Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Anno 1800
Jedi survivor
Lord of rings return to moria
My time at sandrock
Indiana Jones and great circle

Spelen jag klarat efter nyår...

Blandade ihop starwars spelen...
Permalänk
Medlem

Har jobbat på Zelda botw (switch2) - klarade det aldrig när det kom men är i slutet av spelet nu och drar egentligen bara ut på det atm. Helt klart fortfarande ett 10/10 spel imo.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag har bara klarat tre spel. DuckTales, Bubble Bobble och Maniac Mansion. Alla till NES.

Permalänk
Medlem

World of Final Fantasy Maxima

Ett Final Fantasy i klassisk turordningsbaserad stil. Dock evigheter från att vara något av de starkaste korten i samlingen. Man samlar på något som heter "Mirages" som sedan fungerar som medhjälpare till dig. Ett system som antligen lät roligare i planeringsstadiet än det är i verkligheten.
Klarade i princip allt bara för att verkligen vara klar med spelet så jag aldrig får någon lust att komma tillbaka och se vad jag missat.

Storyn är naturligtvis döfånig (det är ju FF det handlar om) men också extremt ointressant. Enda riktiga tjusningen med spelet är att det är en slags homage till alla andra spel i samlignen och dess karaktärer. Du kommer stöta på i princip alla kända karaktärer, och fiender, från FF-universumet under spelets gång.

Betyg 3/5

Permalänk
Medlem

There Is No Game: Wrong Dimension

Förra veckans gratisspel hos Epic Games på Android.
Ett fantastiskt peka och klicka äventyr i pusselformat, där pusslen hela tiden går ut på att lösas genom att tänka utanför boxen. Grymt roligt även om några pussel är av typen "ha-tur-mer-än-tänk-utanför-boxen".

Spelade det på min platta men finns även till PC.

Verkligen värt att spela om du gillar gamla pusselspel såsom Monkey Island och liknande.

Betyg 5/5

Permalänk
Medlem

Klarade just Super Mario Bros. för första gången tror jag.. ja det från '85. Första spelet jag någonsin spelade, men tror av någon outgrundlig anledning att jag aldrig tidigare spelat från början till slut utan att ta genvägar mellan världar.

Ja jag utnyttjade mig utav checkpoints i början av varje värld, sue me.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

På tre veckors semester "hann" jag med att klara ut:

Far Cry 4
Far Cry 5
Far Cry 6
Mass Effect 1 (Legendary Edition)

Permalänk
Medlem

Eriksholm: The Stolen Dream
Trevligt och lagom klurigt smygspel. Blev en aning repetitivt mot slutet.
Utmärkt för Steam Deck.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Fick för mig att spela genom Quake 2 RT på semestern.
Har spelat raytracade versionen nån gång förut så vet inte vad det rycket kom ifrån, men det kändes helt OK

Spelet har sin egen stil och raytracingen lyfter verkligen hela stämningen!
(de förbättrade animationerna och de uppfräschade texturerna hjälper också)

Rätt spelbart överlag, även om några banor mot slutet blir rätt krystade med allt kuskande fram och tillbaks mellan banorna
(jag har nog klarat spelet totalt åtminstone fyra gånger nu sen det var nytt, men vissa ställen fastnar man f-n alltid på och undrar vad man ska göra härnäst )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.