Permalänk
Medlem

Sjukt snygg mod, kommer nog använda den för att förbättra mitt eget bygge!

En fråga bara, hur långa är pinnarna? Jag har hittat färdiga pinnar som är 8x8x250mm och undrar om längden skulle fungera. De är inte 15mm djupa så de kommer bli lite försänkta jämfört med panelen men det tror jag kan se bra ut. Däremot känner jag mig tveksam till längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnollten:

Sjukt snygg mod, kommer nog använda den för att förbättra mitt eget bygge!

En fråga bara, hur långa är pinnarna? Jag har hittat färdiga pinnar som är 8x8x250mm och undrar om längden skulle fungera. De är inte 15mm djupa så de kommer bli lite försänkta jämfört med panelen men det tror jag kan se bra ut. Däremot känner jag mig tveksam till längden.

Vill minnas att de blev 26-27 cm långa, för jag fick ut 3 pinnar per meter virke med en massa spill. Kan mäta noggrannare ikväll.

Jag modellerade efter dessa pinnarna:
https://www.jemfix.se/planhyvlat-furu-8-x-15-mm-1-m-ehl-proli...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Vill minnas att de blev 26-27 cm långa, för jag fick ut 3 pinnar per meter virke med en massa spill. Kan mäta noggrannare ikväll.

Jag modellerade efter dessa pinnarna:
https://www.jemfix.se/planhyvlat-furu-8-x-15-mm-1-m-ehl-proli...

Tack för svaret! Du behöver dock inte lägga ner någon tid på att mäta noggrannare, jag körde lite stresstester på min dator med frontpanelen av för att se hur det skulle påverka mina temperaturer och de gick tyvärr upp. Förmodligen återanvänder min ena radiator varmluft när panelen är öppen så det blir inte aktuellt att modda för min del. Tråkigt eftersom din mod är så snygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnollten:

Tack för svaret! Du behöver dock inte lägga ner någon tid på att mäta noggrannare, jag körde lite stresstester på min dator med frontpanelen av för att se hur det skulle påverka mina temperaturer och de gick tyvärr upp. Förmodligen återanvänder min ena radiator varmluft när panelen är öppen så det blir inte aktuellt att modda för min del. Tråkigt eftersom din mod är så snygg!

Om man bara är ute efter det visuella så kan man ju konvertera den inre ramen som håller pinnarna från ett hexagon-mönster till en solid skiva.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt! 3D skrivare är en helt fantastisk sak för att kunna modifiera saker

Visa signatur

|| Ola Ekegren || Xog.gy || INITIAL D Fan ||
|| IBM Aptiva 2176 Retromod || Acid Burn ||

Permalänk
Medlem

Nu har jag designat en egen variant på denna som ska rymma fläktar och tunnare pinnar. Kommer lägga upp en bild här när jag fått ordning på allt.

Jag ville bara tacka för din modell, kunde sno en hel del mått ifrån den.

Permalänk
Medlem