Portal och Community Skapare Sökes.

Permalänk
Medlem

Portal och Community Skapare Sökes.

Hej..

Jag efterlysser en programerare för en Portal och Community.
Innehåll och utsennde kan diskuteras om nån är intresserad..
en viss summa penger kan även diskuteras över jobbet..
Vad det codas i spelar ingen roll. bara det har dom funktionerna
jag vill ha..

Även grafiska egensakper önskas.

Låter detta intressant sicka iväg ett mail med alla
eventuella frågår du/ni har till mig
eller add mig på msn messenger.

msn: andreas.jakobsson@home.se

För mer info som sagt kontakta mig.

Mvh Andreas/Dashcom

Permalänk
Medlem

Kolla på http://www.aspsidan.nu/scriptIndex.asp?catId=36
Där håller dom på och utveckelar ett community som du kan ladda ner koden till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svensson
Kolla på http://www.aspsidan.nu/scriptIndex.asp?catId=36
Där håller dom på och utveckelar ett community som du kan ladda ner koden till.

Det är inte nåt av intresse efter som portalen ska vara skräddarsyd..

Permalänk
Medlem

Jag har jobabt med flertal portaler. Har även tillgång ett portalverktyg som innehålelr det mesta. Fast vad har du i budget? PMa om du är intresserad!

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

Du har Pm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svaramig
Jag har jobabt med flertal portaler. Har även tillgång ett portalverktyg som innehålelr det mesta. Fast vad har du i budget? PMa om du är intresserad!

portalverktyg = ???

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
portalverktyg = ???

Undrar samma sak!?!?!

Permalänk
Medlem

Re: Portal och Community Skapare Sökes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dashcom
Hej..

Jag efterlysser en programerare för en Portal och Community.
Innehåll och utsennde kan diskuteras om nån är intresserad..
en viss summa penger kan även diskuteras över jobbet..
Vad det codas i spelar ingen roll. bara det har dom funktionerna
jag vill ha..

Även grafiska egensakper önskas.

Låter detta intressant sicka iväg ett mail med alla
eventuella frågår du/ni har till mig
eller add mig på msn messenger.

msn: andreas.jakobsson@home.se

För mer info som sagt kontakta mig.

Mvh Andreas/Dashcom

Jag är intresserad av alla slags design som behövs på sidan och även andra html/css funktion om så behövs utöver programmeringen...
Jag har ju dig på MSN nu så prata med mig mer där.

/ Johnny

Permalänk

Jag kan göra det för rätt lön, och då menar jag inte 250 kr
Här är mitt senaste projekt:
http://marcusson.no-ip.com/blinkenlights

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
portalverktyg = ???

Ja, ett verktyg som är gjort för att skapa portaler med funktionaliteter klart ifrån början. Använt sedan tidigare för olika intranet. Kanske för dyrt för de flesta. Flera tusentals timmar finns i mjukvaran. Plattformsoberonde då den är javabaserad. Kräver en hel del anpassningar mm, men mycket är färdigt.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

så det betyder att du i princip sett har ett community klart som du tänker modda lite och sälja ?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
så det betyder att du i princip sett har ett community klart som du tänker modda lite och sälja ?

inget fel i det om han kan modda det så det passar köparen?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

självklart... håller med... tycker det låter väldigt händigt... vart hittade han det da???

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
så det betyder att du i princip sett har ett community klart som du tänker modda lite och sälja ?

Det kan man säga fast allt modifieras igenom javaprogrammet. Är lite som dreamweaver/golive fast för portaler. 2 av killarna som ligger bakom det har jobbat med intranet/portaler sedan 1998. Bygger på PHP/MySQL.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk

låter skittrist. Plus att man ändå får koda det mesta för att få de funktioner man vill ha.

Kodar hellre från grunden

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [icehole]
låter skittrist. Plus att man ändå får koda det mesta för att få de funktioner man vill ha.

Kodar hellre från grunden

Knappast trist.

Har du sett Brikks? Det som Ericsson/Telia/Framfab och numera Labs2 har? Grunderna är körklara, men enkelt kan man förändra på många sätt.

Det är inte som ett normalt CM verktyg som har begränsingar, snarare tvärtom. Det blri mycket inviduellt och alla funktioner som begärts har vi implementerat. Vi har ett intranet för en förening nu som har 6000 användare då alla har egna sidor mm. Tog ingen tid att färdigställa mer än färg och form.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk

hur fan kan den ha alla funktioner som behövs, då jag behöver speciella funktioner för min sida? Har förövrigt skapat ett intranät som används av 1300 pers dagligen (gymnasie)

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svaramig

Knappast trist.

Har du sett Brikks? Det som Ericsson/Telia/Framfab och numera Labs2 har? Grunderna är körklara, men enkelt kan man förändra på många sätt.

Det är inte som ett normalt CM verktyg som har begränsingar, snarare tvärtom. Det blri mycket inviduellt och alla funktioner som begärts har vi implementerat. Vi har ett intranet för en förening nu som har 6000 användare då alla har egna sidor mm. Tog ingen tid att färdigställa mer än färg och form.

Det låter mycket smart... Jag har skickat ett pm till dig eftersom jag gärna vill veta mer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [icehole]
hur fan kan den ha alla funktioner som behövs, då jag behöver speciella funktioner för min sida? Har förövrigt skapat ett intranät som används av 1300 pers dagligen (gymnasie)

Och jag klarar av att hoppa på ett ben i över 40 minuter... (lite offtopic e du nu allt... Ingen "skryt så mycket du kan på 10 minuter" tråd)

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk

vad snackar du om? Skryt? Vafan är det för skryt med det?

Har du läst tråden eller?

Hursomhelst, varför laddar ni inte bara ner PHPNuke och sitter med det? Typ samma sak.

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [icehole]
hur fan kan den ha alla funktioner som behövs, då jag behöver speciella funktioner för min sida? Har förövrigt skapat ett intranät som används av 1300 pers dagligen (gymnasie)

Förstudien innehöll över 150 olika portaler/communitys. Sen har utvecklarna implemneterat sådant som andra har tagit fram. Vi har ännu inte sprungit på en kund som använt mer än 25% av funktionaliteten. Inte heller har vi sprungit på begäran om funktioner som vi saknat.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm