Permalänk
Medlem

Hjälp! Datorn startat om sig själv.

Varje gång jag flyttar stora mängder data snabbt (typ en film) mellan två datorer startar datorn om sig till synes utan anledning. Hårddisken är helt ny så jag vet inte vad som är fel. Vet du?

Visa signatur

Jaha

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som är felet, men du kan alltid göra så hära: Höger klicka på Den Hära Datorn->Egenskaper->Avancerat->Start och Återställning och sedan kryssa av Starta om Automatiskt i Systemfil delen. Då får du upp en Bluescreen isället för att datorn startar om och då kanske du kan få et humm om vad som felet är eller så kan du se vilken felkod som visas och sedan söka på det på Microsofts hemsida.
Lycka till.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Ditt windows kanske är instabilt. Prova ominstalera sitt OS.

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Jag kör med XP och oerativsystemet är helt nyinstallerat.
När jag trycker Den Hära Datorn->Egenskaper->Avancerat
så kommer jag till en ruta där jag kan trycka i fyra rutor, någon ->start ser jag inte.

Visa signatur

Jaha

Permalänk
Medlem

Hmmm, jag har för mig att det enbart är tre knappar, det är iallafall det för mig, det är det nedrsta knappen som du ska trycka på. Det är en knapp som det står "Inställningar" i Start och Återställnings rutan.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Du får ursäta att jag inte är något vidare på datorer, men så här står det för mig:

Den Hära Datorn->Egenskaper->Avancerat:

"Avancerade attribut:

Välj de alternativ du vill använda för den här filen

* filen kan arkiveras

* för snabb sökning....

Atribut för kompringmering eller kryptering:

*komprimera innhehåll....

*kryptera innehåll...."

Oj, nu såg jag mitt pinsamma misstag, jag hade tryckt på en genväg till den här datorn...

Ok, nu har jag gjort det och på Blåskärmen hette det:

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Ska kolla upp det om ingen av er kan säga vad det är?

Visa signatur

Jaha

Permalänk
Medlem

Okej vad bra. Tyvär så vet jag ej vad det betyder. Men du har iallafall kommigt en bit på vägen. Kanske betyder att kerneln drog

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk

denil.. du har precis som jag 3 alternativ.. kanske för att vi kör win2000? däremot så finns det en fjärde.. men den tillhör hur lång visningstiden skall vara för operativsystems val ifall man har 2 eller fler.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

CatscaN^Tim: Tror du blandar ihop mig med en annan. Jag och Denil har nästan samma avatar, förutom att min har en mycket fromare blick

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk

cleric.. aha.. haha.. såg bilden och tänkte på denil.. förlåt mig cleric.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Inga problem, jag har två store bröder så jag är van att bli tilltalad med andra namn

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

hade samma problem men felet för mig va att mitt nätverkskort inte funka till xp

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu