Permalänk
Medlem

Köp då en Antec, Chieftec eller AOpen-låda istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskn
mja, har kollat in Thermaltakelådan och jag gillar den inte. Jag är mer inne på den minimala looken..

Permalänk
Medlem

Mistar: Har börjat kika lite på P4C800, varför tycker du jag ska ta det istället för IC7?
Fredrol: Det är en Chieftex BX jag lutar åt att köpa..

Inköpslistan just nu:

Chieftec BX-03-B-B-B
Intel Northwood 3.0Ghz
LITE-ON CD-RW
Zalman CNPS 7000Cu
2x Papst 8412NGML (ska köpa fler sen..)
2x TwinMOS-Winbond 512Mb
Hercules 3D Prophet Radeon 9800PRO
Asus P4C800 ELLER Abit IC7
Maxtor DiamodMax Plus9 80Gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt ta ett Asus P4C800 istället för Abit IC7. Vad gäller stabilitet ligger Abit i "lä". Vill du så långt som möjligt undvika strul - köp inte Abit. De gör snabba kort: ja, men hur mycket värderar du det när du väl sitter där med en icke fungerande dator och måste skicka in moderkortet på retur. Ta inte den risken. Det skiljer så få promille i prestanda. Annars är ett bra val EPoX, deras moderkort är överlag både väl presterande och håller god kvalitet.

Chieftec BX säger du? Jag hade inte kunnat göra ett bättre val själv. Bra val, MYCKET bra till och med!

Annars så är mina kommenterar av de andra produkterna i korthet:
Lite-on CD-RW (bra kvalitet, fördelaktigt pris!)
Papst-fläktar - ingen kommentar nödvändig egentligen, tysk kvalitet.
Twinmos-Winbond minnen. Stabila, välpresterande.
Hercules 9800Pro, ett av de bästa 9800Pro-korten även om det är små skillnader mellan olika tillverkare av ATI-kort.
Maxtor DiamondMax Plus9 80Gb, 8Mb cache - bra val, men för en futtig summa till så kan du få en 120Gb.
Zalman-kylaren tycker jag ej är nödvändig, men jag har inte så står erfarenhet av den måste jag säga. Jag hade köpt en boxad processor istället där kylare medföljer, den kylare som Intel skeppar med sina proppar är helt ok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskn
Mistar: Har börjat kika lite på P4C800, varför tycker du jag ska ta det istället för IC7?
Fredrol: Det är en Chieftex BX jag lutar åt att köpa..

Inköpslistan just nu:

Chieftec BX-03-B-B-B
Intel Northwood 3.0Ghz
LITE-ON CD-RW
Zalman CNPS 7000Cu
2x Papst 8412NGML (ska köpa fler sen..)
2x TwinMOS-Winbond 512Mb
Hercules 3D Prophet Radeon 9800PRO
Asus P4C800 ELLER Abit IC7
Maxtor DiamodMax Plus9 80Gb

Permalänk

http://www.sweclockers.com/html/recension/abit%20ic7%20max3/m...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskn
Mistar: Har börjat kika lite på P4C800, varför tycker du jag ska ta det istället för IC7?

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det skett omläggningar i forumsstrukturen flyttas denna tråd ännu en gång.

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Weeha!
Är det något sorts rekord?

Ikväll beställer jag datorn!

Permalänk

Vad blev det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskn
Weeha!
Är det något sorts rekord?

Ikväll beställer jag datorn!

Permalänk
Medlem

Chieftec BX-03-B-B-B
Intel Northwood 3.0Ghz
LITE-ON CD-RW
Zalman CNPS 7000Cu
2x Papst 8412NGML
2x TwinMOS-Winbond 512Mb
Hercules 3D Prophet Radeon 9800PRO
Asus P4C800

Ska köpa en hd i stockholm i helgen.

Permalänk
Medlem

Hej fiskn,

Ett bra datorpaket har du äntligen köpt dig, inklusive 2x512MB TwinMOS minnen med Windbond chip. En upplysning, om du är känslig för oljud så låter grafikkortskylaren en del och gör som min kompis har gjort, skaffa dig en Zalman VGA-kylare omgående annars kommer du att bli väldigt, väldigt irriterad över fläktens surrande oljud. För du har bestämt dig för Zalmans CPU kylare redan som är en prisvärd och tyst kylare kan du lika väl köp en sådan VGA-kylare också. Den kostar på Webhallen 259 kr/st: http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=696 Min kompis har en CPU-kylare fast i AL-CU som han är nöjd med och den låter knappt något på det tystase läget. Han har dock en 80mm hjälpfläkt från Zalman, då han är rädd för att bränna kortet men han är lite nojig då han har bra kylning i hans burk i övrigt t.ex. två 120mm Enermax fläktar i fronten som går i tystaste läget.

Valet av hårddiskar är upp till dig att välja det som känns rätt för dig. Drivrutiner kan du ladda ner hos ATI eller hos Omega, som är lite bättre för t.ex. spel än hos Hercules hemsida.

Hoppas att du blir nöjd med ditt val av datorprodukter.

/Saint25

Permalänk

köpte en ny dator för ett tag sen som jag är grymt nöjd med!

P4 northwood 2,5ghz klockad till 2,8
Abit IC7 (typ det bästa moderkortet om du ska klocka m.m. ligger tom före sin efterföljare i många tester)
2*256 mb twinmos winbond pc3200 klockat )
Hercules radeon 9800pro
Seagate barracuda 80gb +120gb
Chieftec dragon miditower
+ en massa annat krafs som ja inte orkar skriva...............................

KYLNING:
cpu: Arctic cooling tyst och kyler bra(var noga som fan med kylpastan)
chassi. 1fläkt fram(in) 1 bak(ut) 1 i sidan(in) 1 i toppen(ut)
prollen brukar ligga mellan 38-45 grader efter jag har lirat spel som kräver lite.

Har då inte haft några som helst problem med för lite minne, menar inget illa och har inga fördommar alls men "några" som postat i den här tråden verkar vara ramtokiga. men det är ju aldrig fel med mycket ram med smakar det så kostar det!
Lycka till

Permalänk
Medlem

Två 7200rpm SATA diskar i RAID är nog inte så tokigt om man tröttnat på slöa diskar...

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Tips: Kolla in datumen på inläggen.....

Permalänk
Medlem

Kul att man min tråd aldrig dör

KraSHwiLLe :
Jag slog till och köpte 1Gb ram ändå.

Hårddisk vart en Hitachi 7K250, 80gb.. pengarna lixom tog slut.
Får se om jag eventuellt har råd med baracudorna efter jul.

/fiskn

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att jag kör Barracudor SATA 80gb i RAID, i mitt ASUS A7N8X med Barton 3200+. Går med en jädrans fart vissa grejor. Ligger runt 80mb/s enligt ferltal mätprogram...

Men om ni vill att jag ska testa, ge tips på program bara så kör jag igång