XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319

Permalänk
Medlem

XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319

Hej säljer mitt 6950xt.

Original kartongen/kvitto finns.
Jag har kört det undervoltat så det har gått svalt och tyst.
Tempen brukar ligga emellan 65-70c och hotspoten 75-80c.

Inköpt 05/05/2023.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Nytt bud: 4 500 kr 4500 + frakt (i original kartong)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Jag vet att jag har ett relativt nytt konto, men du kan iaf svara på mitt bud eller något. Jag vill inte vara otrevlig, men jag blir tveksam när:
1. Ingen lägger högre bud
2. Ingen kommenterar över huvudttaget - jag kommer dra tillbaka mitt bud kl. 21.00 on jag inte får något svar (behöver inte ens säga ja/nej, ge mig någonting för att veta att du fortfarande har kortet eller ens lever)

Permalänk
Medlem

Sorry, som sagt var så är jag ny här och viste inte om att man måste göra det.
Jag har sätt ditt bud.
Kortet finns kvar och jag lever.

Permalänk
Medlem

Ett tips här från en gammal medlem är att studera andra annonser och hur budgivningarna går till innan man blir frustrerad. De flesta budgivningarna pågår ca en vecka i tid och det finns inget krav att bekräfta bud, särskilt när det är en dag gammal annons. Många svarar "Noterat" men det är som sagt inte ett krav.

Som säljare vill man att alla medlemmar ska ha haft en chans att hinna se annonsen eftersom alla inte besöker Swec dagligen. Har man som köpare bråttom och inte tid att vänta så är det bäst att tydligt skriva det när man lämnar budet. Exempel: "Jag bjuder XXXX men behöver svar senast XXXX eftersom jag också budar på andra grafikkort" eller om man bara vill ha feedback på budet: "Jag bjuder XXXX, låter det rimligt?"

Använder man tydlig och vänlig kommunikation så undviker man mycket frustration och missförstånd. En trevlig och respektfull ton är en av många anledningarna till att köpa och sälja och köpa här istället för på Blocket eller Marketplace.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Dance:

Ett tips här från en gammal medlem är att studera andra annonser och hur budgivningarna går till innan man blir frustrerad. De flesta budgivningarna pågår ca en vecka i tid och det finns inget krav att bekräfta bud, särskilt när det är en dag gammal annons. Många svarar "Noterat" men det är som sagt inte ett krav.

Som säljare vill man att alla medlemmar ska ha haft en chans att hinna se annonsen eftersom alla inte besöker Swec dagligen. Har man som köpare bråttom och inte tid att vänta så är det bäst att tydligt skriva det när man lämnar budet. Exempel: "Jag bjuder XXXX men behöver svar senast XXXX eftersom jag också budar på andra grafikkort" eller om man bara vill ha feedback på budet: "Jag bjuder XXXX, låter det rimligt?"

Använder man tydlig och vänlig kommunikation så undviker man mycket frustration och missförstånd. En trevlig och respektfull ton är en av många anledningarna till att köpa och sälja och köpa här istället för på Blocket eller Marketplace.

Tack för din rådgivning. Jag är ledsen att jag visade min frustration på ett negativt sätt. Jag var orolig då jag redan behövde kämpa för att ens få ett svar på marketplace (och jag är van med att produkten säljs till någon annan), och därmed bör jag anpassa mitt sätt att kommunicera.

Ursäkta att jag visade min dåliga sida.

Permalänk
Skrivet av Mohamed Nihad Kadi:

4 500 kr 4500 + frakt (i original kartong)

Om jag får utveckla på mitt bud: jag är beredd att betala 4500 samt frakt. Men jag kommer inte vänta längre än den 3:e juli

Ändå vill jag ändå få lite mer information: (enligt: https://www.sweclockers.com/artikel/41268-handla-sakert-i-sweclockers-marknad)
1. Om kortet är funktionellt - typ en kort video
2. Det finns en del gpu sag också, därmed önskar jag också se hur allvarlig den är (helst med en skriven lapp som visar
3. Ett kort samtal + lite mer personuppgifter (innan köpet) om du accepterar mitt bud samt villkor

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad