Här är Googles Pixel 10

Permalänk
Melding Plague

Här är Googles Pixel 10

Undviker läckor genom att släppa designen en månad innan lansering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så samma design som Pixel 9 pro, i mitt tycke ful som stryk.

Permalänk

Personligen tröttnat på Googles undermåliga produkter Google Chromecast Ultra värmeproblem pixel telefonerna dåliga batterier som börjar brinna eller blir tokvarma.
Jag har förlorat förtroendet för Google produkterna och kommer själv inte fortsätta köpa dem.
Får se hur det går med reklamationen av min Google Pixel 6a att få batteriet utbytt.

Enda positiva är att de har lång uppdateringstid.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Personligen tröttnat på Googles undermåliga produkter Google Chromecast Ultra värmeproblem pixel telefonerna dåliga batterier som börjar brinna eller blir tokvarma.
Jag har förlorat förtroendet för Google produkterna och kommer själv inte fortsätta köpa dem.
Får se hur det går med reklamationen av min Google Pixel 6a att få batteriet utbytt.

Enda positiva är att de har lång uppdateringstid.

Håller med. Googles hårdvara verkar alltid ha problem känns det som.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Håller med. Googles hårdvara verkar alltid ha problem känns det som.

Haft behövt lämna in min Pixel 7 Pro tregånger för defekter..

1. Skärmen blev helt vit. Utbytt mot ett ny.
2. Kameran slutade fungera efter en månad. Byttes till en ny.
3. Fick svart "fläck" längst ut på kante, InfoCare1 nekade garantin. Skickades av mig till Google som godkände garantin. Ännu en gång fick jag en ny enhet.
4. Nya enheten jag fick 2024 September har fått en svart "fläck" runt selfie kameran, som blivit större.

Garantin för enheten från början har gått ut, 250301.
Men ska försöka kontakta google se vad dem säger, eftersom enheten är helt ny från 2024 September.

Alternativ nyttja treåriga reklamationsrätten via Halebop där den är köpt från början.

Så NEJ.. Kommer inte bli någon ny Pixel budgetmobil.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

3. Fick svart "fläck" längst ut på kante, InfoCare1 nekade garantin. Skickades av mig till Google som godkände garantin. Ännu en gång fick jag en ny enhet.
4. Nya enheten jag fick 2024 September har fått en svart "fläck" runt selfie kameran, som blivit större.

Men ska försöka kontakta google se vad dem säger, eftersom enheten är helt ny från 2024 September.

Alternativ nyttja treåriga reklamationsrätten via Halebop där den är köpt från början.

Varje gång du får en ny enhet börjar garanti och reklamation om

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jaså?
Var helt 100 att det var köp/leverans datumet gällde även om enheten är utbytt till en ny.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jaså?
Var helt 100 att det var köp/leverans datumet gällde även om enheten är utbytt till en ny.

Verkar som garanti är frivillig vid byte men. Reklamationsrätt är lagstadgad att förnyas

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2868516/far-ja...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Precis som 9an så är det enda jag ser det här:

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Verkar som garanti är frivillig vid byte men. Reklamationsrätt är lagstadgad att förnyas

Garanti är ju alltid frivillig i Sverige, då det inte finns någon lag för att man måste erbjuda det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Garanti är ju alltid frivillig i Sverige, då det inte finns någon lag för att man måste erbjuda det.

Garanti följer alltid med vid köp och vissa ger ny garanti vid reklamation och andra inte. Men ja det är ingen lag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Skrivet av AxxT:

Jaså?

Som jag tolkar det så är det inte helt klart vad som gäller enligt texten i länken, men att man kan hävda att det ursprungliga felet inte åtgärdades ifall samma fel uppstår igen och att man då kan nyttja reklamationsrätten trots att det har gått mer än 3 år sen det ursprungliga köpet. Inte att man kan nyttja reklamationsrätten för andra fel när det gått mer än 3 år.

Edit: konsumentverket verkar själva inte ha koll på vad som gäller då de ger olika svar i länken:

Svar 1:

Svar från Konsumentverket
1 mars 2024
"Hej Christer!

Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på ursprungliga fel under 3 år från dagen du köpte varan/fick den utbytt. Att felet är ursprungligt innebär att felet ska ha funnits i varan redan vid köpet även om det visar sig senare.

Om du får en ny vara och fel uppstår även på den varan, oavsett om det är samma fel eller ett nytt, har du rätt till tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller då från den dagen du fick den nya varan. "

Svar 2:

3 maj 2024
"Hej,

Om samma fel, som tidigare blivit lagat, skulle uppkomma igen inom tre år kan du argumentera för att du fortsatt ska ha möjlighet att reklamera. Detta även om din treåriga reklamationsrätt gått ut. Det är inte helt klart vad som gäller i dessa fall, men du kan hävda att eftersom felet uppkommit igen ska det ses som att det inte åtgärdats korrekt och att du därför fortsatt kan ställa krav.

Har det gått mer än tre år sedan köpet och nya fel uppkommer på produkten kommer du dock troligtvis inte kunna klaga på dessa."

Permalänk
Medlem

Garanti följer alltid med vid köp och vissa ger ny garanti vid reklamation och andra inte. Men ja det är ingen lag

Garanti som följer med vid köp är dock ingen lag (som du säger nu), utan det är frivilligt från antingen tillverkaren eller butiken. Nu finns det nog ingen som inte ger någon garantitid, men rent lagmässigt kan man välja att inte ge någon garanti

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja, det är ju lite si och så med kvaliteten. Barnen har varsin pixel 6a, utmärkta mobiler för sitt pris, men den ena har nu fått batterivarning (Google säger att de monterat dåligt batteri och har nu sänkt laddningshastighet och kapacitet) och båda har tidigare haft de ökända problemen att mikrofonen ibland är 100% död vid samtal. Lite störande, minst sagt.

Angående batterivarning går det inte att sköta reklamation via Googles länkar om man använder Googles Family Link, dotterns account är inte berättigad att följa länken eller nånting. Med mitt konto går det, man jag är ju då inte registrerad som användare på mobilen så det blir lite krångligare.

Vi köpte mobilen ny men är ju då inte första köparen. Google verkar strunta i det, men IÖTZY Phone Eqipment nånting på Tradera, eller vad de heter lär jag inte orka få tag på för ett batteribyte. Nåja, fick mobilen billigt och den är väl att betrakta som avskriven efter 30 månader eller hur gammal den nu är. Risk man tar när man köper den vägen, jag är inte bitter över det. Har sparat bra på att köpa nya saker på Tradera genom åren.

Men, pixel 4a, 7a, nu 6a, (5a vet jag inte), Google verkar ha problem med batterier.

Hade själv funderingar på att gå till Pixel-lägret när min Galaxy S21 kastar in handduken, men tusan vet. Och lägga över barnen på 9a eller vad som kan vara lämpligt då. Men tusan vet.

Vill även gnälla lite på att min Google Nexus 4, som då var premium för att vara Google fick uppdatering från Android 4 till Android 5, men inte mer. Riktigt uselt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Som jag tolkar det så är det inte helt klart vad som gäller enligt texten i länken, men att man kan hävda att det ursprungliga felet inte åtgärdades ifall samma fel uppstår igen och att man då kan nyttja reklamationsrätten trots att det har gått mer än 3 år sen det ursprungliga köpet. Inte att man kan nyttja reklamationsrätten för andra fel när det gått mer än 3 år.

Edit: konsumentverket verkar själva inte ha koll på vad som gäller då de ger olika svar i länken:

Svar 1:

1 mars 2024
"Hej Christer!

Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på ursprungliga fel under 3 år från dagen du köpte varan/fick den utbytt. Att felet är ursprungligt innebär att felet ska ha funnits i varan redan vid köpet även om det visar sig senare.

Om du får en ny vara och fel uppstår även på den varan, oavsett om det är samma fel eller ett nytt, har du rätt till tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller då från den dagen du fick den nya varan. "

Svar 2:

3 maj 2024
"Hej,

Om samma fel, som tidigare blivit lagat, skulle uppkomma igen inom tre år kan du argumentera för att du fortsatt ska ha möjlighet att reklamera. Detta även om din treåriga reklamationsrätt gått ut. Det är inte helt klart vad som gäller i dessa fall, men du kan hävda att eftersom felet uppkommit igen ska det ses som att det inte åtgärdats korrekt och att du därför fortsatt kan ställa krav.

Har det gått mer än tre år sedan köpet och nya fel uppkommer på produkten kommer du dock troligtvis inte kunna klaga på dessa."

Då bolag får ge refurbished enhet så är det självklart att reklamationsrätten återställs,annars är det bara att ge en icke fungerande mobil med ett annat fel istället för att åtgärda felet...

Jag är 100% säker på reklamationsrätten då jag själv nyttjat den regeln 2-3 ggr då ersättningsvaran gått sönder efter 3 år från orginal inköp men inom 3 års regeln från jag mottog nya varan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då bolag får ge refurbished enhet så är det självklart att reklamationsrätten återställs,annars är det bara att ge en icke fungerande mobil med ett annat fel istället för att åtgärda felet...

Jag är 100% säker på reklamationsrätten då jag själv nyttjat den regeln 2-3 ggr då ersättningsvaran gått sönder efter 3 år från orginal inköp men inom 3 års regeln från jag mottog nya varan

Nja de kan ju "inte bara ge en icke fungerade mobil med ett annat fel istället" då du har rätt till en ny eller likvärdig vara och är någon funktion då trasig så är ju den nya bristfälliga varan per definition inte likvärdig då något är fel på den.

Säger inte att jag vet eller att du har fel, men bara för att du i dina fall har fått nyttja reklamationsrätten efter 3 år på en ersättningsvara betyder det ju inte att återförsäljaren måste låta dig göra det. Enligt ARN är det ju som jag visade också inte helt tydligt vad som gäller förutsatt att det inte är samma fel som uppstår igen.

Jag vet att ARN har haft en flik förut där det stod att ens period för reklamationsrätt börjar om på nytt ifall man får en ersättningsvara men kan inte hitta denna flik längre. Gissar på att dom är lite osäkra på vad som gäller och därför tagit bort denna flik.

Sen håller jag med dig om att det bör vara så åtminstone, det gynnar ju oss konsumenter.

Hade faktiskt ett ärende hos Amazon där jag ville byta ut mina in ear-hörlurar mot ett par nya (hade redan fått ett nytt par) men de nekade mig inbyte trots att det hade gått mindre än 3 år då de ansåg att det gällde från det ursprungliga köpet. Hade tänkt ta det vidare till ARN då jag som sagt håller med dig men helt plötsligt så försvann felet med hörlurarna (lägre ljud på ena hörluren) så då struntade jag i det.

Permalänk
Medlem

Tråkig design. Man må tycka vad man vill om Nothing Phone, men de har åtminstone försökt att göra något annat än en oinspirerad fyrkant i tre olika färger.