Permalänk
Medlem

Utdragna Texturer

Hej!
Jag har ett smärre problem jag hoppas att ni kan tänkas hjälpa mig med. Många av mina spel ser mycket konstiga ut, texturerna blir utdragna. Call of Duty fungerar, Neverwinter nights fungerar, men det är ungefär hela listan.

Jag har en:
P4 2.4 ghz
Geforce 4 ti 4200 128mb
512 mb ram
windows 2000 Service pack 3
Kör på 45.23 när det gäller drivrutiner då Call of duty fungerar med den versionen.
Har en ny GPU fläkt, thermaltake.
Allt jag kommer på, hoppas att jag kan få hjälp då jag vill kunna spela UT2003 m.m.

http://hem.passagen.se/nofearos/textureerror.gif
http://hem.passagen.se/nofearos/textureerror2.gif

Tagna i joint operations demot..

Permalänk
Medlem

Ajdå, det där såg ju inte bra ut. Eftersom du nyligen satt dit en annan fläns har du monterat den rätt?

Permalänk
Medlem

Följde anvisningarna, problemet var dock innan jag bytte, fläkten hade lagt av på kortet, så jag trodde att det var felet men icke...

Permalänk

länkarna är döda

Permalänk
Avstängd

lägg ett mellanslag efter länkarna i din browser så ser du eländet.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Det där tycker jag ser ut som fina artifacts, alltså sånnt man får om man t.ex. överklockat för mycket och grafikkortet blir för varm.

Jag skulle tipa på att du helt enkelt monterat kylaren fel eller att det blir för varmt med den ändå.

Du skulle ju kunna ha råkat göra något annat fel också, kortslutat någonting med kylpasta t.ex. eller på annat sett skadat något?

Permalänk

Testa olika drivrutiner. Det ser inte ut som artifacts av värme-problem enligt mig. Det ser mer ut som vanliga grafikbuggar pga kassa drivrutiner eller dylikt. Har du läst igenom ReadMe filerna till spelen? Där brukar det stå vettiga tips för kända problem.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testa med ett nytt grafikkort så att du är säker på att det är det som krånglar. Sen så tippar jag också på antingen värmeproblem, eller att du drällt kylpasta någonstans. Titta efter

Permalänk
Medlem

Har inte drällt kylpasta så vitt jag vet och installationen av kortet och kylningen gick utan några problem, det skumma är att allt fungerade, sedan så helt plötsligt så la allt av.. Att köpa ett nytt grafikkort är inte det jag skulle föredra då jag har en ganska knaper budget...