Permalänk
Avstängd

kluriga cpu temps värden !

har följande config !

mobo : kt3 U -Ru
cpu : xp 2200+
Vattenblock Zalman
Radiator : Volvo
Pump : Eheim 1048
slangar !

mitt mobos cpu sensor reagerar inte mer än att det är + 250 C i cpu's när man tittar efter skumt ja !

har en extern sensor som ligger mot cpu coren som visa 29-31 grader !

Har INGA fläktar på radiatorn eller datorn som ligger öppet på ett bord ( ormbo ) rums temp 23-25 C

fick följande kommentar tidigare men söker efter era åsikter !

" Lita ínte på din in-socket termistor eller externa termoelementet båda visar mycket fel. Alldeles för lågt... "

ehhh andra åsikter tack !

tycker min kylning verkar super stabil och bra !
Tanken rummer 2,5L men jag har bara 2liter i systemet av vatten ( batteri vatten )

Permalänk
Avstängd

Det här med temperaturer är överskattat.
Man kan läsa på datorns beteende om den är för varm eller inte.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Avstängd

ja det stämmer men amn vill ju ha ett hum iofs !

Permalänk
Medlem

Ja o med de inbyggda sensorerna så ser man även om tempen går ner när man sätter dit ny kylning osv..
btw drone din länk till moddnings sm är fel. http://swemodders.sytes.net/ ska det vara

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Avstängd

tack för länken det är fixat...
ja 30-31 grader med min externa probe e bra den inbyggda i moderkortet sitter ju under cpu'n iofs men min probe sitter mot kanten av min core så får väl ta att den e tillförlitlig, la shutdown på 70 i bios hoppas det räddar mig om ngt blir fel för den ska ju gå på corens interna sensor från amd.