Permalänk
Medlem

Klockad dator startar inte igen

Min kompis satt o klockade sin dator lite. O nu vägrar den starta.. :/ jag ha reseta biosen med jumpers. Tagit ur batteriet, o haft bort allt o försökt kolla vad som inte villa fungera. Kan moderkortet ha gått sönder.

Abit kd7 med KT400

Han körde FSBn i 360Mhz.

Permalänk

Jag fick precis samma fel och gjorde allt i min makt för att fixa det men tillslut vare bara att gå med moderkortet till mycom på service lr ngt. Jag testade allt på 2 andra datorer och det var morderkortet som var buggat till 1000:en. Tar en vecka innan man får tillbacks det. =/

Visa signatur

hlp....

Permalänk
Medlem

host...fsb'n i 360 MHz =O du vet att ingen processor är gjord för att gå i över 200 MHz egentligen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Samma med min p2:a dog, fast den gick att starta med ingen bild, fast då fanns det ingen CMOS jumper... såå jag tog ut batteriet och in igen... så nu startar den inte alls. :/
några förslag? :/

Permalänk

Om man först drar ur nätsladden och sedan batteriet och låter det stå några minuter, så bör det funka sedan

Om inte, så är förmodligen moderkortet paj

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Happ, då var det att köpa nytt morderkort eller sälja skiten. :/