Fråga 1: Jag har min hemsida på BoStream ochundrar om dom har stöd för ASP och PHP. Alltså, kan jag använda sådana scripts på min hemsida?
Fråga 2: Har sett sådana där mini klotterplank på några hemsidor där man kan skriva in text osså ploppar det upp direkt. Nån som vet var man kan hitta nåt sådant script? eller vet hur man gör?
Har en liten fin bild som kanske förtydligare vad jag menar (gjord i paint : ] )
Första hemsidan jag snickrar så har ni kritik angående sidlayouten så dela gärna med er...dizza dock gärna inte vad själva innehållet skall handla om bara för att det är en CS-sida tack.
Från Bostream informationssida utläser jag följande:
Citat:
Hemsida
Hemsidan rymmer 20 Mbyte. Det finns inte stöd för att köra egna skript eller använda databasfunktioner.
Ett sådant klotterplank bygger du på samma sätt som en vanlig gästbok. Sök efter gästböcker eller "shout box", som det kallas, i skriptarkiv som exempelvis http://www.hotscripts.com om du inte vet hur du gör en själv.
Tusen tack dectgap! Så jag kan bara köra client-side script som Javascript på min hemsida. Finns det några andra skriptspråk som inte behöver stöd av själva servern?