Webhallen - utebliven leverans trots upprepade löften

Permalänk
Medlem

Webhallen - utebliven leverans trots upprepade löften

En till tråd om Webhallen antar jag, men det känns viktigt att information om dålig och lömsk kundtjänst och verksamhet kommer ut med jämna mellanrum. Om inte annat behöver man få ut sin frustration.

Jag har handlat från Webhallen sen ca 2005 på Sveaväge, då min brorsa började jobba där och har handlat där till och från sedan dess. 75 onlineordrar på (för)många tusentals kronor sen 2010 såg jag också. På senare år har jag märkt att det gått neråt på tech-sidan och det har mest blivit en LEGO-affär, men nu har det hänt 3-4 gånger på raken, att man beställt saker som helt enkelt inte dyker upp. Saker som finns i lager när man beställer, finns inte i lager när det skall levereras.

Tisdag. Jag beställde och betalade i tisdags eftermiddag en ganska dyr OLED-skärm (https://www.webhallen.com/se/product/377272-Philips-32M2N8900...) som var nedsatt 5000. När jag tryckte på beställ och betalade fanns det 1st kvar i lager och när beställningen gick igenom fanns det 0. Bra så tänkte jag. Jag fick tag på den sista.

Jag fick endast ett mail som sa "Tack för beställningen" osv och jag tänkte inte mer på det. När jag nästa morgon ser på orderstatus står det att det inte går att paketera varan då den inte finns i lager och de kunde inte ge besked om när varan kommer åter i lager, kontaktar jag kundtjänst för att ta reda på mer. När jag väl kommer i kontakt med dem berättar de att det är en bugg i systemet och att han/hon kan se att min skärm skall packas och gå iväg under dagen. "Bra så, tack så mycket" tänker jag. Ingenting händer.

Nästa dag(torsdag) kontaktar jag kundtjänst igen och frågar vad de väntar på. Då får jag beskedet att skärmen hann ta slut i webblagret innan min order gick igenom så de blir tvungen att skicka den från en butik istället. Men den ska gå ut under dagen. Märkligt tänker jag: kunde svära på att det stod 0 i butikslagret när jag beställde också. Okej, men jag låter meddela att det är bäst ni meddelar butiken att paketet får lov att gå igenom idag om ni är måna om kunder då jag varit med om liknande innan hos Webhallen. Jag skrev att hur de nu hanterar ärendet nu, kommer avgöra om jag någonsin handlar där igen. "Absolut!" säger kundtjänst. Ingenting händer.

Kontaktar kundtjänst idag(fredag) via telefon den här gången och undrar vad fan det är som händer. Mannen i kundtjänst går och frågar den personen jag chattat med i två dagar och kommer tillbaka och säger att butiken inte kan skicka någon skärm då den inte finns i rätt lager, men att skärmen förväntas anlända i deras webblager nästa vecka. Vad är trovärdigheten i detta nu? Jag säger att jag inte är intresserad av det utan de kan ge mig en skärm med liknande specs men som kostar mer(skiter i allt tänkte jag) men den finns i Göteborg där jag bor och jag kan åka dit och hämta den på stubinen, och kundtjänst lovar att kolla med butikschefen och återkomma till mig direkt efter.

Timmarna går och ingenting händer. Jag ringer kuntjänst igen(har stått ca 45min i kö varje gång jag kontaktat kundtjänst) nu under eftermiddagen och undrar vad som pågår. Mannen i telefonen kontaktar sin kollega och säger att de inte får något svar från butikschefen och mitt topplock går. Säger att förtroendet är slut och att jag är trött på deras bluffmakeri och brist på återkoppling. Avbeställ order. Jag frågade rakt ut, "Visst ni går förlust på att ge mig den här skärmen istället, men vad kommer det kosta er att jag med min historik slutar handla hos er? Jag betalar hellre 2000 för samma produkt, så länge den inte kommer från er". Har aldrig hört någon låta så förlägen som den mannen i kundtjänst lät i det här samtalet. Inget illa ment mot den enskilda anställda, man gör säkert sitt bästa, eller?

Sammanfatttningsvis. Jag kan acceptera att det diffar i lagret, eller att något blir dubbelbokat. Synd, men i längden inga problem. Jag hade köpt det om de bara mailat sanningen från början. Jag hade kanske till och med väntat och inte avbeställt. Det jag inte köper är att de tar ens pengar och tänker "vi får lösa det sen, uppehåll honom!". Var är min ränta? De lånar uppenbarligen pengarna av mig...

Jag har varit med om liknande saker nu det senaste året och nu får det vara nog. Nu kommer jag aldrig mer handla något från Webhallen, det får vara slut nu. Jag vet att det inte händer hela tiden, men någon gång måste vi konsumenter säga ifrån och prata med våra pengar. Finns andra aktörer som gör rätt, köp hos dem istället. Inet skickade ny kylvätska till mig för 400kr till mig när Instabox slarvat bort mitt paket utan att blinka. Proshop budade hem en luftvärmepump på pall till mig när det blev försenat på postnord. Andra aktörer gör rätt och jag betalar som sagt några hundralappar mer till dessa.

Med sorg i hjärtat, men med lätta steg, säger jag farväl och tittar aldrig tillbaka. Bye bye Webhallen!

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Visa signatur

Fractal R6 Blackout  ASUS RTX 5090 TUF - EK vattenblock
Gigabyte X870 Aorus Elite Ice   gskill Ripjaws M5 32gb CL28 6000mt/s
Ryzen 7 9800x3d  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Svårt å göra rätt när butikens ekonomi ser kass ut och man kanske går med förlust som det är. Känns som Webhallen är i en nedgående spiral. De har inte råd med bra kundtjänst eller goodwill eller vad man nu vill kalla det där de kan göra kunden nöjd i alla lägen. Vilket de i längden tappar kunder på och får ännu sämre ekonomi och förutsättningar.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Svårt å göra rätt när butikens ekonomi ser kass ut och man kanske går med förlust som det är. Känns som Webhallen är i en nedgående spiral. De har inte råd med bra kundtjänst eller goodwill eller vad man nu vill kalla det där de kan göra kunden nöjd i alla lägen. Vilket de i längden tappar kunder på och får ännu sämre ekonomi och förutsättningar.

Ja, man kan fråga sig vad som är hönan och ägget. Jag tycker dock det är olika saker med dålig kvalité/inkompetens och lömskhet. Ärlig inkompetens är bättre än oärlig sådan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet med Lagret inte stämmer, Börja direkt efter dom flytta sitt (eller) slog ihop lagret med Netonnet. Nu har det går par månader så jag tycker dom borde få nån ordning på det, Har hänt mig exakt samma sak nu. 3 gr. Har också varit en stor kund hos dom länge. hoppas verkligen dom kan få nån ordning på lager mm. Dom sista 2 åren har det tyvärr gått helt åt helvete för dom.

Permalänk
Medlem

Ringer du kundtjänst dagen efter och sen varje dag de inte skickar paketet? Damn.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Jag är nöjd om de skickar inom 5 arbetsdagar, sen börjar jag fundera.
Vid lågt lager är det stor risk att det felar tyvärr, varit med om det hos blandade aktörer. Nu avbeställer jag om det strular, blir oftast enklast att beställa nåt annat. Senaste upplevelsen var en DOA WD HDD från Amazon, de ville skjuta över problemet på mig dvs att jag skulle använda garanti hos tillverkaren (skicka in, vänta nån månad etc), så klart använde jag ångerrätten och beställde en likadan igen istället.

IKEA gjorde mig nog mest arg, beställde två hyllor via click collect förbetalt (tre i lager). Åker dit och hittar bara en hylla i boxen, väntar i kundtjänst 30 min "vi hade bara en i lager, vill du ångra dig". Ja jag har ju köpt två (visar ordern)! Får tillbaka pengar för bara en hylla "du lämnade ju bara tillbaka en", stöön!! Hade alltså åkt helt i onödan då de antog att halva ordern skulle duga, behövde stå i kundtjänst 30min och sen saknades hälften pengarna, de fick krångla ett bra tag innan jag bad dem scanna in hyllan två ggr och lösa deras fortsatta problem internt..

Permalänk
Medlem

Brukar det inte stå att paketet skickas mellan 1-5 dagar. jag brukar ringa när det gått en vecka...är man så stressad/har brottom som du så är att åka till en fysisk butik det bästa.

Med det sagt så har webhallen dessvärre bara blivit sämre senaste tiden, men köper knappt där längre så jag märker inget.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Ringer du kundtjänst dagen efter och sen varje dag de inte skickar paketet? Damn.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Brukar det inte stå att paketet skickas mellan 1-5 dagar. jag brukar ringa när det gått en vecka...är man så stressad/har brottom som du så är att åka till en fysisk butik det bästa.

Med det sagt så har webhallen dessvärre bara blivit sämre senaste tiden, men köper knappt där längre så jag märker inget.

Hade inte varit på dem om de inte sagt att det skulle gå iväg den dag de sagt. Första gången kontaktade jag dem för att kolla om ordern ens gick igenom. Lite ihärdigt kanske, men detta var som sagt inte första gången det strular och jag hade såklart inte betalat förskott på något som har obekräftad inleverans till deras lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av terasque:

Hade inte varit på dem om de inte sagt att det skulle gå iväg den dag de sagt. Första gången kontaktade jag dem för att kolla om ordern ens gick igenom. Lite ihärdigt kanske, men detta var som sagt inte första gången det strular och jag hade såklart inte betalat förskott på något som har obekräftad inleverans till deras lager.

Ok har det strulat förut och ofta kan jag köpa att man är lite "på" mer än vanligt.

Jag är också...eller var en trogen webhallen kund sedan tidigt 2000 tal. Lite av deras "grej" är att ha extremt många produkter men inga i lager. Minns när jag beställde ovanliga dvd filmer(b-skräckisar) och det tog 8 månader men dom lyckades få fram vart enda en, riktigt imponerande.

Vi får se hur det går men känns som att komplett kanske bildar om dem till netonet som med siba och sedan lägger ned butikerna.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Trist upplevelse men bra skärm för pengarna! Köpte samma från komplett när den var nedsatt till 8500kr där. Var lite sur när den kom på inet megadrop ett par veckor senare för 7k men var för lat för att orka engagera mig om 1500kr ^_^

Chansen är att du kommer hitta den igen för snarlikt pris om du inte har bråttom.

Permalänk
Medlem

Med risk att förolämpa någon men protip, ring inte dagen efter beställningen och fortsätt inte ringa varje dag och ställa ultimatum. Det fungerar sällan bra.

Lägg beställningen, vänta enligt normal leveranstid. Har det inte hänt något ring och fråga hur det går. Är den slut så är den och då får man vänta på att den kommer in i lager igen.

Om man måste ha en skärm inom 24H så beställer man inte en kraftigt rabatterad vara med 1st i lager.

Sen kanske Webhallen är struliga nu för tiden men kunderna verkar ju vara lika struliga de med i många fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Med risk att förolämpa någon men protip, ring inte dagen efter beställningen och fortsätt inte ringa varje dag och ställa ultimatum. Det fungerar sällan bra.

Lägg beställningen, vänta enligt normal leveranstid. Har det inte hänt något ring och fråga hur det går. Är den slut så är den och då får man vänta på att den kommer in i lager igen.

Om man måste ha en skärm inom 24H så beställer man inte en kraftigt rabatterad vara med 1st i lager.

Sen kanske Webhallen är struliga nu för tiden men kunderna verkar ju vara lika struliga de med i många fall.

Blir absolut inte förolämpad. Alla får göra som man vill, men när man tror att man löste sista exet och vaknar upp till detta, vill man kolla hur det ligger till eftersom jag
1. Tidigare varit med om att de inte riktigt haft koll på vad de har och inte har och
2. Jag hade betalat i förskott, vilket jag givetvis ångrar såhär i efterhand

Sen var jag absolut inte otrevlig när jag kontaktade dem de två första gångerna. Arg blev jag endast när de säger "Det är en bugg, det skall skickas idag" när de inte ens hade något att skicka från första början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man undrar vad ledningen i det företaget sysslar med när det kommer såna här trådar i forumet nästan varje vecka.... ett mer misskött företag i den här storleken är nog svårt att hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Man undrar vad ledningen i det företaget sysslar med när det kommer såna här trådar i forumet nästan varje vecka.... ett mer misskött företag i den här storleken är nog svårt att hitta

Är nog inget som hände över en natt, utan man beslutat att spara lite här och där och tillsist så spricker allt när det blir ohållbart. Är knappast första företaget som förstört sitt varumärke på detta vis.

Detta är en riktigt gammal post men är fortfarande väldigt aktuell: https://aktieingenjoren.blogspot.com/2013/05/att-lara-av-fors...

Där tas bland annat upp visby-korvetternas brist på luftförsvar... något som efter 12 år och 4 års drönarkrig i Ukraina håller på att implementeras. Så uppenbara brister behöver inte åtgärdas så länge det finns tillräcklig mängd ja-sägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terasque:

En till tråd om Webhallen antar jag, men det känns viktigt att information om dålig och lömsk kundtjänst och verksamhet kommer ut med jämna mellanrum. Om inte annat behöver man få ut sin frustration.

Jag har handlat från Webhallen sen ca 2005 på Sveaväge, då min brorsa började jobba där och har handlat där till och från sedan dess. 75 onlineordrar på (för)många tusentals kronor sen 2010 såg jag också. På senare år har jag märkt att det gått neråt på tech-sidan och det har mest blivit en LEGO-affär, men nu har det hänt 3-4 gånger på raken, att man beställt saker som helt enkelt inte dyker upp. Saker som finns i lager när man beställer, finns inte i lager när det skall levereras.

Tisdag. Jag beställde och betalade i tisdags eftermiddag en ganska dyr OLED-skärm (https://www.webhallen.com/se/product/377272-Philips-32M2N8900...) som var nedsatt 5000. När jag tryckte på beställ och betalade fanns det 1st kvar i lager och när beställningen gick igenom fanns det 0. Bra så tänkte jag. Jag fick tag på den sista.

Jag fick endast ett mail som sa "Tack för beställningen" osv och jag tänkte inte mer på det. När jag nästa morgon ser på orderstatus står det att det inte går att paketera varan då den inte finns i lager och de kunde inte ge besked om när varan kommer åter i lager, kontaktar jag kundtjänst för att ta reda på mer. När jag väl kommer i kontakt med dem berättar de att det är en bugg i systemet och att han/hon kan se att min skärm skall packas och gå iväg under dagen. "Bra så, tack så mycket" tänker jag. Ingenting händer.

Nästa dag(torsdag) kontaktar jag kundtjänst igen och frågar vad de väntar på. Då får jag beskedet att skärmen hann ta slut i webblagret innan min order gick igenom så de blir tvungen att skicka den från en butik istället. Men den ska gå ut under dagen. Märkligt tänker jag: kunde svära på att det stod 0 i butikslagret när jag beställde också. Okej, men jag låter meddela att det är bäst ni meddelar butiken att paketet får lov att gå igenom idag om ni är måna om kunder då jag varit med om liknande innan hos Webhallen. Jag skrev att hur de nu hanterar ärendet nu, kommer avgöra om jag någonsin handlar där igen. "Absolut!" säger kundtjänst. Ingenting händer.

Kontaktar kundtjänst idag(fredag) via telefon den här gången och undrar vad fan det är som händer. Mannen i kundtjänst går och frågar den personen jag chattat med i två dagar och kommer tillbaka och säger att butiken inte kan skicka någon skärm då den inte finns i rätt lager, men att skärmen förväntas anlända i deras webblager nästa vecka. Vad är trovärdigheten i detta nu? Jag säger att jag inte är intresserad av det utan de kan ge mig en skärm med liknande specs men som kostar mer(skiter i allt tänkte jag) men den finns i Göteborg där jag bor och jag kan åka dit och hämta den på stubinen, och kundtjänst lovar att kolla med butikschefen och återkomma till mig direkt efter.

Timmarna går och ingenting händer. Jag ringer kuntjänst igen(har stått ca 45min i kö varje gång jag kontaktat kundtjänst) nu under eftermiddagen och undrar vad som pågår. Mannen i telefonen kontaktar sin kollega och säger att de inte får något svar från butikschefen och mitt topplock går. Säger att förtroendet är slut och att jag är trött på deras bluffmakeri och brist på återkoppling. Avbeställ order. Jag frågade rakt ut, "Visst ni går förlust på att ge mig den här skärmen istället, men vad kommer det kosta er att jag med min historik slutar handla hos er? Jag betalar hellre 2000 för samma produkt, så länge den inte kommer från er". Har aldrig hört någon låta så förlägen som den mannen i kundtjänst lät i det här samtalet. Inget illa ment mot den enskilda anställda, man gör säkert sitt bästa, eller?

Sammanfatttningsvis. Jag kan acceptera att det diffar i lagret, eller att något blir dubbelbokat. Synd, men i längden inga problem. Jag hade köpt det om de bara mailat sanningen från början. Jag hade kanske till och med väntat och inte avbeställt. Det jag inte köper är att de tar ens pengar och tänker "vi får lösa det sen, uppehåll honom!". Var är min ränta? De lånar uppenbarligen pengarna av mig...

Jag har varit med om liknande saker nu det senaste året och nu får det vara nog. Nu kommer jag aldrig mer handla något från Webhallen, det får vara slut nu. Jag vet att det inte händer hela tiden, men någon gång måste vi konsumenter säga ifrån och prata med våra pengar. Finns andra aktörer som gör rätt, köp hos dem istället. Inet skickade ny kylvätska till mig för 400kr till mig när Instabox slarvat bort mitt paket utan att blinka. Proshop budade hem en luftvärmepump på pall till mig när det blev försenat på postnord. Andra aktörer gör rätt och jag betalar som sagt några hundralappar mer till dessa.

Med sorg i hjärtat, men med lätta steg, säger jag farväl och tittar aldrig tillbaka. Bye bye Webhallen!

Tråkigt detta
Ungefär samma hände mig med ett grafikkort i våras.
Priset var bra, beställde, sen fram o tillbaka med kundtjänst pga utebliven leverans. Väldigt svårt att avboka ordern, kundtjänsten var seg som sirap.
Då man handlat där sen tidigt 00-tal (har kvar kvittot på min första beställning, ett Gamecube med Metroid Prime), känns det ju lite trist.

Bara undvika tyvärr, inte mycket annat o göra.

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem

webbis var en av mina favorit butiker förr, men nu blir det aldrig något där, sjukt sega, och har man kontaktat dom så är det lika livat som i en kista. tyvärr.... deras tid är nog förbi dessvärre.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Här skrev jag om min egen sista erfarenhet av Webhallen. Det slutade med att jag gav upp att få tillbaka hela summan.

Permalänk
Medlem

Tror nog att de allra flesta, dvs majoriteten får en vettigt och bra upplevelse av Webhallen. Det är ett fåtal fall som lyckas skrika och jaga upp sig själva när något de facto går snett och får det att låta som att jorden gått under.

Lugna ner er.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tror nog att de allra flesta, dvs majoriteten får en vettigt och bra upplevelse av Webhallen. Det är ett fåtal fall som lyckas skrika och jaga upp sig själva när något de facto går snett och får det att låta som att jorden gått under.

Lugna ner er.

Jag känner lite samma sak. Jag har inte haft några problem med Webhallen och det inkluderade ett garanti/reklamationsärende i vintras

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

webbis var en av mina favorit butiker förr, men nu blir det aldrig något där, sjukt sega, och har man kontaktat dom så är det lika livat som i en kista. tyvärr.... deras tid är nog förbi dessvärre.

Dom har tappat sin själ mest, inte lika kul längre när dom själva inte ens bryr sig om vad som skrivs online om dom...

Permalänk
Medlem

Den stora förändringen hände vid årskiftet och planeringen av lagerflytten.

Hade aldrig haft problem med Webhallen på över 20 år.

Men jag själv blev drabbad februari detta året och två bekanta månaden därefter.

Man drar åt sig öronen när det på så kort tid blir frustration inte bara från ens närhet men även här online.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det är intressant att man bara läser dåligt om Webhallen på forumet, så som långsamma/uteblivna leveranser och höga priser jämfört med konkurrenterna. Även att de skär ner på kundtjänsten och det märks i form av att de har långa kötider osv och hur dåligt det går för dem rent allmänt.

Trots allt detta så har Webhallen nyligen börjat med TV-reklam, hur går det ihop?

Kostar väl ändå ganska mycket att ha reklam på TV, lägger de pengar på fel saker?

Permalänk
Medlem

Storyn låter väldigt likt som det hände mig när jag beställde grafikkort i våras. I lager, ej i lager, skickas snart, nytt lagersystem som visar fel saldo, kundtjänst som lovar återkoppla men inte gör det osv osv. Efter en vecka med olika besked om huruvida kortet jag beställt ens fanns så bara avbokade jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Lugna ner er.

Självklart. Men det är ju när det faktiskt går fel som service spelar störst roll, förmågan att hantera avvikelser osv. Personer som har positiva upplevelser av Webhallens kundservice får gärna dela med sig och på så sätt bidra till en mer nyanserad diskussion. Det var tyvärr längesedan jag hade någon själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av terasque:

Självklart. Men det är ju när det faktiskt går fel som service spelar störst roll, förmågan att hantera avvikelser osv. Personer som har positiva upplevelser av Webhallens kundservice får gärna dela med sig och på så sätt bidra till en mer nyanserad diskussion. Det var tyvärr längesedan jag hade någon själv.

Jo men du skulle få skärmen du beställt till samma pris bara det att något gått snett i lagerhanteringen och du ringde och klaga flera dagar på raken utan att få gehör. Du hamnar nog längst ner på deras lista att få något prioriterat när jag läser om hur du egentligen skött ärendet från din sida.

Självfallet ska de inte behöva ge dig en dyrare skärm när de kan ordna fram en likadan till samma pris pga ett fel som skett.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Skulle half-life 3 släppas, Då går Webhallen i konkurs..Ni som vet, vet vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Lugna ner er.

Jag håller med.
Gissar att majoriteten har fått sin vara levererad och har inte mycket att säga, dock så visar dessa poster att allt inte är helt hundra och att man bör välja att betala med faktura istället för att råka ligga ute med pengar.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jo men du skulle få skärmen du beställt till samma pris bara det att något gått snett i lagerhanteringen och du ringde och klaga flera dagar på raken utan att få gehör. Du hamnar nog längst ner på deras lista att få något prioriterat när jag läser om hur du egentligen skött ärendet från din sida.

Självfallet ska de inte behöva ge dig en dyrare skärm när de kan ordna fram en likadan till samma pris pga ett fel som skett.

Om du är ok med att ligga ut med 9k med ett obekräftat leveransdatum får det stå för dig.

Från ditt svar verkar det som att du inte läst vad jag skrivit tillräckligt noggrant. Hade jag fått tydliga besked från början, att det diffar på lagret och att det är oklart när jag kan få min produkt, hade jag sagt "fine" och avbeställt direkt och gått vidare. Jag gillar inte fabricering och dålig återkoppling. Jag kommer inte bara sitta och uggla, särskilt inte när man varit med om samma visa förut, och jag är totalt fine med att man tycker att jag är en gnällspik för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde för ett par veckor sen ett par ddr4 minnen, dom är ju på utgång. Beställde på fredagen Med faktura, skulle levereras till sån här paketbox på söndagen. Det blev något fel med beställningen, det stod att betalningen inte gick igenom, fick ett felmeddelande efter att jag verifierat mig själv med bankid till dom som handlägger deras fakturor. Jag fick inget bekräftelse mejl, det låg ingen beställning på mitt konto när jag loggade in på webbhallen, det "fanns ingen" beställning.

På tisdagen, två dagar efter utlovat leveransdatum, ser jag på mailen att "varan är skickad" och på torsdagen 4 dagar efter leveransdatum var den framme vid paketboxen.

På fredagen åkte jag till paketboxen, hämtade ut det, åkte raka vägen till webbhallen och lämnade tillbaka det (man kan lämna varor köpta på leverans till butik enligt hemsidan) Förklarade kort att beställningen gick inte igenom, en vecka senare kom grejerna, jag har redan köpt på annat håll. Så det gick ju smidigt att lämna tillbaka iallafall.

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Här skrev jag om min egen sista erfarenhet av Webhallen. Det slutade med att jag gav upp att få tillbaka hela summan.

Det är ju stöld om du inte får tillbaka dina pengar. Polisanmäl.