Permalänk
Medlem

Minnespriserna?

Undrar bara om minnespriserna brukar gå i normala priscykler och om ni tror att priserna kommer att sjunka mycket närmaste månaderna? De har ju gått upp ganska mycket senaste 3-4 månaderna..

Permalänk
Hedersmedlem

Hörde att de skulle gå upp för att sedan gå ner igen, detta var ung. när priserna var låga (köpte mina TwinMos Winbond minnen för 800kr) och jag har inga belägg för det.

Tror inget drastiskt kommer hända inom minnespriserna och det beror väl mest på vissa indicier, svårt att förutse alltså.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Minnestillverkarna har dragit ner på produktionen av ddr. De ska börja tjäna lite pengar på de mionnena nu.
leta vidare i gamla ny Teknik tidningar om du vill veta mer.

Permalänk
Antielefant

De brukar hoppa upp och ner när det kommer nya minnen osv. Precis som allt annat

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ja priserna har gått upp lite de senaste månaderna iaf, men det var ju iofs från en extremt låg nivå. Tillverkarna tjänade ju tydligen knappt några pengar då.

Permalänk

är ju dubbla priset mot i våras när jag köpte minne.. tänkt köpa mig lite mer nu men det känns ju inte värt pengarna.. hoppas det går ner lite snart igen..

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk
Medlem

Minnespriser ändras dramatiskt över korta perioder.

Mitt stalltips är att priserna kommer att fortsätta stiga, iom. att tillverkarna drar ner produktionstakten för att kunna tjäna pengar på det igen.

Tillverkarna har i princip fått skänka bort minnena för att bli av med dem, och det håller ju inte i längden.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850