara att trackingen inte är giltig och ska vara 10 siffror osv.. så det är väl bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde spel från amazon Frankrike, var kartongen på engelska eller franska?

Permalänk
Medlem

Jag fick också notis i DHL Express appen för en stund sen så har ni reggat er där så dyker det säkert upp om ni väntar lite, som många redan sagt.

Det enda jag gjorde mer än det var att lägga till telefonnummer under security på kontot på my nintendo store, men det gjorde jag idag för nån timme sen så det lär ju inte vara något som skickats vidare till DHL..

Samma som andra så är beräknad leverans på måndag. Jag ville bara kunna välja leveransalternativ vilket jag har gjort nu så nu är jag nöjd!

Permalänk

Tyska nintendo , Fått mail nu där jag kan bestämma datum för leverans för switch 2. Tidigaste alternativ va på måndag

Permalänk
Medlem

Lite kul när vissa är så uppgivna över att behöva vänta till på måndag. En annan får vänta till 16e juni innan jag kan testa min Switch 2 som (troligtvis) landar hemma på tisdag nästa vecka från Franska Amazon. Lämnar Sverige på söndag och åter hemma 16e. Bra tajming på företagsresan 😅 Ska iofsig till Frankrike så jag kanske kan köpa den lokalt där ifall abstinensen blir för stor..

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen 16:23, Avsändaren har skapat fraktsedel men har ej lämnats över till Dhl så min är fast i Polen men beräknas komma på tisdag em

Permalänk
Medlem

Min verkar ha lyckats ta sig till Danmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Lite kul när vissa är så uppgivna över att behöva vänta till på måndag. En annan får vänta till 16e juni innan jag kan testa min Switch 2 som (troligtvis) landar hemma på tisdag nästa vecka från Franska Amazon. Lämnar Sverige på söndag och åter hemma 16e. Bra tajming på företagsresan 😅 Ska iofsig till Frankrike så jag kanske kan köpa den lokalt där ifall abstinensen blir för stor..

Jag är inte bitter över att vänta till måndag, lätt värt det man sparade. Jag är däremot något bitter att man blev exklusivt utvald att förhandsboka, bokar direkt man får mailet. Sedan har andra som beställt senare fått sina konsoler medan ens egna inte ens blivit upplockat av DHL.

Permalänk

Svar från Nintendo:

My Nintendo Store

Hello Markus:

Thank you for contacting My Nintendo Store.

Your order has been dispatched. We kindly advise that you allow your tracking information to update.

Please note My Nintendo Store does everything possible to ensure that pre-orders arrive the same day they are released, however, since there may be circumstances beyond our control that cause the process to be delayed, we cannot confirm a delivery date.

We apologize for the inconvenience.

Kid regards,

My Nintendo Store team

Så det är väl inget annat att göra än som alla andra och vänta tills det plingar till i DHL-appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon som köpt från utländska Amazon som fått sin skickad? Tyska Amazon drog pengar inatt men inte skickat ännu. Franska Amazon har inte alls dragit pengar ännu. Och spanska Amazon där jag beställde pro kontrollen och väskan har dragit pengar men inget som skickats ännu.

Edit: De reserverade pengar i natt men inte dragit ännu. Gissar på att köpet fullbordas när de skickar konsolen.

Samma för mig med franska Amazon. Pengarna reserverades i förmiddags men har inte fått något mejl från Amazon och på hemsidan ligger ordern fortfarande som obehandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabin:

Min verkar ha lyckats ta sig till Danmark.

<Uppladdad bildlänk>

Vilken osis att min tog vägen förbi Leipzig där det är strejk.. skickades 3 timmar innan din, som verkar ha åkt direkt från Polen till Danmark.

Permalänk
Medlem

Min verkar vara fast i Leipzig (troligen på grund av strejken). Jag valde att få den levererad på måndag 9/6 och hoppas på det, man vet aldrig, strejken kan ju dra ut på tiden.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Min beställning från @Inet åkte iväg igår (enligt inet), men ingenting mer än förhandsinformation om försändelse finns i PostNords app.

Känns så ovärt… När man dessutom tog en svensk ÅF istället för att spara några kronor.. Får antagligen vänta till måndag.

Ville bara skriva av mig och trodde Inet hade bättre koll.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Köpte Mario Kart World bundle på NoN vid öppning idag. Gått varm sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Min beställning från @Inet åkte iväg igår (enligt inet), men ingenting mer än förhandsinformation om försändelse finns i PostNords app.

Känns så ovärt… När man dessutom tog en svensk ÅF istället för att spara några kronor.. Får antagligen vänta till måndag.

Samma sak här, fast det står "Försenad transport i HÄRRYDA PAKETTERMINAL", troligen PostNord som har fuckat upp leveranserna igår.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag SMS från DHL och leverans på måndag, även tracking fungerar nu och kollar man den så har inte ens DHL mottagit paketet från tyska Nintendo. Lite dåligt kan jag tycka. En sak om det inte hinner fram, men det hade aldrig en chans.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Samma här! Mycket därför jag valde inet för jag trodde att jag då borde ha den vid release. Nu blir det att skicka tillbaka och köpa från utländsk ÅF. Tänker inte betala 2k mer och ändå inte ha den tidigare än de som köpt från utlandet.

Permalänk
Medlem

Stör mig att jag inte får igång min 8Bitdo Ultimate BT till enheten längre. Fungerade klockrent på ettan :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Vilken osis att min tog vägen förbi Leipzig där det är strejk.. skickades 3 timmar innan din, som verkar ha åkt direkt från Polen till Danmark.

Kan det ha att göra med var i Sverige man bor? Vet inte, men jag (Göteborg) har alltid fått DHL-Express via Danmark när de skickats från Frankrike, Italien, Tyskland, Belgien m.m
Är det samma om man bor i ex Stockholm?

Min är i Danmark också med leverans på måndag. Valde att ta den till ombud direkt så slipper man sitta och sura över något bud som aldrig dyker upp

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

Stör mig att jag inte får igång min 8Bitdo Ultimate BT till enheten längre. Fungerade klockrent på ettan :/

Ajdå. Tänkte köra min då jag inte ville lägga en tusenlapp för en Pro Controller 2, ser att mängder har problem med 8bitdo kontroller samt 8bitdo adaptern så du är nog inte ensam. Hoppas inte det är Nintendo som försöker tvinga folk köpa deras kontroller. Förhoppningsvis kan det ordnas med en firmware patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ajdå. Tänkte köra min då jag inte ville lägga en tusenlapp för en Pro Controller 2, ser att mängder har problem med 8bitdo kontroller samt 8bitdo adaptern så du är nog inte ensam. Hoppas inte det är Nintendo som försöker tvinga folk köpa deras kontroller. Förhoppningsvis kan det ordnas med en firmware patch.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1l35dcy/ine...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

insåg nyss att jag har problemet som många av er har här att man inte kan tracka ,

beställde en switch2-dock idag, då fick man ett trackningnummer som börjar på JD sen massa siffror. Den dök upp direkt i DHL appen samt man kan söka på Nintendos sida. Den skickas dock med economy och INTE express

Men själva switchen ser man ingenstans. Som skickas med express. Sjukt märkligt.

Permalänk
Medlem

Samma för mig, ingenting har dykt upp mer än Nintendos Arvato-trackinglänk som inte visar något. Ett JD nummer med massa siffror som inte går att tracka på DHLs sajt. Laddade ner appen och lyckades regga mig där efter att ha gjort det på webben ( DHL on demand sidan ) istället för i appen. Men får inte upp något där heller.