Bränner inte rätt hastighet :(

Permalänk
Medlem

Bränner inte rätt hastighet :(

hej

har nyss skaffat en lite-on 52x brännare, men när jag har instalerat den så bränner den enlit nero i 52 x, men snälla
kan någon säga hur en sån bränning kan ta över 5 minuter?

har kollat ett täst som ni gort på en sån brännare här på swe clock o då ska det gå på 2 o 30 eller vad det stog

polaren bränner snabbar med min gammla 24x brännare på sin dator en jag gör på min med en 52x. vi prova även o slänga över
min nya i hans burk o då bränner den 52x. han har en p3 o jag en p4a 2,66, o han kör win98 på sin burk (jag kör win2000pro)

fattar intevarför ha nbränner snabbare på den datorn en jag ka npå den här.........fins det några instälnigar eller någe sånt jag kan göra?

snälla någon hjälp mig *snyft*

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

hör med dem du köpte den av, det hade jag gjort.

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk
Medlem

finns bara ett problem, dom ka ninget om datorer, hög den bara för prisen 445
men den funkar ju på polarens gammla burk, o nu har jag en ny installa av won2000 oxå
men det hjälpte inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degnöt
hör med dem du köpte den av, det hade jag gjort.

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

testa lägga in ett annat OS =P tror inte det skulle hjälpa direkt, men är det fel på den kan man alltid byta

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"

Permalänk
Medlem

va i afären nyss...han sa att jag skulle prova o byta sladden, det skunde bero på det .
så jag får vell prova

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degnöt
testa lägga in ett annat OS =P tror inte det skulle hjälpa direkt, men är det fel på den kan man alltid byta

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

Kolla så att skivorna du bränner på är anpassade till 52x. Sedan att det tar nån minut för innan och efter bränning får man ju tänka på.

Permalänk
Medlem

För mig blev det samma sak med min 40x lite-on brännare de första skivorna, fick fram att det nog beror på att brännaren "känner av" hur bra skivorna är och sen då man har brännt en sorts skiva en gång så går det snabbare sen, jag bränner iaf på ca 3,5min/full skiva nu iaf, viket är rätt normalt.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

när jag va inne på afären sa han att det ska ta ca 2 o en halv minuter o bränmna 700 mb
för mig tar det 5...så någe skumnt är det......ska prova en sak till här innan jag köper nya kablar o tästar om det är där felet ligger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harmik
Kolla så att skivorna du bränner på är anpassade till 52x. Sedan att det tar nån minut för innan och efter bränning får man ju tänka på.

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

oki, men i nero står det att jag bränner i 52x . o förut sa nero till om skivorna inte palla med hastigheten jag valt...o då står bara dom farterna som skivorna kan brännas i, på skivan står det 48x. När brännigen är klar står det att den genomfördes utan fel i 52x men det tar än¨då lite mer en 5 minuter.

Ska prova o byta jumprar o lite så nu o en sak till, sen blir det nya kablar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
För mig blev det samma sak med min 40x lite-on brännare de första skivorna, fick fram att det nog beror på att brännaren "känner av" hur bra skivorna är och sen då man har brännt en sorts skiva en gång så går det snabbare sen, jag bränner iaf på ca 3,5min/full skiva nu iaf, viket är rätt normalt.

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

Prova även att sänka till kanske 48x eller ännu lägre och se om det går fortare. Kan ju vara så att skivan visar sig vara sämre än vad brännare först trodde och då sänker rejält för att inte misslyckas med bränningen. (rena spekulationer)

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

yes det ska vi prova, ska även slänga in en hd med xp på o prova bränna där, kan ju tänka sig va win2000 som bråkar, fast det står på kartongen att den är anpassad till den typ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Prova även att sänka till kanske 48x eller ännu lägre och se om det går fortare. Kan ju vara så att skivan visar sig vara sämre än vad brännare först trodde och då sänker rejält för att inte misslyckas med bränningen. (rena spekulationer)

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

NU AVBÅSER VI DEN HÄR TRÅDEN

Jag löste det, slog mig ju att mina sis drivers kunde va lite gammla, o det va dom *flinar*
klocka 2.17 minuter på en 700mb film, så nu funkar den som den ska. bara helt sanslöst att
jag inte prova nya drivers tidigare.

så nu ska jag skruva ihopp datorn igen. tack för alla tipps men nu är det kirrat

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²

Permalänk
Medlem

Hehe, det var mao. ide hanteringen som spöka då

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

japp det va det, skönt att jag kom på det innan jag börga köpa nya sladdar o sånt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Hehe, det var mao. ide hanteringen som spöka då

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²