Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Konsolgrävare

Pokémon Friends, Release idag! Kommer också till Android/iOS

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Verkar som Switch2 är fast i crossgen också.
Ser verkligen ut som ett mobilspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

NBA 2K26 finns nu att förboka som Game-Key Card för 929kr, vilket skämt.

När NBA2k25 kom såldes det för 849.- i vanlig utgåva och betydligt högre för andra utgåvor till ps5....
Inet har som förbokning på PS5-versionen av nya 2k26 för 929.-
https://www.inet.se/produkt/6337462/nba-2k26-ps5

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Amazon FR har kampanj för den som vill köpa tex Donkey Kong Bananza med flera spel.
Save €15 when you buy €129 of select items
https://www.amazon.fr/-/en/promotion/psp/A2NPA1AXN6C4FG?ref=p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Amazon FR har kampanj för den som vill köpa tex Donkey Kong Bananza med flera spel.

Riktigt bra deal, tack! Klippte Bananza, Super Mario 3D World & Kirby and the Forgotten Land för 146 EUR.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Blev bara Bananza för min del. Sjukt att det är 150-200 kr billigare än Sverige med frakt.

Permalänk

Kontroll Priser

Behöver en till kontroll.

Känns ju helt sjukt att Joy Con + Charging grip landar på 1689kr!?

Alltså nästan 1700 för en vanlig handhållen kontroll som man kan ladda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

1400 kr om man köper från Nintendo Irland/Tyskland. Men ja, det är ju inte särskilt prisvärt. Personligen använder jag aldrig joy con utanför handhållet läge, förutom om man är flera som spelar och är tvungen. Finns mängder av billiga alternativ eftersom Switch 2 stödjer typ alla Switch 1 tredje-parts kontroller.

Personligen har jag använt denna i flera år (dock en tidigare revision av samma kontroll, kan inte säga någon om just denna men min är grym för de 200 kr jag betalade). Men som sagt finns det mängder, 8bitDo är omtyckta också. 8bitDo säljer även en adapter så man kan ansluta nästan alla kontroller på marknaden. Till exempel har jag haft min PS4 dosa som andra kontroll när man haft vänner på besök. 8bitDo behöver dock firmware uppdatering för SW2 stöd, kan vara bra att veta

Permalänk
Skrivet av Entash:

1400 kr om man köper från Nintendo Irland/Tyskland. Men ja, det är ju inte särskilt prisvärt. Personligen använder jag aldrig joy con utanför handhållet läge, förutom om man är flera som spelar och är tvungen. Finns mängder av billiga alternativ eftersom Switch 2 stödjer typ alla Switch 1 tredje-parts kontroller.

Personligen har jag använt denna i flera år (dock en tidigare revision av samma kontroll, kan inte säga någon om just denna men min är grym för de 200 kr jag betalade). Men som sagt finns det mängder, 8bitDo är omtyckta också.

Tack, kanske värt att kolla upp alternativa kontroller. Kommer främst spela spel tillsammans med min sambo på vår TV, it takes two osv. Av någon anledning känns det nice att hålla sig till Nintendos egna produkter, får se.

Köpte mitt Switch 2 när jag körde hem från Frankrike i förrgår. Ångrar att jag inte bara slängde med en extra kontroll för ca 1400 då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Tack, kanske värt att kolla upp alternativa kontroller. Kommer främst spela spel tillsammans med min sambo på vår TV, it takes two osv. Av någon anledning känns det nice att hålla sig till Nintendos egna produkter, får se.

Komplettera med en pro controller, den laddas med sladd/behöver inget charge grip eller liknande och är riktigt trevlig. 90 EUR från annat europeiskt land, nintendo-prylar går tyvärr inte att motivera köp här.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Köpte mitt Switch 2 när jag körde hem från Frankrike i förrgår. Ångrar att jag inte bara slängde med en extra kontroll för ca 1400 då.

Ja, trycket på Pro Controller 2 verkar ju enormt. Tänkte ändå att priset skulle skräcka vissa men den är slutsåld överallt. Kan tipsa att den kostar 952 kr på Komplett om man har Benify/Mecenat. Komplett flyttar fram datumet hela tiden dock... Köpte för en månad sen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Skulle köpt 2st Pro1 kontroller eller 1 Pro2 kontroll istället...

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Komplettera med en pro controller, den laddas med sladd/behöver inget charge grip eller liknande och är riktigt trevlig. 90 EUR från annat europeiskt land, nintendo-prylar går tyvärr inte att motivera köp här.

Skrivet av Megacrash:

Skulle köpt 2st Pro1 kontroller eller 1 Pro2 kontroll istället...

En fördel med joy con är dock att vi kan dela upp dem i 4 små kontroller om man har vänner över och vill spela ex Mario kart all 4. Känns också rättvist om jag och min sambo har exakt likadana kontroller när vi spelar spel ihop.

Skrivet av Entash:

Testade att beställa både från Irland & Tyskland nu. Otålig som jag är just nu så valde jag att betala 50kr extra för express frakt. Då nekades dock ordern eftersom produkterna inte fanns i lager snabbt nog för expressfrakt. Riktigt kluven nu, om jag ska beställa någonstans och sitta tålmodigt och vänta. Eller om jag bara ska bränna iväg till närmsta Inet och betala 1700 istället för 1400.

Permalänk
Medlem

Super Mario Party Jamboree - Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV Review

Permalänk
Medlem

At last it's time to look at this double bill of Zelda games in their Nintendo Switch 2 Edition guises. Compared to the original Switch releases, this paid-for upgrade bundles in several visual enhancements - but it's the jump to 60fps that proves most transformative, for the likes of Tears of the Kingdom especially.

Permalänk
Medlem

Förlåt för OT, men så kan man ju också göra...

https://www.dexerto.com/gaming/man-breaks-switch-2-after-spra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=XtdaeX_fGHI

At last it's time to look at this double bill of Zelda games in their Nintendo Switch 2 Edition guises. Compared to the original Switch releases, this paid-for upgrade bundles in several visual enhancements - but it's the jump to 60fps that proves most transformative, for the likes of Tears of the Kingdom especially.

Nu är man ju nästan lite ledsen att man redan lagt ca 150h i respektive titel. Lite avundsjuk på de som inte spelat ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch 2 Pro Controller går att boka igen
https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-pro-controller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nintendo Switch 2 Pro Controller går att boka igen
https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-pro-controller...

Det gick fort, out of stock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Nu är man ju nästan lite ledsen att man redan lagt ca 150h i respektive titel. Lite avundsjuk på de som inte spelat ännu.

Jag spelade botw när det var nytt, minns dock inte om jag någonsin klarade av spelet. Nu är det ändå 7-8 år sedan det släpptes, så det blev mitt första Switch 2 spel att köra utöver MKW. Uppe i 197 timmar över semestern. Som ett nytt spelfrån vad jag minns. Ska nog lämna Totk (som jag aldrig spelat) till vintern, för känner att det börjar bli nog med Zelda för ett tag 😆

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Det gick fort, out of stock...

I lager igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag spelade botw när det var nytt, minns dock inte om jag någonsin klarade av spelet. Nu är det ändå 7-8 år sedan det släpptes, så det blev mitt första Switch 2 spel att köra utöver MKW. Uppe i 197 timmar över semestern. Som ett nytt spelfrån vad jag minns. Ska nog lämna Totk (som jag aldrig spelat) till vintern, för känner att det börjar bli nog med Zelda för ett tag 😆

Hade aldrig spelat ett Zelda spel tidigare, så botw som köptes i sammband med Switch 2 blev mitt första Zelda spel någonsin. Köpte senare även totk och tänkte från början också vänta ett tag med det efter att spelat klart botw. Tyvär fick Zelda abstinensen övertaget och nu är jag kanske 50 timmar in i totk och det är helt magiskt bra.

Permalänk
Medlem

Fanns inte ens med på coming soon delen, uppgraderade 3 till trilogin för kanske 100kr(guldpoäng och halva priset för gunvolt 3/striker pack ägare), värt då jag spelade de tidigaste titlarna på min japanska 3ds.

Permalänk
Medlem

Spelat igenom Donkey Kong Bananza.

Besviken är väl ordet. Det är i stort sett ett reskin av odyssey fast du kan grotta ur terrängen. Alla boss fights är också så pass enkla att en 3 åring kan ta sig igenom spelet.

JA spelet har en viss charm men det är för mycket negativa saker med spelet för mig tyvärr.

Tog ca 6 timmar. Mycket pengar för 6 timmar. 900 kr.

Man kan summera spelet med orden Repetition och Cyberpsychosis.

Att se samma copy paste bild varje gång man plockat en banan gör en lagom irriterad när man väl gjort det 20 gånger. Och detta gör man HUNDRATALS gånger!! Varför kunde de inte gjort det var femte i samband med skillpoint eller var tionde eller en inställning så man kan ta bort det helt? Det tar dessutom bort all momentum. Men det är väl att nintendo måste ge någon form av belöning var 30 sekund till småbarn och tiktok generationen.

Och det värsta är man är transformerar, Paulines repetitiva sång/musik på gibberiska.. usch fy, fastnar också i huvudet i flera dagar.

Permalänk
Medlem

Ca 5000kr att köpa en switch 2 mario kart world bundle här på semestern. Skall man slå till? Bra pris, men find inte jätte många spel jag vill spela... Än.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Ca 5000kr att köpa en switch 2 mario kart world bundle här på semestern. Skall man slå till? Bra pris, men find inte jätte många spel jag vill spela... Än.

Om du vet med dig att du vill ha en framöver så ska du slå till, om inte så kan du säkert kränga den i sverige till vad du gav för den senare. Tack för det Bergsala!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Besviken är väl ordet. Det är i stort sett ett reskin av odyssey fast du kan grotta ur terrängen. Alla boss fights är också så pass enkla att en 3 åring kan ta sig igenom spelet.

JA spelet har en viss charm men det är för mycket negativa saker med spelet för mig tyvärr.

Att se samma copy paste bild varje gång man plockat en banan gör en lagom irriterad när man väl gjort det 20 gånger. Och detta gör man HUNDRATALS gånger!! Varför kunde de inte gjort det var femte i samband med skillpoint eller var tionde eller en inställning så man kan ta bort det helt? Det tar dessutom bort all momentum. Men det är väl att nintendo måste ge någon form av belöning var 30 sekund till småbarn och tiktok generationen.

Och det värsta är man är transformerar, Paulines repetitiva sång/musik på gibberiska.. usch fy, fastnar också i huvudet i flera dagar.

Vad tycker du om Odyssey? Är detta sämre eller bara för likt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Oj att det går att slå så snabbt? Howlongtobeat säger att average tiden för 43 spelare som bara körde main storyn var 17 timmar. Snabbaste tiden uppmätt från dessa var 13 timmar.

https://howlongtobeat.com/game/166252

Edit: såg nu att det finns speedruns som klarar spelat sjukt snabbt. Och det är klart, gillar man inte spelet kanske man skyndar igenom för att få det gjort

Permalänk
Medlem

Min 4,5 åriga son har hitintills inte visat nåt stort intresse för Bonanza. Har var hypad i en hel månad innan release då han tittade på gameplay på Youtube, men sen vi fick spelet i tisdags så har han bara spelat en timme eller så, sedan inte rört spelet sen dess.

Han har tidigare pumpat massa timmar i Mario Odyssey, Kirby Forgotten Land, Yoshi's Crafted World och flera andra, men Bonanza verkar inte alls lika intressant. Kanske är det lite för hetsigt och kaotiskt för honom. Men vi får se om han fastnar i det när regniga dagar kommer.

Har själv inte spelat det en sekund ännu. Småmyser med Zelda Echoes of Wisdom om kvällarna när grabben sover, så sjukt vackert och underhållande spel på Switch 2. Många "gamla" Switch spel med Switch 2 uppdateringar är så sjukt värda pengarna nu. Personligen tycker jag att de räddar hela Switch 2 lanseringen.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Min 4,5 åriga son har hitintills inte visat nåt stort intresse för Bonanza. Har var hypad i en hel månad innan release då han tittade på gameplay på Youtube, men sen vi fick spelet i tisdags så har han bara spelat en timme eller så, sedan inte rört spelet sen dess.

Han har tidigare pumpat massa timmar i Mario Odyssey, Kirby Forgotten Land, Yoshi's Crafted World och flera andra, men Bonanza verkar inte alls lika intressant. Kanske är det lite för hetsigt och kaotiskt för honom. Men vi får se om han fastnar i det när regniga dagar kommer.

Har själv inte spelat det en sekund ännu. Småmyser med Zelda Echoes of Wisdom om kvällarna när grabben sover, så sjukt vackert och underhållande spel på Switch 2. Många "gamla" Switch spel med Switch 2 uppdateringar är så sjukt värda pengarna nu. Personligen tycker jag att de räddar hela Switch 2 lanseringen.

Ja. Har man missat Switch så är det perfekt tillfälle att ta sig an katalogen - men! Ska sägas att alla gamla spel är groteskt överprisade vilket gör mig riktigt irriterad.

Sitter hellre på min PS5 av den anledningen. Finns nog ingen större passionsdödare än Nintendos girighet här.