ABIT NF7-S Rev.2.0 Problem!!! Ingen Ambulans

Permalänk
Medlem

ABIT NF7-S Rev.2.0 Problem!!! Ingen Ambulans

Jag har rysliga problem med mitt Abit NF7-S Rev.2.0 MoBo, vilket jag har hört att endel andra har också...

Men mitt problem är inte av ambulanskaraktär alls utan det bara är allmänt fubar. Ok, hela listan;

¤ mitt nätverk suger, jag kommer knappt ut på internet och när jag väl gör det så slutar det att fungera efter nån minut (har adsl). Jag hittar heller inte andra datorer på ett lokalt nätverk. Jag har även testat med att plugga in ett annat nätverkskort men det blir samma sak.

¤ integrerade ljudkortet fungerar knappt, använder ett gammalt soundblaster för tillfället.

¤ RAMen verkar fugera bara när den vill, ibland lägger allting ner och säger att jag har för lite RAM när jag typ har startat wainamp. ( har 512 DDR).

jag är ingen expert på MoBo:s men jag vet att nått är fel. Rysligt fel. Sånna här allvarliga problem kan väll knappast vara mjukvarans fel? Så dålig är jag inte ;P.

Men seriöst, hjälp. Eller ska jag RMA:a? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

en dum fråga... men formaterade du vid mb byte annars gör så

Permalänk
Medlem

Om du har 2x256RAM-moduler så kan du testa att sätta dom i Slot 1 & 3.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Låter som att du inte formaterat och kör med samma windows-installation som du körde med förra moderkortet.

Permalänk
Medlem

jag har bara en 512mb ddr modul, men jag antar att det inte spelar nån större roll var den sitter?

jag kan ioförsej testa o formatera en gång till men jag tror inte det hjälper faktiskt... luktar RMA på lång väg... suck, vet nån hur lång tid det tar att skicka tillbaka skiten till datorbutiken.com? Jag har hört 2-3 veckor.

Permalänk
Medlem

saken är den att jag köpte allt nytt, inklusive hårddisk, så det kan inte finnas något spår efter ett gammalt windows

virus kan väll inte ha gjort detta? finns det några updates som hjälper? jag har nyaste nvidia nforce drivrutinerna men det verkar inte hjälpa... snarare stjälpa då de inte funkar så bra.