Webhallen - utebliven leverans trots upprepade löften

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det är ju stöld om du inte får tillbaka dina pengar. Polisanmäl.

Jag har besvärat polisen med betydligt allvarligare saker än 49 kr eller vad det är och de har räckt mig fingret.

En gång ringde jag om ett pågående inbrott, då fick jag svaret att de "har ambitionen att åka ut under kvällen".

Visst, det har hänt att de gjort vad de ska också när jag behövt, men sammanfattningen är väl att jag bedömer det ungefär lika lönt att ringa polisen som Webhallen om det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag har besvärat polisen med betydligt allvarligare saker än 49 kr eller vad det är och de har räckt mig fingret.

En gång ringde jag om ett pågående inbrott, då fick jag svaret att de "har ambitionen att åka ut under kvällen".

Visst, det har hänt att de gjort vad de ska också när jag behövt, men sammanfattningen är väl att jag bedömer det ungefär lika lönt att ringa polisen som Webhallen om det här.

Ta kontakt med Arn istället dom borde kunna rådgöra dig bättre än polisen

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Men vad skulle det leda till? Det är ju uppenbart att Webhallen har fel, ARN kommer bara säga precis det, att Webhallen borde ge mig mina pengar.

Om jag skulle göra något hade jag skapat en fordran hos Kronofogden men det kostar flera hundra att registrera den, Webhallen kommer bestrida och då får man stämma Webhallen för att få dessa 49 kr. Jag tror att man måste vara rättshaverist för att orka det för 49 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ARN skiter fullständigt i ynka 49kr, det går inte ens göra en anmälan för den summan.
Polisen skiter också fullständigt i ynka 49kr lol.

Vilket är helt rätt också, lägga resurser för 49kr?

Permalänk
Medlem

Webhallen må gå neråt. Men förvänta sig en dyrare skärm efter 3 dagar lol, lycka till. Ingen ÅF hade godkänt det, inte Inet heller för den delen.

Jag menar, det hade gått 4 dagar. Det är ditt val om du inte orkar vänta på en skärm kommer i lager och avbeställa, men låter sjukt aggressivt för 4 dagar

Att du betalade direkt är ju ditt val, det är ju risken att pröjsa direkt att man ligger ute med pengarna om lagersaldo osv inte stämmer.
Tar alltid faktura pga den anledningen, hänt mig flera gånger på Inet ex på deras drops osv så då slipper man ligga ut med pengar tills de får in varan i lager igen vilket kan dröja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

ARN skiter fullständigt i ynka 49kr, det går inte ens göra en anmälan för den summan.
Polisen skiter också fullständigt i ynka 49kr lol.

Vilket är helt rätt också, lägga resurser för 49kr?

Jaha ok ja 49kr är ju en obefintlig summa att dra något vidare då

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HazZarD:

Jaha ok ja 49kr är ju en obefintlig summa att dra något vidare då

Gånger antalet människor tänker likadant så blir det mycket i fickan för butiken som uppenbarligen skiter i kunder:)

Permalänk
Medlem

Faktura, kreditkort, och inte betala i förskott - då kan man våga beställa från företag med 300 miljoner i skatteskulder. Och ALDRIG köpa presentkort!

Sedan har de ju tillgångar och en större ägare också, så jag tror inte de går i konken imorgon, men jag har ju i flera trådar pladdrat om mitt barns 150kr presentkort som de vägrade betala tillbaka efter att de misslyckats att leverera en vara i över en månad (trots att den fanns i lager) - presentkortet hann gå ut under tiden de misslyckades leverera och återbetalning gick inte.
Ingen vara, ingen återbetalning.

Jag löste såklart ut mitt barn direkt så det slapp något strul, men om ett så stort företag, efter flera kontakter med kundtjänst, inte klarar att återbetala 150kr när de misslyckats, så är det inte ett bra tecken. Jag släppte saken gentemot Webhallen och får nu stort nöje av att kritisera dem vid varje tillfälle som ges. Väl värt 150kr för en rättshaverist som jag...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

[...]men om ett så stort företag, efter flera kontakter med kundtjänst, inte klarar att återbetala 150kr när de misslyckats, så är det inte ett bra tecken. Jag släppte saken gentemot Webhallen och får nu stort nöje av att kritisera dem vid varje tillfälle som ges. Väl värt 150kr för en rättshaverist som jag...

Håller med, jag köpte 2st hårddiskar i våras (också nämnt i trådar här). Båda var dåligt packade i principt löst i en kartong, ena var DOA och andra fungerade intermittent efter 1vecka. Men de leverade diskarna snabbt, så något positivt i alla fall.

Det tog typ 2månader med att kontakta dem i slutet typ 1gång varje vecka innan man fick några pengar tillbaka.
De skulle återkomma men återkom aldrig själva därav jag fick ringa / chatta med dem varje vecka.
Trotts detta var inom öppetköp och grejerna skulle krediteras direkt enligt supporten, redan några dagar efter jag returnerade den som var DOA.
Återbetalningen för den första disken tog flera veckor från "återbetalningen var processad" hos dem, innan jag ens såg det hos paypal. (De påpekade att återbetalningen ska göras nu, det tar 5-bankdagar. I flera omgångar)

Jag tänker inte handla där ifrån igen om de inte bevisar att de har löst sina problem ett bra tag framöver.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.