Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som fått sin enhet från Retrospelsbutiken ännu?

Min verkar ta det lugnt i Hägersten sen 04:28 i morse 😆

Ja jag hämtade min för några timmar sen

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Men snälla nån, förpesta inte forumet med rena AI-svar...

Jag ser inte det som något problem så länge avsändaren är tydligen med att det är ChatGPT eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobTheBiff:

Hämtade upp frugans Switch 2 Mario Kart bundle idag men kan inte ladda ner Mario Kart än, står att det inte är släppt ännu när man försöker aktivera koden... Någon mer med samma problem?
Verkar som fler har samma problem på reddit iallfall.
haha, attans hade precis flyttat över allt från gamla Switchen. Får testa igen lite senare annars får vi väl testa imorgon istället.

Jag kunde lösa in min kod utan problem vid 12-tiden.
Kanske är servrarna som börjar bli överbelastade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har Switch 2 ankommit från Nintendo Irland, Jävla skönt!!

Några fler från Irland/Tyskland som hunnit få sitt idag?

Permalänk

Har refreshat postnords sida säkert 100 gånger... kom igen grabben

Visa signatur

i5 12400F | RTX 4070 | 32GB DDR4 | 1440p 144Hz | Keychron Q1 Max | Logitech G Pro X Superlight 2 | Razer BlackShark V2 Pro (2023)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Waliant:

Mitt MK-bundle från Retrospelbutiken kom precis fram till paketskåpet, blir att plocka upp på väg hem från gymmet

Skrivet av isbjoern:

Ja jag hämtade min för några timmar sen

Väntar fortfarande otåligt! Hoppa det inte hänt något på vägen 🥹

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av smoggie:

Ingen leveransuppdatering på min order på Switch 2 MK bundle från Nintendo DE. Trodde det var på gång då jag fick mail om att den var på väg igår, men sedan har den inte ens hamnat IN Transit, går ej att spåra på DHL numret för mig heller likt många andra.
Lade ordern 9 april så visst svider det lite att läsa att andra som lagt order betydligt senare redan fått hem konsolen.
Men glad för er skull såklart.

Har samma problem som du. Blir snart dags att kontakta dhl & nintendo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Väntar fortfarande otåligt! Hoppa det inte hänt något på vägen 🥹

Så ser min ut, vart står det att din är?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Har samma problem som du. Blir snart dags att kontakta dhl & nintendo..

Skriv gärna vad de säger sen om du kontaktar dem. Har inga problem med att vänta bara man får in paketet i appen så man vet att det skickats som de ska.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

<Uppladdad bildlänk>

Så ser min ut, vart står det att din är?

Ankommit till terminal - SE-STOCKHOLM HÄGERSTEN

Sen 04:28 i morse. Bor i Stockholm. Så hoppas den inte fastnat på terminalen bara 🤞

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Sådär då var spelet hämtat! 10 minuter innan öppningsdags på Webhallen på Nordstan så var det bara en person och tillhörande liten grabb (om du känner dig träffad, släng gärna iväg ett privat mess till mig här) som väntade på att bli insläppt! Alltid trevligt snacka Nintendo med folk som har samma intressen.
Första intrycken i all hast:
* Söt bilfysik i Mario Kart World. Gillar hur fordonen gungar fram, lite tecknad film-style bitvis.
* F-zero upplevelsen på GameCube emulatorn var faktiskt över förväntan! Hade inte förväntat mig så bra bild. Det här kommer jag spela mer!
* Oklart om jag gillar nya dockan. Jag har inte fått fart på hur man smidigast sätter på bakstycket, det var dessutom struligt om anslutande kablage var lite sträckta.
* Bärbara enheter har tendens att få större och större skärmar så även här. Oklart vad jag egentligen tycker om det, jag tycker det gör inget om skärmen är lite mindre (jag vill ha en bärbar enhet, inte en släpbar). Den här skärmen kändes väldigt stor. Men fantastisk fin bild!

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

beställde ett par extra joy cons igår på amazon sverige, de kommer redan ikväll

Permalänk
Medlem

Hämtade den på Inet när dom öppnade. Inga konstigheter, dom hade flera i lager och kollar man Elgiganten verkar det vara bra lager över allt där också. Bara hunnit testa lite men ja, det är en ny Switch med större och färggladare skärm, skönare joycons och bättre flyt i spelen. Får väl se hur den står sig i längden men med tanke på hur Switch stått sig alla år så lär väl denna inte vara sämre.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Min från Retrospelbutiken finns att hämta nu

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chess_Norris:

Det här var nog sissta spiken i kistan. Känns som noll chans att få den till helgen nu
Någon annan som har fått samma notifiering från DHL?

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick samma meddelande.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av TritonusRaven:

Det konstiga är att jag har mitt telefonnummer i Adress Book. +46 i ena fältet och 072 i andra. Jag kanske borde ha tagit bort nollan i början 🤷‍♂️ vet ej.

Insåg samma misstag lite tidigare idag när någon skrev angående telefonennummer på Nintendos sida, tog bort första nollan men lär ju vara försent för den här ordern

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som köpt från utländska Amazon som fått sin skickad? Tyska Amazon drog pengar inatt men inte skickat ännu. Franska Amazon har inte alls dragit pengar ännu. Och spanska Amazon där jag beställde pro kontrollen och väskan har dragit pengar men inget som skickats ännu.

Edit: De reserverade pengar i natt men inte dragit ännu. Gissar på att köpet fullbordas när de skickar konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Insåg samma misstag lite tidigare idag när någon skrev angående telefonennummer på Nintendos sida, tog bort första nollan men lär ju vara försent för den här ordern

Ganska säker på att jag skrev utan nolla men har inte fått något heller, fast på processing på länken från nintendo så du kan finna lugn med att du inte är ensam i misären 😁

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Någon som har kontaktinfon till tyska My Nintendo Store? Har försökt leta mig igenom deras länkar men jag skickas bara tillbaka till sidan där man ska välja region 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon som köpt från utländska Amazon som fått sin skickad? De drog pengar inatt men inte skickat ännu. Franska Amazon har inte alls dragit pengar ännu. Och spanska Amazon där jag beställde pro kontrollen och väskan har dragit pengar men inget som skickats ännu.

Edit: De reserverade pengar i natt men inte dragit ännu. Gissar på att köpet fullbordas när de skickar konsolen.

franska amazon här -- varken pengar dragna eller paket skickat

ett par innan i tråden hade fått pengar dragna från dem i alla fall. bundeln är inte köpbar nu medan vanliga icke-bundeln är det, så frågan är om den överbokats...

Permalänk
Medlem

Någon som köpt från utländska Amazon som fått sin skickad? De drog pengar inatt men inte skickat ännu. Franska Amazon har inte alls dragit pengar ännu. Och spanska Amazon där jag beställde pro kontrollen och väskan har dragit pengar men inget som skickats ännu.

Fick min switch 2 mk bundle skickad 4/6 från tyska amazon.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Någon som har kontaktinfon till tyska My Nintendo Store? Har försökt leta mig igenom deras länkar men jag skickas bara tillbaka till sidan där man ska välja region 🤷‍♂️

https://www.nintendo.com/en-gb/Support/Contact/General-Custom...

du kan endast nå dem via detta/email.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

ett par innan i tråden hade fått pengar dragna från dem i alla fall. bundeln är inte köpbar nu medan vanliga icke-bundeln är det, så frågan är om den överbokats...

Tack! Jag kontaktade tyska Amazon precis och de menar att det är lanseringsdag och kan dröja till senare idag eller imorgon innan de skickar ut den. Och att man får spårningslänk så fort budbolaget tagit emot paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Fick min switch 2 mk bundle skickad 4/6 från tyska amazon.

Cool! Vilket datum beställde du din?

Permalänk
Skrivet av Gorgi15:

👍Hade problem med sidan du skickade men jag hittade till slut kontaktinfon så tack för det.

Permalänk
Medlem

Cool! Vilket datum beställde du din?

Beställde 8 april.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag fick samma meddelande. <Uppladdad bildlänk>

Det är tydligen strejk på DHL-hubben vid flygplatsen i Leipzig som började igår natt och ska pågå till imorgon natt, kanske det de refererar till som "local issue".

För min del så är paketet fortfarande fast på "ready for shipping". Men Nintendo säger att förväntad leveranstid är idag kl 23.59, så jag räknar med att någon kommer knacka på min dörr vid midnatt och när jag öppnar så ligger bara paketet utanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

precis samma för mig, avbokade tyska 24 april och bokade på franska då, pengar ej dragna än, ser även bankortet listat som kvitto på gammal adress men rätt kontokortsnr. Får se om vi hör något mer om drifting för att se om beställningen hålls eller ej.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Waybill Number" under "More Shipment Details" är spårningsnumret som läggs till i DHL Express appen om nån vill prova att lägga in den manuellt