Permalänk
Medlem

högtalare..

E så att ja inte har nåra högtalare till min dator bara hörlurar.. och nu e det så att ja har drygt 2000-3000 över så ja funderade på att köpa 2 satellit högtalare (rätt billiga kanske 600 paret) och en sub.. (1000-1500 kr)

ja undrar om nån vet nåra bra saker som är billiga.. jag vet att för den summan får man inga höjdar saker men ja ska endå göra lumpen snart och sedan efter jag är klar ska ja köpa en helt ny datorn och nya högtalare för ett högre pris..

har förstärkare

Och funkar det ens att göra så ja vill göra? bara köra 2 sat och en sub som dator högtalare?

e nybörjare på ljud saker

tack
/tommy

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

2 satteliter och en subba borde ju funka fint, men du kommer ju inte få nått suround om det var det du tänkte eftersom du köper satteliter. Koppla dom bara till din reciver och köp en sladd som du kopplar mellan datorn och recivern. Men varför inte använda dom högtalare du har till stereon? Förmodar att du har högtalare eftersom du har en reciver/förstärkare

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Alltså, om du ändå inte ska ha dom nå länge så är det väl bättre att du köper ett par datorhögtalare för en 1500kr?
Då får du garanterat ett par bra högtalare, om det är stereo vi pratar iaf.

Eftersom att du ändå köper nya sen så tänkte jag att då köper du dom senare förmodligen till att ha till TV:n eller nåt i den stilen?
Och då har du kvar datorhögtalare, som ändå "duger".

Det är ju som sagt var inga höjdar saker du får om du ska köpa "riktiga högtalare" för det priset.

Då tror jag det är bättre du satsar på ett par ordentliga datorhögtalare och sedan köper ett par ordentliga golvare framöver.

Fast det beror ju också på hur långt "om ett tag" är.
Vet inte om det går att få ut nåt logiskt ur mitt inlägg, men man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

1.:nej ja har ingen stereo..den kasta ja för längesen.
2.: det är farsans förstärkare ja har snott
3.: orka med dator högtalare när det räcker med 2 sat och en sub då det är roligare o pilla själv oxo o inte få allt i en o samma kartong och sedan bara ta upp allt o sätta i datorn o se glad ut

tack för svaren

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laahn
Alltså, om du ändå inte ska ha dom nå länge så är det väl bättre att du köper ett par datorhögtalare för en 1500kr?
Då får du garanterat ett par bra högtalare, om det är stereo vi pratar iaf.

Dagens skratt!

Köp begagnat, det är en självklarhet i denna prisklass. För 1500.- borde du kunna få helt OK grejjor, speciellt om du köper stativare. Dessa kommer krossa allt vad datorhögtalare heter i prisklassen ^ valfri siffra över 100.

Kolla www.hifimagasinet.com efter begagnat.

Update:
Skippa subban. Bra högtalare har oftast tillräckligt med bas, iaf om du mest lyssnar på musik. Satsa allt på ett par beggade frontar nu och vänta med subben..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

vill ha så små som möjligt eftersom att ja ska sätta upp dom på väggen

tackar för tipset

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"