Ati Radeon 9700 Pro...har den pajat?

Permalänk
Medlem

Ati Radeon 9700 Pro...har den pajat?

Har haft mitt 9700 PRO kort i ungefär 1 år utan direkt några problem, förutom att de första drivisarna som kom inte direkt var ultimata....för ett tag sedan installerade jag katalyst 3.8 drivisarna... Well det såg bra ut ett tag men nu... artifakter/grafik fel... etc... Har aldrig överklockat mitt gfx så jag har inte ens tänkt tanken på överhettning men någonstans har jag läst att 3.8 drivisarna höjer värmen på kortet?!?!? Well köpte en Arctic Cooler till kortet men ingen skillnad gick ner till 3.7 en viss skillnad men efter 15 min spelande såg det förjävligt ut... gick ner till 3.6 nu kunde jag lira 1 timma utan problem...men sen såg det likadant ut igen Well ifall jag inte lirar nu på 3.6 drivisarna ser allt bara fint ut.. men kul att ha ett 9700 kort utan att kunna lira ordentligt Ni är ju proffs här, jag bifogar en bild av hur det ser ut... Har verkligen mitt kort pajat??

http://pepo.wingisp.com/index.html

Permalänk

Har du garanti kvar? isåfall skicka in kortet för det verkar ha pajjat

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Well kruxet är att Köpte den genom polarens tjej....företaget hon jobbade på har konkat LOL damn... så det kan jag nog glömma..... Ska nu köra över kortet med bilen.......

Permalänk
Medlem

det har pajat garanterat skicka tillbaka fort som attan

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk

Har du prövat att uppdatera bioset på kortet?

Pröva oxå att klocka ner kortet för att se om det blir bättre

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Kan man flasha ATI kortet, var får jag tag på filer för det?? Och hur klockar jag ner det?

Som sagt med 3.6 drivisarna kan jag typ lira 1 timma + och allt funkar fint!!

Permalänk
Medlem

Eller menade du Bioset på moderkortet????

Permalänk
Medlem

Vad skulle vara ett bra budget val av grafikkort där MP2 funkar hyfsat på???

Lägger inte ner några 3k just nu på något grafikkort, utan det får vänta!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PePo
Vad skulle vara ett bra budget val av grafikkort där MP2 funkar hyfsat på???

Lägger inte ner några 3k just nu på något grafikkort, utan det får vänta!!!

9600pro

Permalänk

kolla in på den här sidan, många bra tips som du kan pröva innan du kaserar kortet.

http://www.squeakfix.co.uk/

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Tack Sideshowbob, testade att flasha bioset på kortet igår men vart ingen större skillnad...well ska kika in på sidan!!

Permalänk
Medlem

Hejda dig lite!

Gör inge drastiskt jag hade liknande problem och ingen garanti. Men skicka in det till ATI då istället och kontakta dem , förklara problemet så slipper du lägga massa onödiga pengar!

Nvidia t.ex behövde jag bara skicka till göteborg och fick tillbaks ett sprillans nytt grafikkort efter en vecka ( inge kvitto kvar hade jag ) . Detta borde kunna ske liknande om du skickar till ATI.

Visa signatur

the meaning of life is 42

Permalänk
Medlem

Oh fan ska testa, tack för tipset!