Permalänk

Debian suger minne

Har en Ibook med debian installerat, problem är att när jag precis har startat den (utan x) är 72M av 192 minne taget. Och när jag startat X med Gnome är ändas 170mb ledigt, några tips på hur jag ska få den minnes snålare. ps och ja vet om Blackbox och Fluxbox

Permalänk
Medlem

Det är väl bara kärnan som använder det fria minnet som buffer/cache? Inget att oroa sig för.
Du kan ju kolla om det finns några processer som slukar mycket minne med ps, top..etc

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Medlem

Du borde söka lite på forumet innan du skapar en ny tråd, har skapt för mig att en liknande tråd var uppe för inte allt för många dagar sedan.

Permalänk
Medlem

minnesläcka nåt program möjligtvis? kolla freshmeat.net och sök på memory tror jag fins apps för å ltea efter minnesläckor.

Permalänk
Medlem

kör top och kolla om nån process drar mycket minne. Om du lägger in gtop får du ett fint gui med diagram och grejer

Permalänk
Medlem

Linux har inte samma minneshantering som Windows. Det är helt normalt att minnesanvändningen är hög.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

engywook du är nästan precis 100000 över mig i linuxcounter
eller exakt 99625

Permalänk
Medlem

Haha, nog är man sen alltid...
vill du byta?=D

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

STFF

*låst*

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster