Permalänk
Medlem

Lionheart

Någon som kan ge en kort recension av det?
Är det värt pengarna?

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

Grymmt bra spel. Gillar du rpg gillar du lionheart, gillar du bg , älskar du lionheart.=)

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna varit mycket bättre. I början så känns spelet stort och allt, men sen om man börjar om så är det PRECIS samma spel igen. Alltså, inte mycket variation. Sen finns det småsaker jag stör mig på, som att inte magiker kan ha robes utan måste gå runt i rustning... Du kan inte springa men dina followers kan m.m. Men det är iaf ett BRA RPG.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

aldeles för mycket hack ´n slash tycker jag, lite för mycket diablo över det

Permalänk
Medlem

Vilka platser kan man besöka? Vore ju tufft att få besöka norden

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jurij
Vilka platser kan man besöka? Vore ju tufft att få besöka norden

Spanien, Frankrike, England och nåt land längre ner. Inte norden tyvär.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

tycker det spelet är rätt grymt, men nu har jag fasstnat på en biffig boss det är lite jobbigt. aka makan eller va han kallar sig eller svår är han inte men jag aimar så kass..

Visa signatur

What are you looking at... Biatch !

Permalänk
Medlem

Lionheart ÄR nästan Fallout förutom en sak, det är inte turnbaserat.
Detta tyckte iaf. jag var väldigt dåligt och blir väldigt mycket hack'n slash
precis som infelix sa. Annars är det ett väldigt bra och underhållande
spel.

Visa signatur

What goes around, comes around.

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Lionheart speciellt mycket.. Har antagligen spelat för lite för att kunna inse den riktiga handlingen ännu..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag tanka ner demon/t, och det upplevde inte förväntningarna till fullo, men det var väl skapligt kul. Beställer nog hem det, för det är väl värt pengarna?

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

ja värt pengarna tycker jag nog det är, iaf i väntan på något annat bra rpg, dom är ju tyvärr inte så vanliga i datorvärlden

Permalänk

Början inne i Barcelona är det riktigt bra, Baldurs gate andra.

Men det varar en stund bara, sen är det hack n slash aka diablo 2 fast sugigt kasst...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Ja, det har kommit väldigt lite bra rollspel dom senaste åren.
Rollspel till dator borde vara mer som bordsrollspelen tycker jag.

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

utan tvekan, men vi kan ju iaf se fram mot bloodlines, även om det dröjer,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jurij
Ja, det har kommit väldigt lite bra rollspel dom senaste åren.
Rollspel till dator borde vara mer som bordsrollspelen tycker jag.

lite fel diskussion egentligen, men på vilket sätt?

För övrigt tyckte jag inte Lionheart var speciellt fantastiskt. Men helt ok om man har RPG-abstinens

Lite väl mycket hack n slash helt enkelt...

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

om det är för mycket hack'n'slash får var och en avgöra. själv gillar jag både bg/P:T och diablo men vad jag *kan* säga är dock att lionheart helt enkelt inte klarar av att ha så mycket strider som det har. Striderna är helt enkelt inte roliga. Själv kör jag med en mage och har inte kommit speciellt långt men mina erfarenheter hittills är att fienderna är alldeles för snabba. Som magiker har man så lite hitpoints att ett par, tre slag av en lite större fiende dödar en och när dom dessutom är snabbare än en själv blir det rätt trist. 90% av tiden får jag springa runt i cirklar runt min companion som står och slår på monstrena. Sen känns det dessutom väldigt tunt. Barcelona består av tre delar som innehåller några få quests var. Jämfört med t.ex. baldurs gate(staden), Sigil (P:T) eller athkatla känns den som en liten by. Jag tror jag kommer tycka (ännu) sämre om lionheart än jag gjorde om NWN. Det är ett ok tidsfördriv om man verkligen inte har något annat för sig men själv har jag faktiskt slutat spela det några gånger och tittat på vänner på datorn för att jag tröttnat. det skulle jag aldrig gjort när jag spelade något av black isles andra spel. Även som stort rpg-fan måste jag säga att jedi knight:jedi acadamy krossar lionheart. riktigt kul spel faktiskt, även om det är lite kort.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

skit spel

Permalänk
Medlem

Snart släpps ju troikagames "Dungeons & Dragons: The tempel of elemental evil". Som byger på D&D 3.5 reglerna. Striderna är turordningsbaserat och verkar väldigt likt BG2 fast de verkar bygga på det som BG2 saknade.

http://www.troikagames.com/toee.htm

http://www.greyhawkgame.com/index.php

Kan ju vara ngt att spela i väntan på HL2, Deus Ex 2 osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Lionheart äger

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Permalänk
Medlem

dog av i slutet. stå och vänta bokstavligen 30min på att manan återhämtar sig.