Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Avbeställde precis Sabrent kylelementet och funderade faktiskt på att testa just Elecgear men då deras lite enklare variant, EL P5S-C. Varför jag säker med ljus och lyckta är då min PRO låter som ett reaplan och blir väldigt varm. Det skadar inte att iallfall testa med en bättre kylare till NVMEn, blir det ingen skillnad så vet jag iallafall att NVMEn inte är boven i dramat.

https://www.amazon.se/ElecGear-Aluminiumkylare-Gen4-minne-SSD...

1. Hur instängt/öppet är den placerad?
2. Har du en Blu-Ray läsare i den, eller är det absolut fläkten som låter.
3. Har du kollat att coverplatsen är fullt på. **

** Min PS5 Pro m/ Blu-Ray, för enbart oväsen när den måste läsa en skiva och jag har märkt att det är coverplatsen som plockar upp vibrationerna och förstärker det x 100, lägger jag handen på coverplatsen försvinner 90% av ljudet som uppstår i dem.

Så jag har börjar kolla runt om någon har "byggt" eller har en guide på hur (och med vad) man kan isolera coverplatsen med något vibrationsdämpande utan att blockera luftflöde.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är väl bara ta ut nvmen och testa i 30 min.
Tivlar på att det gör någon skillnad.
Rengöring, fläktbyte eller reklamation funkar nog annars.

Jag skulle naturligtvis skrivit att jag redan gjort det och tyckte att den både blev tystare och svalare varför jag misstänker/hoppas att det bara rör sig om en kasst kylemement eller något relaterat till det.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag skulle naturligtvis skrivit att jag redan gjort det och tyckte att den både blev tystare och svalare varför jag misstänker/hoppas att det bara rör sig om en kasst kylemement eller något relaterat till det.

Kan va nått fel på appliceringen av flytande metallen eller nått annat med kylningen om du har problem. Hade iaf inte lagt någon energi, eller pengar på m2 disken iaf. Har kört många datorer med och utan kylfläns och det gör inte så jättestor skillnad och i detta fallet är den ju ganska isolerad från övriga komponenter.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Kan va nått fel på appliceringen av flytande metallen eller nått annat med kylningen om du har problem. Hade iaf inte lagt någon energi, eller pengar på m2 disken iaf. Har kört många datorer med och utan kylfläns och det gör inte så jättestor skillnad och i detta fallet är den ju ganska isolerad från övriga komponenter.

Ja, så är det nog säkert. Man greppar lite efter halmstrån här.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

1. Hur instängt/öppet är den placerad?
2. Har du en Blu-Ray läsare i den, eller är det absolut fläkten som låter.
3. Har du kollat att coverplatsen är fullt på. **

** Min PS5 Pro m/ Blu-Ray, för enbart oväsen när den måste läsa en skiva och jag har märkt att det är coverplatsen som plockar upp vibrationerna och förstärker det x 100, lägger jag handen på coverplatsen försvinner 90% av ljudet som uppstår i dem.

Så jag har börjar kolla runt om någon har "byggt" eller har en guide på hur (och med vad) man kan isolera coverplatsen med något vibrationsdämpande utan att blockera luftflöde.

Men det låter ju bara en kort kort stund. Skrivan snurrar ju inte när man spelar spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Men det låter ju bara en kort kort stund. Skrivan snurrar ju inte när man spelar spelen.

Snurrar upp lite random medan man spelar för att kolla igen men den checken verkar vara minimal hastighet på snurret om man jämför med installation av spel från skiva, speciellt från vissa PS4 skivor då man undrar om skrivan kommer explodera snart pga oväsendet den gör.

Sniper Elite 4 installationen hördes i hela huset, och tog någonstans mellan 10-20 minuter...

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem

We played three hours of Mafia: The Old Country, the upcoming prequel to the long-running action-adventure series that bring the structure back to the more linear, narrative-focused style of the first two games. Watch the video for our hands-on impressions. Previewed by Ryan McCaffrey

Permalänk
Medlem

https://na.store.square-enix-games.com/life-is-strange-collec...

The box set comprises a disc with LIFE IS STRANGE: TRUE COLORS and LIFE IS STRANGE: DOUBLE EXPOSURE, alongside a redemption code granting entitlement to LIFE IS STRANGE REMASTERED, LIFE IS STRANGE: BEFORE THE STORM REMASTERED, LIFE IS STRANGE 2, and all associated DLC and pre-order incentive items.

Permalänk
Medlem

PlayStation’s Summer Sale is almost here! Kick off the season with a wide range of offers on digital PS5 and PS4 games and add-ons at PlayStation Store starting July 16 at 00:00am PDT/BST/JST.
https://store.playstation.com/sv-se/category/860bf08a-5a07-4b...

Permalänk
Medlem

Har någon bra tips på vad man kan göra för att fixa sega knappar och kass styrspak på sin dualsense? Den vänstra styrspaken har blivit så pass känslig att om jag bara petar på den så rör sig karaktären och vissa knappar har blivit sega av någon anledning, som om där har kommit in något skit under, t ex fastnar cirkel ibland när man trycker in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://cdn11.bigcommerce.com/s-6rs11v9w2d/images/stencil/1280x1280/products/3714/19207/LISCE_PS5_US_0__92397.1752255259.jpg?c=1
https://na.store.square-enix-games.com/life-is-strange-collec...

The box set comprises a disc with LIFE IS STRANGE: TRUE COLORS and LIFE IS STRANGE: DOUBLE EXPOSURE, alongside a redemption code granting entitlement to LIFE IS STRANGE REMASTERED, LIFE IS STRANGE: BEFORE THE STORM REMASTERED, LIFE IS STRANGE 2, and all associated DLC and pre-order incentive items.

Givet köp. Fantastiska spel. Ibland gör jag undantag när det gäller att köpa spel två gånger. Utmärkt prissättning dessutom

Permalänk
Medlem

Check out the first minutes of Ready or Not played on a PlayStation 5.
Ready or Not is a tactical first-person shooter which places you in the boots of an elite SWAT team, tasked with diffusing hostile situations in intense, claustrophobic environments.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PlayStation’s Summer Sale is almost here! Kick off the season with a wide range of offers on digital PS5 and PS4 games and add-ons at PlayStation Store starting July 16 at 00:00am PDT/BST/JST.
https://store.playstation.com/sv-se/category/860bf08a-5a07-4b...

"Sale".

Blir förvånad om det kommer ett enda vettigt erbjudande.

Permalänk
Medlem

https://www.cyberpunk.net/en/news/51674/update-2-3-patch-note...
Console-specific
Added VRR (Variable Refresh Rate) support for PlayStation 5 and Xbox Series X|S.
Fixed an issue where foliage was not properly affected by weather conditions on PlayStation 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

"Sale".

Blir förvånad om det kommer ett enda vettigt erbjudande.

Va inget billigt där va 😄
Na… Steam har lite bättre erbjudanden kan man ju säg 😄

Permalänk
Medlem

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business reviewed by Tristan Ogilvie on PlayStation 5.

Permalänk
Medlem

Finns en grym user på reddit som kompilerar och kommenterar hela PSN reorna varje gång. Verkar finnas en del bra den här gången, sen är priserna iofs något höga i Sverige överlag.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/1m1ni22/playstation_sto...

Permalänk
Medlem

Någon som spelat Banishers?

Sugen, men verkar ganska repetativt?

Permalänk
Medlem

Tänkte precis samma sak nu när det är ”gratis”.
Ser fram emot en ”recension” av någon här ifrån. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Någon som spelat Banishers?

Sugen, men verkar ganska repetativt?

Jag har spelat det och gillade det väldigt mycket. Men det säger ju väldigt lite för dig eftersom vi inte vet om vi har någorlunda samma smak. Jag kan klistra in vad jag skrev om spelet (från senast klarade spel tråden) här, vet inte om det hjälper, men kanske bättre än inget.

---------------

Action rpg äventyr av Don't Nod, som bl.a. gjort Vampyr tidigare.

Jag gillade Vampyr, men här har man tagit (minst) ett steg upp i nästan alla avseenden. Spelet är väldigt välgjort och putsat och jag stötte inte på några större buggar eller dylikt under min genomspelning.

Det visuella tilltalade mig och jag tycker det är ett bra exempel på när design (art style) och visuell kvalité möts på ett bra sätt. Jag gillade verkligen storyn och karaktärerna. Röstskådisarna gör över lag ett riktigt bra jobb och min favorit var nog Amaka Okafor, som gör rösten till Antea. Jag tycker hon påminner lite om Claudia Black i stilen. Jag tyckte personligen att kontrollerna (spelade med dualsense) och känslan att spela spelet var riktigt bra. Aktiviteterna runt om main storyn tyckte jag också över lag var riktigt bra, speciellt "Haunting Cases", där man bl.a fick lite mer story om karaktärer och världen. Jag gillade verkligen den övergripande stämningen i spelet också.

Allt höll väl kanske inte absoluta toppklass, men enligt mitt tycket så var det bara lite smådetaljer här och där som hade kunnat vara bättre. Man hade t.ex. kunnat önska sig lite mer variation av fiender, lite mer djup i vissa avseenden o.s.v. Det kan ju givetvis variera vad man tycker om olika grejer med det här spelet, en del tycker kanske att striderna är undermåliga o.s.v, men jag tyckte det var bra personligen.

Jag gillade verkligen det här spelet och det är nog ett av dom bästa jag spelat det senaste året iallafall. Om jag skulle ge det ett betyg så skulle det nog hamna på (minst) 9 av 10.

Permalänk
Medlem

Tack för det. Vad skulle du säga att det är för typ av spel och hur är striderna uppbyggda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jag har spelat det och gillade det väldigt mycket. Men det säger ju väldigt lite för dig eftersom vi inte vet om vi har någorlunda samma smak. Jag kan klistra in vad jag skrev om spelet (från senast klarade spel tråden) här, vet inte om det hjälper, men kanske bättre än inget.

---------------

Action rpg äventyr av Don't Nod, som bl.a. gjort Vampyr tidigare.

Jag gillade Vampyr, men här har man tagit (minst) ett steg upp i nästan alla avseenden. Spelet är väldigt välgjort och putsat och jag stötte inte på några större buggar eller dylikt under min genomspelning.

Det visuella tilltalade mig och jag tycker det är ett bra exempel på när design (art style) och visuell kvalité möts på ett bra sätt. Jag gillade verkligen storyn och karaktärerna. Röstskådisarna gör över lag ett riktigt bra jobb och min favorit var nog Amaka Okafor, som gör rösten till Antea. Jag tycker hon påminner lite om Claudia Black i stilen. Jag tyckte personligen att kontrollerna (spelade med dualsense) och känslan att spela spelet var riktigt bra. Aktiviteterna runt om main storyn tyckte jag också över lag var riktigt bra, speciellt "Haunting Cases", där man bl.a fick lite mer story om karaktärer och världen. Jag gillade verkligen den övergripande stämningen i spelet också.

Allt höll väl kanske inte absoluta toppklass, men enligt mitt tycket så var det bara lite smådetaljer här och där som hade kunnat vara bättre. Man hade t.ex. kunnat önska sig lite mer variation av fiender, lite mer djup i vissa avseenden o.s.v. Det kan ju givetvis variera vad man tycker om olika grejer med det här spelet, en del tycker kanske att striderna är undermåliga o.s.v, men jag tyckte det var bra personligen.

Jag gillade verkligen det här spelet och det är nog ett av dom bästa jag spelat det senaste året iallafall. Om jag skulle ge det ett betyg så skulle det nog hamna på (minst) 9 av 10.

Stort tack just det repetitiva striderna som jag oroar mig lite för. Men är ju bara att börja spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tack för det. Vad skulle du säga att det är för typ av spel och hur är striderna uppbyggda?

Det är ganska story och karaktärsdrivet, där man bl.a. undersöker och löser "mysterier" (vet inte om det är det bästa ordvalet), blandat med en del utforskning och action (strider). Striderna går mycket ut på att man ska växla mellan karaktärerna så att dom hjälps åt. Det är ju inget souls-like el.dyl. så du ska nog inte förvänta dig den typen av strider. Jag vet inte vad man skulle likna det vid riktigt. Själv tyckte jag om hur striderna kändes, men det kanske inte är allas kopp te.

Permalänk
Medlem

Låter bra. Jag gillar inte att plåga mig med souls och liknande.
Låter som ett perfekt spel för mig. Gillar mer när man undersöker och löser saker med en bra story.
Striderna ska inte heller vara för svåra och ta upp för mycket tid tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Låter bra. Jag gillar inte att plåga mig med souls och liknande.
Låter som ett perfekt spel för mig. Gillar mer när man undersöker och löser saker med en bra story.
Striderna ska inte heller vara för svåra och ta upp för mycket tid tycker jag.

I Dark Souls 3 kan man gömma sig bakom en sköld större delen av spelet. Är de verkligen så svåra? Souls-spel är dock min favoritgenre. Säkert 70% av min speltid går åt till sådana spel.

Permalänk
Medlem

Fått hem Tomb Raider I-III Remastered på skiva och har installlerat det och kikade lite på trofélistan, ser att platinum saknas?! Finns tydligen bara på PS4-versionen. Samtidigt finns det drivor med Jump Taco/Hamburger/Sushi-spel på PS Store som enbart verkar leva på sina lätta (och dubbla) platinums. Vilket skämt...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Happy 5th Anniversary to #GhostofTsushima!

Thank you so much to our amazing community that continues to show their love and support for our game. It's been an honor to still see such love five years later.

We'd love to hear what makes Ghost of Tsushima special to you and see your favorite shot you captured in-game!

Use the code below to receive 3 new PlayStation Avatars
https://x.com/SuckerPunchProd/status/1945876274678825012

Europe: 9M9T-ND7G-7H2A

Permalänk
Medlem

Var kom denna ifrån?
Ändå fascinerande att en liten isländsk spelstudio kan göra bättre ansiktsanimationer än AAA-studios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

ser att platinum saknas?!

Verkar som Aspyr gör detta med sina utgåvor där det är delad game launcher.
Legacy of Kain har en färre än PS4.