Permalänk
Medlem

Scream , nån som vet något ?

Är det nån som har hört något från bostream ?
Min station skulle fixas vecka 34 stod det. Från dess tar det "normalt" 1-3 veckor skriver dom. Verkar ju fortfarande inte vara någon som blivit uppkopplad ? eller ?

/Pär

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

Det är bara att vänta och se

Väntar oxå med spänning..

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem

Har inte hört ett dugg ännu, och nästa vecka är ju tredje veckan så då får man väl höra att det blivit försenat 5 månader till =(

Permalänk
Medlem

jag blir galet irriterad på skanova - jäkla pajasföretag

Permalänk

samma här v 34 skulle de koppla in stationen sen kunde de ta 3 veckor, så nästa vecka borde det komma mer information.

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att jag får mitt till Jul (när vi beställde sa de att stationen skulle byggas ut under sommaren...sedan v34....:& efter det har vi inte fått mer info)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag pratade med dom i förra veckan då de hade strul med "kolla din status-funktionen" som de har på sin hemsida.
Det lät som om det mesta låg i sin ordning tidsmässigt. Har jag inte hört något innan fredag(sista dagen för oss med stationer v34) så ringer jag igen.;)

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Man vill ju gärna ha modemet nån dag innan oxå...

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

jo - får se om dom kopplar in mig denna vecka då... grr... man räknar ju inte med det

Permalänk
Medlem

Ringde Bostream igår och dom förklarade att dom inte fått klart en enda telestation ännu och visste inte när det ska ske heller. Möjligtvis ska de få någon form av info denna vecka, men det var inte säkert.
-"Så du menar att detta kommer att ta ett halvår?"
-"Så lång tid FÅR det inte ta, men jag har ingen information ännu"

Alltså, jag kommer att avbeställa scream och köra på xtream som tar 2 veckor.
Blir sååååååå trött på bostream!!
/Niklas

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
Ringde Bostream igår och dom förklarade att dom inte fått klart en enda telestation ännu och visste inte när det ska ske heller. Möjligtvis ska de få någon form av info denna vecka, men det var inte säkert.
-"Så du menar att detta kommer att ta ett halvår?"
-"Så lång tid FÅR det inte ta, men jag har ingen information ännu"

Alltså, jag kommer att avbeställa scream och köra på xtream som tar 2 veckor.
Blir sååååååå trött på bostream!!
/Niklas

Trött på bostream? Har du bostream nu? Jag har gjort intresseanmälan på Scream men tror endå att det kommer ta ca.6 månader innan jag har chans att få det. är ju inte så konstigt att det tar tid endå, du kan ju alltid gräva egen kabel... fast de kostar väl lite att koppla in sig i stationen, men så gör dom i norrland

/nöjd Xstream-kund

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfons
Trött på bostream? Har du bostream nu? Jag har gjort intresseanmälan på Scream men tror endå att det kommer ta ca.6 månader innan jag har chans att få det. är ju inte så konstigt att det tar tid endå, du kan ju alltid gräva egen kabel... fast de kostar väl lite att koppla in sig i stationen, men så gör dom i norrland

/nöjd Xstream-kund

Jo jag hade bostream där jag bodde innan, och visst, då var jag nöjd. (Slapp vänta 6 mån på installation pga att jag kände en som jobbade där då)
Det jag uppriktigt sagt blir förbannad på är att de ständigt ljuger om leveranstid.
Hur kan de, trots att de vet att de inte har en enda station redo, säga att man ska bli inkopplad senast i slutet av juni? När de 3 månader senare inte ens har någon aning om när de ska får den första stationen klar. Visst, skyll på skanova. Men så svårt kan det väl inte vara att slå en pingla till dem o fråga "hur lång tid tar det att fixa X antal stationer med Y antal abbonenter?".
Men nej, eftersom de är rädda för att bbb ska sno en massa eventuella kunder lovar de istället en massa de inte kan hålla.
Är det bara jag som reagerar så här?

Kan ju tillägga att jag tillhör en av de 4 första stationer som först ska installeras...

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

bara att inse det, Scanova är inte intresserade av att göra det snabbt. de är dotterbolag till telia och ska vara fristående och oberoende av telia (ska inte ge telia nå fördelar över andra bolag som använder nätet).

*harkell harkell bullshit bullshit *

de slöar ner så att telia ska hinna lansera sin tjänst. dålig stil.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

man kanske skulla ringa direkt till Skanova (på nått sätt) och höra när dom tänkte börja röra på ärlset... om nu de skulle hjälpa.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
bara att inse det, Scanova är inte intresserade av att göra det snabbt. de är dotterbolag till telia och ska vara fristående och oberoende av telia (ska inte ge telia nå fördelar över andra bolag som använder nätet).

*harkell harkell bullshit bullshit *

de slöar ner så att telia ska hinna lansera sin tjänst. dålig stil.

Du har inte tänkt på att de normalt sett har en personal som ska sköta underhåll och installera i telestationerna. När alla lanserar sina tjänster samtidigt kan inte Skanova utöka sin personalstyrka, eller de som de köper tjänsterna av, bara sådär tiodubbla sin personalstyrka... Vad ska de göra av all personal sen? Det är endast nu allt ska installeras och inte konstant.

Permalänk

Om de inte har någon info så måste man väl kunna ringa till Skanova och fråga. Det är ju Bostreams skyldighet att ta reda på info. Det finns väl ingen annan bransch som funkar så här?

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Måste väl vara den enda bransch där man inte ens kan få leveranstid på en beställd produkt..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk

Nu svarar dom inte ens när man ringer... Satt i telefonkö i 50 minuter innan jag gav upp... Jag skulle kunna betala en månadskostnad av ett Bostreamabbonemang för att få se kundtjänstpersonalens svettiga ansiktsutryck där de, i panik och frenesi, försöker besvara alla samtal om leveranstider. De stackars helpdeskmänniskorna önskar nog livet av kollegorna på informationsavdelningen som vägrar att skicka ut sakliga och ärliga svar till Screamspekulanterna.
Jag är bra nyfiken på varför de inte kan ha ett forum på deras sida... Iofs så tror jag att jag vet svaret på det: Tänk om alla konsumenter som valt att anlita Bostream fick reda på att de var fler än de själva som var upprörda och förvirrade kring "verksamheten Bostream". Att de i form av andra användare fick bekräftelse på att de inte var ensamma i ilska och panik kring Bostreams handhavande av information.
Jag är bra sugen på att berätta för dem att det finns ett forum med 100.000-tals läsare där detta ämne går varmt.
Vem vet, om informationen om denna och flertalet andra trådar på detta forum skulle nå rätt person så skulle de nog inte vara så passiva. Tänk bara på vilken tids och konkurensmässig vinst det vore om det fanns kundtjänstpersonal som kunde svara i forum istället för per telefon. Mer information når fler användare. Och med en sökfunktion i forumet (som vissa kunder iofs av en eller annan anledning skulle ignorera) så skulle de inte behöva svara på samma fråga 2 gånger.
Det enda vi kan säga nu är; Bostream! Ni skulle bara veta vad vi konsumenter pratar om er bakom er rygg av den enda och enkla anledning att ni inte verkar veta om oss. Eller bryr ni er inte?

Detta inlägg skulle lika gärna kunnat vara riktat mot någon annan bredbandsoperatör som, vad jag kan förstå, är lika "informationshandikappade". Detta inlägg är min "Känga" till alla företag som i min mening motverkar ett effektivt informationsflöde gentemot deras konsumenter. Jag är inte heller, som enskilld person, särskillt upprörd över att inte få min Bostreamtjänst när den då den uppskattningsvis borde ha levererats...
Kalla mig hellre informationsnarkoman eller paranoid över att saker och ting inte sköts i ljuset.

*suck*:mad:

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Du har inte tänkt på att de normalt sett har en personal som ska sköta underhåll och installera i telestationerna. När alla lanserar sina tjänster samtidigt kan inte Skanova utöka sin personalstyrka, eller de som de köper tjänsterna av, bara sådär tiodubbla sin personalstyrka... Vad ska de göra av all personal sen? Det är endast nu allt ska installeras och inte konstant.

jo, men om du läst runt lite i detta forum så hade du sett att de inte vågat koppla om till BBB för olika abonenter som går från t.ex. telia till BBB fast telia abonumanget var avstängt o allt. 0 komunikation. sen kan man ju fråga sig om intresset.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, men om du läst runt lite i detta forum så hade du sett att de inte vågat koppla om till BBB för olika abonenter som går från t.ex. telia till BBB fast telia abonumanget var avstängt o allt. 0 komunikation. sen kan man ju fråga sig om intresset.

Du vet alltså att det är Skanovas fel och inte BBB som skickat ut fel information?

Tycker de flesta av dina argument mest är spekulationer från din sida och inga sakliga fakteargument, sluta smutskasta företag om du inte kan bevisa det.

Det är inte första gången du grillar på Skaniva istället för dem du köper produkten av. Det är BBB, BoStream etc. ni köper slutprodukten av, det är hos dem ni ska klaga, inte Skanova, det är i detta fall en underleverantör som resp. ISP sköter kontakten med.

Permalänk
Medlem

Såg nyss på Scream statussidan att min stations installationsdatum flyttats från v38 till v43. Tack för det Bostream!

Permalänk
Medlem

V 34 -> V 41 här.

Och på deras postnummersökning står det "omedelbart". Tror jag måste emaila och fråga vad man ska göra för att få det omedelbart isf.

Permalänk
Hedersmedlem

Xstream gick utmärkt på sin tid....Scream går åt h*lvete

& ovanpå det har posten slarvat bort min skärm på 23,5Kg! - well done!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Står fortfarande vecka 34 för mig, och de har ändrat från "under sommaren" till "omedelbart".

Frågan är hur man ska tolka det..

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

38--->43...........................:((((((((((((

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

v. 34--->41 för min del också...

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, vecka 38 -> 43.

Ett sådant pajasföretag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Du vet alltså att det är Skanovas fel och inte BBB som skickat ut fel information?

Tycker de flesta av dina argument mest är spekulationer från din sida och inga sakliga fakteargument, sluta smutskasta företag om du inte kan bevisa det.

Det är inte första gången du grillar på Skaniva istället för dem du köper produkten av. Det är BBB, BoStream etc. ni köper slutprodukten av, det är hos dem ni ska klaga, inte Skanova, det är i detta fall en underleverantör som resp. ISP sköter kontakten med.

klart jag vet att BBB oxå säkert har en fot i problemet. lite konstigt bara att de skickar ut tekniker hem till killen. om de inte sagt till borde de ju veta det, även om de inte vill erkänna det

sen ska det väll sägas att ja inte direkt älskar telia (indirekt scanova).

men ja, jag vet, det är inte "bara" skanovas fel. det är ett samspel, personligen tror jag att det är så att alla de 3 företagen bidrar till att det går långsam. skanova har ju i artiklar på internet erkänt att de inte trodde att det skulle bli sån anstormning. vilket jag i och för sig inte kan förstå. men samtidigt borde BBB och Bostream ha räknat på det och varnat Skanova. sen om Skanova lovat BBB eller Bostream att leverera inom en tid låter jag vara osagt.

men ibland har jag som sagt lite svårt att känna nån sympati för Skanova. ibland känns det som om de dansar efter Telias "pipa", kanke inte så konstigt i och för sig men lite irretterande när de påstår att så inte är fallet.

föresten, jobbar du på Skanova? känns ju lite så med tanke på hur starkt du tar ställning för dem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Står fortfarande vecka 34 för mig, och de har ändrat från "under sommaren" till "omedelbart".

Frågan är hur man ska tolka det..

Verkar ju som de ändrar samtliga från 34 -> 41, så kolla imorrn igen. Dessvärre verkar det ju inte gå mycket bättre för B2 just nu heller så att byta är det nog ingen större mening med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Xstream gick utmärkt på sin tid....Scream går åt h*lvete

Har kompisar som väntade över 10 månader för XStream när det var nytt, så problemfritt var det inte.