Medel i vatnet som motverkar alger, kalk etc.

Permalänk

Medel i vatnet som motverkar alger, kalk etc.

Jag behöver ett medel mot kal, alger och liknande styggingar. Jag har lagat radiatorn med två komponents epoxylim. Jag kan därför inte använda glykol som löser upp epoxyt.
Vad kan jag ha istället?
Helst nåt som kan finnas i stan så jag inte behöver beställa från Internet. Alltså inte waterwetter.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Inaktiv

Waterwetter brukar finnas hos dom flesta Bilreservdelsåterförsäljare, så finns det någon där du bor (ex Mekonomen eller liknande) så är det ju bara du går in och kollar.

Permalänk

Tror du det kan finnas på Micro?

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Inaktiv

Det tror jag mycket väl att det kan.. i många butiker jag varit in så har det funnits.. har dock inte varit in på micro för att det inte finns här uppe däremot så brukar det vara lite större flaskor på Bildelsaffärerna, fast iofs så är dom mkt billigare än att köpa på tex Overclockers.

Permalänk
Medlem

Går det inte med brännt vatten, alltså destillerat vatten..............

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R1 Uffe
Går det inte med brännt vatten, alltså destillerat vatten..............

Det blir ju joniserat till slut. Och då kan det även bildas kalk och lager.

edit: Jag ringde till Micro men dom hade inget
Får se om jag kommer på nåt annat ställe.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Medlem

Glykol funkar väldigt bra.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Glykol funkar väldigt bra.

Han skrev dock att han hade limmat tanken med epoxy och att glykol löser upp det tänkte samma sak själv först, innan jag läste igenom ordentligt

Permalänk
Medlem

Undrar om man kunde använda jässtop alt. steriliseringsmedel som används vid hembryggning? Det borde väl ta död på algerna?

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JanErik
Undrar om man kunde använda jässtop alt. steriliseringsmedel som används vid hembryggning? Det borde väl ta död på algerna?

Men jag har inga alger nu. Jag vill ha ett medel som är FÖREBYGGANDE mot algbildning.

Ej glykol då.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |