Jag trodde min dator var snabb, men den hackar..

Permalänk
Medlem

Jag trodde min dator var snabb, men den hackar..

Jag har en Pentium 4 2.66 ghz-maskin med ett Abit någotnågot moderkort, Geforce 4 grafikkort, 512 mb RAM, och använder Windows XP professional.

Nu till problemet. Jag trodde datorn var snabb, men winamp hackar, ljudet skorrar när ett antal andra program är igång, t.ex. DC++.
Detta problemet hade jag sist när jag körde Winamp på min 486a för.. länge sedan!

Är det winamp som felar? Laddade ner nyaste versionen, hälpte inte alls.

Sen när jag väl skriver här, finns det något reklamfritt alternativ till ICQ Lite? Det programmet ser ut som om det designats av och för 7-åringar.

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

Kan dessvärre inte hjälpa dig med det stora problemet.
Men jag kan ge dig ett tips på en bra ersättare för både ICQ, MSN mfl.
Den heter Miranda IM och kan tankas hem från www.miranda-im.org

Permalänk
Medlem

Miranda.. Hmm! har hört talas om detta.
Är det ett alternativ till ICQ, eller täcker det över mina ICQ-kontakter?
(hoppas du fattar..)

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

Miranda importerar dina ICQ-kontakter från mirabilis centrala server.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har avinstallerat ICQ lite nu, och installerat Miranda... Dock kan jag inte riktigt få till det där med centrala servern.
Hittar bara att söka från databasfil från datorn, miranda databas, eller lägga till kontakter...
Nån som har en bra beskrivning på hur man gör?

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

kan det vara så att du har ett dåligt nätverkskort?
eftersom att vinamo hackar i samband med dc++ och nerladdningar.
då tar nätverkskortet kraft från cpu

Visa signatur

Vis man sa: "Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld"