Permalänk

Hummn. Kan ingen förklara vad det är för skillnad på ett Waterchill eller ett paket som man har plockat ihop själv förutom prestanda? Och sen efterssom man bara hör bra saker om Waterchill så varför inte passa på att köpa ett sånt? Tycker att ni ska lägga ner allt gnäll å kolla på hur han har gjort arbetet. Och sen hur resultaten ser ut efteråt efterssom det är det som är meningen med allt ihop.

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem

tack för all backup Trixter.. och du, vi ses på lanet..

vi gör ändå ett roligare projektarbete än andra i min klass, det är många som bara ska skriva en stor uppsats om något, vi väljer ju däremot att göra lite praktiskt, och därefter skriver vi ner resultat, recensioner och en stor rapport på allt...

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Medlem

Pattson: Hur i hela helvete fick du bort den där "hyllan" precis ovanför mobot?
Stör mig som fan på den!
Min alpha tar jävligt mycket plats och som det ser ut nu har jag 2mm upp till den där hyllan.

Edit: det var inget, kom på att du "bara" hade ett miditower

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

hehe... ok....

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till er alla som läser denna tråd!!!!!

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Pattson: Hur i hela helvete fick du bort den där "hyllan" precis ovanför mobot?
Stör mig som fan på den!
Min alpha tar jävligt mycket plats och som det ser ut nu har jag 2mm upp till den där hyllan.

Edit: det var inget, kom på att du "bara" hade ett miditower

Jag Har precis tagit bort den hyllan på mitt lilla torn... borrade bort ett par popnitar å sen gick lös med dremeln helt enkelt.... sen bara slipa lite efteråt... Aja... kommer upp med en ny tråd om det snart iaf...

good luck

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pattson
hehe... nu är det som så att jag har inte frågat någonting.. jag skapada tråden för att visa arbetet!!!!!!

japp, jag har en Palmino, tyvärr....

Klockar den bra me luft?

Permalänk
Medlem

nja, inte direkt.. jag kunde bara öka klockan till 142MHz, och då hade jag vcoren på 1,904V... tyvärr så har jag ett dåligt moderkort så jag kan inte ändra multipen.. men temp. i 142 låg på 58 grader..
det var en Volcano 7 som jag använde mig av...

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pattson
nja, inte direkt.. jag kunde bara öka klockan till 142MHz, och då hade jag vcoren på 1,904V... tyvärr så har jag ett dåligt moderkort så jag kan inte ändra multipen.. men temp. i 142 låg på 58 grader..
det var en Volcano 7 som jag använde mig av...

du lär inte komma supermycket högre med vatten

Permalänk
Avstängd

din radiator ????
ser ut som samma till Vapochill har du en bättre bild på bara radiatorn ! ???

Permalänk
Medlem

jag vet att jag inte lär komma mycket högre.. men jag har som funderingar på att låsa upp prollen och köpa nytt moderkort.. vi får se vad det blir..

nej tyvärr så har jag ingen bättre bild på radiatorn och heller ingen digitalkamera hemma.. men jag fixar en bättre bild på radiatorn så snart som jag kan...

vart besviken när jag kom hem ifrån stan idag, jag trodde jag hade fått en lapp från posten om att åka och hämta ett paket vilket innehåller min nya pump men det var ingen lapp med posten... =( hoppas på att den finns på bordet imorn istället... annars bryter jag ihop innan jul....

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk

Passar Radiotor perfect där jag har oxå ett chifetec och undar om den passar bra där

Permalänk
Medlem

japp, den passar perfekt där.. men den tar upp 2st 5.25" platser.. och sen har jag mätt så den kommer så nära nätagget som möjligt..

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det i princip är skitsamma om man köper Waterchill eller lösa delar. Enda skillnaden är möjligen sämre prestanda och att man är säker på att delarna passar. Jobba på med det, blir säkert jättebra.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

hehe, tack för svaret Indigoue... du gav iaf ett vettigt svar!!!!

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk

Hade du villa ge ut måtten på på hålet till radiatorn, framifrån och från sidorna??

Permalänk
Medlem

nu förstod inte jag din fråga riktigt..
du får nog specifiera dig lite.. om du menar hålen jag sågat ut i chassit så har jag själv gjort det genom att chansa lite genom att sätta dit fläkten på ett papper, sen dra med en penna alla markeringar som behövs.. och jag fick det perfekt.. sen tejpade jag bara fast pappret och sen drog rakt igenom med börren

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Medlem

Hur gammal är du? Antar att du går i gymnaiset i och med att du ska göra ett projekt.

Ser bra ut, men det hade såklart varit roligare om ni byggt eget Ska inte ett projekt vara ungefär 100 arbetstimmar? Det måste bli ett ganska omfattande arbeta om överklockning om ni ska fylla ut alla de 100 timmarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo jag går 3e året på Teknikprogrammet...
mm, det skall vara 100 timmar.. men man får då räkna med överklockning, så ska man rita upp diagram med all statistik, man ska skriva en stor rapport på över 10 sidor över själva arbetet, och så ska man ha en utställning sen...

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk

Jag menar Hålen från kanten och till fläkten. Jag var inte nykter när jag skrev så det blev lite hursom helst

Permalänk
Medlem

Min vattenkylning

Sådär ja. Nu efter att ha fått vänta i 1,5 månad så har jag nu fått hem en ny pump av kylning.com som funkar.
Så igår så körde jag igång ett test av mitt vattensystem, det står nu och går för fullt. Och imorgon (lördag) så ska jag koppla in skiten i datorn.
Men men, jag har nu iaf lagt upp fler bilder, de nya är (B3-B9)...

Bilder på vattenkylningen

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Inaktiv

snyggt... Men jag tycker nog att det vore häftigare med ett hemmabyggt...

Permalänk
Medlem

http://w1.492.telia.com/~u49205490/B5.jpg

Haha, vadå drogad, ser ut som han druckit det

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu är jag klar med min vattenkylning..
Lite knepigt och få in skiten i burken men det gick efter lite "om och men". =)..
temperaturen ligger på 36 grader när jag kör radiator fläkten i 7V, och jag har då inte klockat något än.. blir och klocka någon annan dag.. fast jag inte kan klocka så mycket. men skitsamma, de hör inte hit..

känns gutt o vara klar med kylningen nu iaf..

nya bilder kommer troligen upp senare ikväll..

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Medlem

Och min a64 3000+ ligger på 30c idle i 2,3ghz.
Med ett vattenkylningssystem som kostade totalt 400:-
Känns skönt när alla köper system för 2k+ som presterar sämre

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
Och min a64 3000+ ligger på 30c idle i 2,3ghz.
Med ett vattenkylningssystem som kostade totalt 400:-
Känns skönt när alla köper system för 2k+ som presterar sämre

/me idlar på 32 grader med mitt system som även kyler nätagget med samma vatten.

Permalänk
Medlem

jahopp, jag struntar i vad era temperaturer ligger på osv.. detta är mitt projekt och jag är nöjd med att fått ner temperaturen runt 15-20 grader..

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk
Avstängd

borde inte kört med vatterwetter.. luktar ju fan kattpiss

körru 3/8 eller 1/2 anslutningar på systemet?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

a3t Clew, och vi vet ju hur rätt alla inbyggda sensorer visar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perco
a3t Clew, och vi vet ju hur rätt alla inbyggda sensorer visar

Visst, jag vet att mobosensorer visar fel utav he. men jag tvivlar på att mitt PT100 element kopplat till multimeter gör det.

Permalänk
Medlem

Ett specialarbete är inte om hur bra snyggt man gör något.. inte heller om HUR kan får tag i delarna..
bygga upp allt från scratch med lite atomer och annan skit.. om man plockar ihop olika delar som man kopplar samman eller köper ett paket.. Det viktiga är att man motiverar VARFÖR man valde att köpa ett färdigt paket.. VARFÖR man sätter delarna på de olika platserna... PROBLEM som uppstår samt HUR man löser problemen...
Sen är det alltid trevligt med siffror och grejer så jag tycker ni skall kolla temp med fläkt, passiv vattenkylning samt aktiv vattenkylning.. osv.. och när ni ändå har 2 system så testa att sätta in 2 radiatorer osv.. för att se vilken skillnad det gör..

edit:
Kan även tillägga att jag fick VG på mitt specialarbete där jag hade gjort 8 LEDS kopplat till parallellporten samt ett väl fungerande program som styrde detta... riktigt simpel programmering och el tjaffs..
men det är som jag sa innan det skrivna som är det viktiga och som dom sätter betyg på

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx