Permalänk

Asus a7n8x delux

Hej
Jag har inhandlat ett nytt modekort av typen A7n8x deluxe. Jag har koplatt in allt på sina rätta ställen men jag kommer inte längre än till bios. Den har hittat hd´n och cd-romen, floppyn, minnet, processorn, tangetbordet ja allt. Jag försöker starta windows men det går inte!! Precis när ikonen kommer så startas den om, felsäkert läge går inte heller. Jag har prövat att komma in i dos promt o det går inte heller. Sedan har jag försökt med xp pro skivan och en stardiskett, men inget verkar fungera =/.

Vore tacksam för svar / kalle.

Visa signatur

hlp....

Permalänk
Medlem

Har du försökt installera om? Om inte så gör det (alt. reparera installationen).

Har du monterat cpukylaren korrekt? Kan hända att den sitter lite snett och inte kyler alls så cpun blir överhettad och stängs av.

Permalänk

ok prövat men det funkade inte =/, cpu fläkt o kylare sitter perfekt...
ngra andra tips?

Visa signatur

hlp....

Permalänk
Medlem

hmm.. du har inte varit full å glömt några ström kablar

Visa signatur

asus a7n8x delux, radeon9800 120gb,2600+,2* 256 pc4000

Permalänk

vad står fsb i? för mig var den för låg när jag köpte det och startade inte därför. stod i 100 då och det verkade inte som min cpu tyckte om det

EDIT: glömde, nu går den å köra i fsb 100, mkt märkligt

Permalänk

Svar: nej inte glömt några sladdar. 133mhz står den i.
Sedan tror jag att xp2000+ multipilern kan vara låst hittar inget annat fel, dock ganska otroligt =/

EDIT: fel tråd ^^... Jag hadde fel bootsecvence sedan fungerade allt utmärkt, tackar.

Visa signatur

hlp....

Permalänk

Kollat så mobbot inte sitter rätt ner i plåten kan ju bli kortslutning då dens ka sitta 1-2cm ifrån

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A