Loggning över nätverk

Permalänk
Medlem

Loggning över nätverk

Jag har en laptop ståendes bredvid min workstation.
Skulle vilja ha något program som hämtar/loggar info om tex nät in-ut, cpu, ram, hdd, winamp och sedan skickar det via nätverket till laptopen. Så att jag kan se allt som händer på min workstation i laptopen! Allt som loggar över nätverk är intressant.!

En lösning skulle vara om det finns något program som kan läsa txt filer och uppdatera dessa och visa automatiskt. För många program kan ju logga till en txt och då kan man ju bara öppna den txt filen genom nätverket och visa filen så att den uppdateras automatiskt.

Kör WinXP på WSen Och Win95 på laptopen.

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Christians förslag är utmärkt, Samurize. Du kan lägga till allt mellan himmel och jord. Den visar sedan svaren i forma av siffror, diagram, histogram mm.

Du kan även där efter logga all data till en txt-fil om du vill ha det som en log

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
prövat www.samurize.com ??

Tack så mycket.!!! Detta var precis vad jag letade efter.! Men tyvärr fungerade inte samurize på laptopen eftersom det är win95 på den.. men men.. jag gjorde en liten workaround.. Eftersom samurize kan spara och visa allt i en PNG bild så öppnade jag denna png bild i acdsee på laptopen. Det fungerade jättebra.! Gjorde en slideshow mellan orginalbilden och en tom pixel så att orginalbilden helatiden uppdaterades. Jag satt och kollade på laptopen och det fungerade hur som helst.. Tills dess att jag vände mig till min workstation skärm.. där stod det naturligtvis "Cannot create file "Y:\samurizeoutput.png". Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process" .. Självklart.. den blir ju skrivskyddad när acdsee öppnar den.. Hur gör jag en work around kring detta?.Snälla.!

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

jag skulle nog installera något sniffer program typ sniffer pro från Network Associates
funkar även på äldre bärbart, jag körde en gammal 166:A med sniffer på mitt gamla jobb när vi kollade vem/vilka som utnyttjade internetuppkopplingen

det var bara att lägga datorn på KK och koppla in den på respektive nät som skulle övervakas

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
jag skulle nog installera något sniffer program typ sniffer pro från Network Associates
funkar även på äldre bärbart, jag körde en gammal 166:A med sniffer på mitt gamla jobb när vi kollade vem/vilka som utnyttjade internetuppkopplingen

det var bara att lägga datorn på KK och koppla in den på respektive nät som skulle övervakas

det verkar bra.. men det är inte riktigt vad jag söker.. vill ju ha cpu, ramminne m.m oxå... samurize var riktigt bra.! Exakt vad jag sökte efter.! Men synd bara att det inte funkar i win95..

är det någon som vet hur jag kan lösa detta png problem jag skrev om förrut?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid göra en bat-fil som först kopierar bilden i fråga och sen öppnar kopian i acdsee

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

MBM Network Host Monitor kanske är något för dig?

//Robban

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
blablalba

den sista länken i din sign funkar inte, skall vara www. framför

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet