Dubbelt Radeon 9800 Pro

Permalänk
Medlem

Lite dåligt att felsökningsdisplayen sitter på den sidan. I en vanlig datorlåda kommer ju den vara riktad neråt, dvs måste man kolla underifrån för att kunna se vad displayen säger.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Lite dåligt att felsökningsdisplayen sitter på den sidan. I en vanlig datorlåda kommer ju den vara riktad neråt, dvs måste man kolla underifrån för att kunna se vad displayen säger.

You got a point.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

det är ju ingen kommersiell produkt, de har säkert inte ens en vanlig dator och testar det i

Permalänk

Det finns ju ingen vanlig analog utgång på den, ser ut som två dvi kontakter bara.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så skulle det där kortet användas i någon simulator med ganska "OK" upplösning... inte helt 100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matspalats
Känns lite som 3DFx å vodoo 5

Det tycker du? Ska du inte tjata lite om att detta blir deras undergång likt 3dfx? Herregud det är ju inte direkt så att ATi behöver göra ett kort med 2 kärnor för att ligga på topp, det gör de redan. Så skippa allvetar-kommentaren nästa gång såvida du inte har lust att berätta varför det känns som 3Dfx & Voodoo 5.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem

Tror jag hörde att R300 skulle gå att köra upp til 256st configuration. Blir stort graffe dock hehe aja i alal fall skulle det vara möjligt har jag för mig men inte hundra på det dock men 2st ser ju ut å gå i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
Det tycker du? Ska du inte tjata lite om att detta blir deras undergång likt 3dfx? Herregud det är ju inte direkt så att ATi behöver göra ett kort med 2 kärnor för att ligga på topp, det gör de redan. Så skippa allvetar-kommentaren nästa gång såvida du inte har lust att berätta varför det känns som 3Dfx & Voodoo 5.

vaknat på fel sida idag?

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

somsagt.. den bilden har ja också sett innan

Permalänk
Medlem

Jag kan då inte se någon skillnad på det kort som vart taget på CBit och det som var taget hösten 2003. Identiska.. Vill veta vart det står att de fortsatt projektet..

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
Det tycker du? Ska du inte tjata lite om att detta blir deras undergång likt 3dfx? Herregud det är ju inte direkt så att ATi behöver göra ett kort med 2 kärnor för att ligga på topp, det gör de redan. Så skippa allvetar-kommentaren nästa gång såvida du inte har lust att berätta varför det känns som 3Dfx & Voodoo 5.

Jag skulle ju tippa att han syftar på det faktum att kortet har vissa likheter med just Voodoo 5. Dubbla kärnor, väldigt långt osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Det finns ju ingen vanlig analog utgång på den, ser ut som två dvi kontakter bara.

Det är ju inga problem, bara köra dvi->vga adapter.

Permalänk
Medlem

lala ser fint ut

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

visste att jag hade sett det

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag knappt får in mitt nuvarande grafikkort i burken med tanke på minnen och allt som sitter i vägen. Så det där testas nog i väldigt speciell dator.

Visa signatur

Har en fin dator, fin fin. Jordnötter och juice är gott tillsammans, gott gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Tror jag hörde att R300 skulle gå att köra upp til 256st configuration. Blir stort graffe dock hehe aja i alal fall skulle det vara möjligt har jag för mig men inte hundra på det dock men 2st ser ju ut å gå i alla fall.

Sanningen är ju faktiskt att detta redan gjorts. På en avancerad flygsimulator jag rapporterade om förra sommaren hade de tre Radeon 9700 Pro-kort, en för varje skärm.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

I framtiden lär väll grafikkorten ha flera kärnor, först ut på markanden med ett sådant kort som fungera lär väll bli eftertraktad

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

ehum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veritas
Kan säga att jag knappt får in mitt nuvarande grafikkort i burken med tanke på minnen och allt som sitter i vägen. Så det där testas nog i väldigt speciell dator.

känns som ett mamma-bord utan chassi blir utmärkt som test-bänk, eller hur?
Undras just vad som fifflas med i liknande väg, borta hos "grannen" Nvidia...
3 GeforceFX-kärnor tro?
O du får med en 600W nätdel för o driva kortet, o en gratis årsförbrukning av Peltor's

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

HA ha ha, och kanske rabatt från Vattenfall....

Permalänk
Medlem

Nvidia behöver iaf 2-3 FX kärnor för att komma i kap ATI

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Haha vilket dåligt aprilskämt, vem som helst ser väll att bilden är ihopklippt

Visa signatur

AMD XP 3200+ | Abit NF7-S 2.0 | 1024 mb ram | Leadtek 6800LE @ 8x1.6 | 320 gb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suizide
Haha vilket dåligt aprilskämt, vem som helst ser väll att bilden är ihopklippt

läs tråden och kolla länkarna.. sen läser du ditt inlägg igen...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem

Mer info: http://www.digit-life.com/news.html?103450

P.S. For those of you serious people, this card is real! We luckily "caught" it in transit to Germany via Moscow in our airport. Actually it's a non-working sample designating one company's cancelled development. Stay tuned on April 1! (digit-life.com)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
Det tycker du? Ska du inte tjata lite om att detta blir deras undergång likt 3dfx? Herregud det är ju inte direkt så att ATi behöver göra ett kort med 2 kärnor för att ligga på topp, det gör de redan. Så skippa allvetar-kommentaren nästa gång såvida du inte har lust att berätta varför det känns som 3Dfx & Voodoo 5.

nämen lilla gubben blir du så upparbetad över det lilla!

Annars @topic: gissar på att elräkningen skulle gå upp ganska kraftigt efter att man stoppat in ett sådant kort i burken

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Medlem

hmmm om den går upp så får man nog ut en del av det kortet iaf, bara synd att det inte finns några spel som skulle kräva ett sånt:S

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Lol klocka en sån 1500mhz på båda minnena då e den ju bättre en en vanlig data

Permalänk
Medlem

ni som klagar på platsen som kortet tar upp har troligen en chieftec eller liknande låda(?).
kör själv en lian-li och där får man in ett mindre fartyg mellan grafikkortet och hårddiskarna.

Visa signatur

SYSTEM ERROR, smash your head against the keyboard to continue

Permalänk
Medlem

Har 4-5 cm till godo till diskarna i min PC60 Med Ti4600.

Sexigt kort i övrigt Och det sista de tänkte på när de limmade ihop den där saken var väl om det funkar i ett chassie

Borde det inte vara lite smartare att sätta en kärna på vardera sidan?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Nvidia behöver iaf 2-3 FX kärnor för att komma i kap ATI

Intelligent....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Intelligent....

oooh lite kinkig nu eller ?

är ju kul att vara sarkastisk också du vet

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]