Permalänk
Medlem

Compaq Pressario 5900T - Startar Om

Datorspec

Datorenhet: Presario 5900T
Processor: 733 MHz Intel PIII
Internminne: 448 MB 133 MHz SDRAM
Hårddisk: 20 GB
DVD-spelare: DVD 10x
CD-brännare: CD-RW
Operativsystem: Windows 98

Hallå

Efter många misslyckande försök med att installera XP på burken gav jag upp och använde mig av recovery skivan som följde med och återställde burken till orginal skick, så som den en gång levererades. När jag för drygt ett år sen köpte den beg av en polare var XP installerat och han hade inte haft några problmed med att installera men det hade jag.

I det läget efter att installationen har kopierat filer och är på väg över till den grafiska delen av installations processen startar den om och efter det återgår den inte till installationen.

Efter mycket hår slit och några väl valda ord så valde jag att lägga ner projektet och försöka återställa den med recovery skivan för att sedan uppdatera den till XP.

Det gick inte heller till en början utan jag fick ta bort och lägga till en ny partion i fdisk sedan formaterade jag den och då hittade recovery skivan hårddisken. Själva installationen av 98 gick segt, den stod stilla ibland, säkert flera minuter sedan ticka den igång igen.

Nu är 98 installerat igen men burken vill fortfarande inte vara med, den startar om utan förvarning. Max uptime i dagsläget har varit 3 minuter.

Någon som kan hjälpa mig? Håller på att bli skogs tokig

Visa signatur

MIDI Tower ATX NEXEC 202 300W |Asus P4800 SE| Pentium 4 3.0 GHz| 512 MB DDR *2| ASUS TI4200 G-Force 4 128 MB DDR TV-Out|

Permalänk
Medlem

Har du kollat så datorn inte är full med damm, och att alla fläktar snurrar?

Använder du alla minnesplatserna - i så fall kör bara med en minnesmodul och skifta den mot en annan om det inte funkar.

Du kan också testa köra på FSB 100 MHz, istället för 133 MHz, och se om det blir bättre.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator