Om inte nätagget klarar gerafikkortet?

Permalänk
Inaktiv

Om inte nätagget klarar gerafikkortet?

Om man har ett klent nätagg och ett krävande grafikkort vad händer då?

Permalänk
Medlem

Re: Om inte nätagget klarar gerafikkortet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaap
Om man har ett klent nätagg och ett krävande nätagg vad händer då?

Nu förstår jag inte rikigt ?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Alltså, det är nog ingen risk att det händer... Ett grafikkort må kräva ström från nätagget, men krävande är det väl ändå inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Alltså, det är nog ingen risk att det händer... Ett grafikkort må kräva ström från nätagget, men krävande är det väl ändå inte...

Jo så krävande kan det faktiskt vara.
Har du klent aggregat och ett krävande gfx som tillexempel R9800pro så lär ditt system bli instabilt.
Har inte varit med om det själv eftersom jag införskaffa ett Chieftec 360w före jag köpte mitt R9600pro.

Permalänk
Medlem

Först ändra din post Zaap du skrev nätagg en gång för mycket, tror det skulle stå grafikkort på ett av ställena.

För mig vägrade datorn starta bara. Blev tvungen att skaffa ett noname 400 Watt för att få igång datorn. Det funkade bra tills det bara dog så då var jag dum nog att skaffa ett Q-tec som tvingade mig att dra ner på klockningen för att datorn blev instabil. Så nu har jag Levicom Blackline 450 Watt. Bästa nätagget jag ägt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Radeon 9800 XP , två lysrör, fyra fläktar, två optiska enheter och två Hårddiskar med ett 300W nätagg utan några som helst problem.

Denna jakt på effekt är totalt meningslös så länge man håller sig till nätagg av hög kvalitet ..

Permalänk
Medlem

Funkade inte ens med Chieftecs 300 Wattare.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Hej!

Jag vet inte vad mitt nätagg har för w, kan man kolla det i windows? för jag har försökt att komma in i bioset mend en kräver hela tiden password... VARFÖR!?

Permalänk
Inaktiv

HAHA =). ja ni fick er ett skratt och det bjuder jag på.

Har ett 300W noname pcu så då blir det nog att skaffa sig ett nytt nätagg till sitt 9800pro.

Någon som vet ett mycket bra nätagg som inte kostar över 1000kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piggynized
Hej!

Jag vet inte vad mitt nätagg har för w, kan man kolla det i windows? för jag har försökt att komma in i bioset mend en kräver hela tiden password... VARFÖR!?

Öpnna lådan och läs vad det står på nätagget istället.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

och för att ta bort lösenordet dra bort batteriet som sitter på moderkortet och tryck tillbaka det igen...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Men man kan väl ändå inte se nätaggets max W output i biosen?

Permalänk
Medlem

9800XT med en P4 på 2.8(800) funkar på min kompis dell dator med 250W helt perfekt..annars skulle juh dell inte haft en 250watare på datorn

Visa signatur

[b]Abit nf7-s 2.0, xp 2400+ @ 2000 mhz, C3D Radeon 9500pro *röd pcb*, 2*265 d-ddr, Maxtor 40gb + IBM 30gb[/b]
"There is no fate"

Permalänk

Jo men dom testar ju såklart datorerna före dom skickar ut om, och i detta fall kan det ju vara så att nätagget precis klarar av grejerna i datorn men lägger av direkt och man kör in en fläkt typ.
Vissa företag vill ju snålla så mycket som möjligt och Dell lär ju ha en så kallad "ingen garanti efter öppnad chassi" regel så då ska man ju inte köra in något extra och om man gör det så är det inte Dells problem.

Permalänk
Inaktiv

Ehh m0REc tänkte du någon när du skrev det?

och för att ta bort lösenordet dra bort batteriet som sitter på moderkortet och tryck tillbaka det igen...

var kan det finnas en bättre snabbare lösning än det?

Men då kan han ju kolla vad det står på nätagget han måste ju öppna lådan. tänk!!! haha så ägd du blev av ditt eget svar.

Permalänk
Hedersmedlem

jag tänkte bara att han hade glömt bort lösenordet till bios och då öppnar jag alltid lådan och drar bort batteriet och sätter tillbaks det... iof finns det ju små bios lösenord knäckar program men jag orkar inte leta upp ett, ladda ner det fixa boot disk och ta bort lösenordet...

varför blev jag ägd av mitt eget svar?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Det heter faktiskt bioslösenordsknäckarprogram på svenska. Kan bli rätt långa ord ibland.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE