Permalänk

Hej!

Japp jag lånar din tråd om det inte misstyker sig .....
Lite fler folk som kollar denna tråd

Hoppas att det är ok!

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

fyfan! detta blir grymmt..! jag håller oxå på med ett "pc i bil projekt" ända problemet just nu är nätaggregatslösningen

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk

Hej!

Ang nätaggs lösning så kan du köpa en inverterare som omvandlar bilens 12V DC till 230 AC finns på www.kjell.com för 599:- 300W och sedan e det bara att andvända datorn vanliga nättagg så har jag men jag kör med ett morex 60W passivt för mini-ITX moderkort och den lösningen fungerar riktigt bra för mig.

Eller så köpter du ett DC-DC nätagg. De populärase är OPUS 90W eller 150W de är jäkligt bra på ett sätt för du behöver inte sitta kvar i bilen för att stänga av datorn utan det e bara att vrida av nykeln så stänger nätagget av datorn fint.

Du kan få mycket info på www.mp3car.com

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

PaNiC här på forumet har skickat sitt sproggy agg till mig som han byggt. Jag skall testa det och funkar det så köper jag det.
Annars får vi se vad det blir för strömförsörjning.

Beställde fälgar idag också:

hemlig tum

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fan lägg pengar på motor istället..

Permalänk
Medlem

köp ett par riktiga rally fälgar istället!
typ: http://www.ozracing.com/shared/car/racing/29_big.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
fan lägg pengar på motor istället..

Räcker med dom 300+hk som finns....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
köp ett par riktiga rally fälgar istället!
typ: http://www.ozracing.com/shared/car/racing/29_big.jpg

Varför när jag inte ska ha rallystuk på resten av bilen....

Blir sänkning, fälgarna, kolfiberhuv, den är tonad runt om osv.. så inget rallystuk alls..

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan ztardust.. är du inne på Zatzy nånting. riktigt fränt bygge ... vad gick bilen på? eller är det hemligt?

Visa signatur

Alcohol is the cause and the soloution on all the problems!

Permalänk
Medlem

Nu får du fan ta och slänga upp lite mer bilden från bygget Spricker ju snart.... Skitskoj att följa!

Btw, fälgarna var kanon imo!

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxen
Fan ztardust.. är du inne på Zatzy nånting. riktigt fränt bygge ... vad gick bilen på? eller är det hemligt?

Jag är Alltid på zatzy

Bilen kostade pengar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peek
Nu får du fan ta och slänga upp lite mer bilden från bygget Spricker ju snart.... Skitskoj att följa!

Btw, fälgarna var kanon imo!

Jag har spacklat lite mera nu...

Lämnar iväg bilen för reparationer imorrn. Så jag kommer ha mera tid att fxa med mittkonsolen

Bilder kommer, jag lovar

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Det låter bra!

Tänkte på en sak, dollarn står ju hyffsat lågt nu...
Kanske skulle beställt lite grejjer, tror ni den står lågt länge till?

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

kolfiberhuv? ärligt? så länge du tycker det är snyggt så ska jag väl inte klaga...

om du inte forstog vad jag menade så tycker jag att kolfiberhuv är fult... får mig direkt och tänka på punkarbilar där t ex en dörr, bagagedörren eller för den delen en motorhuv har en färg medans resten av bilen har en annan...

men som sagt, de e din bil.. inte min.. men fälgen du valde var helt klart snygga, väldigt bra val

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

peek: dollarn är på väg upp sakta men säkert....ligger i 7,72 ni tror jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
kolfiberhuv? ärligt? så länge du tycker det är snyggt så ska jag väl inte klaga...

om du inte forstog vad jag menade så tycker jag att kolfiberhuv är fult... får mig direkt och tänka på punkarbilar där t ex en dörr, bagagedörren eller för den delen en motorhuv har en färg medans resten av bilen har en annan...

men som sagt, de e din bil.. inte min.. men fälgen du valde var helt klart snygga, väldigt bra val

Glöm inte att bilen är svart. Nyansskillnaden är inte jättestor mellan "kolfiber" och svart. Kolfibern är något ljusare.

Svarta och mörkgråa/silver bilar är det enda jag tycker det passar bra på.

Folk som sätter det på en vit eller röd bil förstår jag inte...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Vad är det svåra med kolfiber att förstå?

Plåt väger mycket som alla vet, eftersom den finns i nästan alla chassi till datorer.
Kolfiber väger inget, alltså du sparar vikt, bilen går bättre och är lättare.

Funktion före utseende brukar vissa kalla det för. (själv tycker jag att kolfiber är porr på hög nivå)

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Vad är det svåra med kolfiber att förstå?

Plåt väger mycket som alla vet, eftersom den finns i nästan alla chassi till datorer.
Kolfiber väger inget, alltså du sparar vikt, bilen går bättre och är lättare.

Funktion före utseende brukar vissa kalla det för. (själv tycker jag att kolfiber är porr på hög nivå)

För mig är det 95% Utseende jag är ute efter....

Men iom att man sparar 15-20kil på en kolfiberhuv så har jag kompenserat allt annat skit jag lastat i bilen

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Precis det jag menar

edit: ztardust, köpte du bilen genom pbz eller?

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Precis det jag menar

edit: ztardust, köpte du bilen genom pbz eller?

Nej, Kami fixade min...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Ahhh, alrighty

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem

Det här ser välldigt gött ut..! Hoppas bara att han fortsätter att updatera

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Medlem

Klart jag kommer göra När jag får tid att bygga klart.

All hårdvara och mjukvara till datorn är färdigt nu. Fattas bara en växelriktare och lite tid att slipa klart konsolen.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

men vad väntar du på da... lägg upp kort...:D

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Hej!

ztarduzt Kjell och CO har billiga växelriktare 300W för 599:-
www.kjell.com
...

För övrigt så e jag klar med min Bildator nu och den fungerar prima..!

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

ZtarDuzt är du gjord av pengar eller? Hur finansierar du alla dessa "prylar"?

Inget är svårt om man har pengar men nu har man juh inte det o det är juh kul att någon har det Hoppas bara på att man hittar ett "bra" jobb nu när man springar ut skolan så kanske man oxå har råd att pilla mer med projekt bilen

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Kostar ju bara ca 5000:- att bygga ihop en ju inkl skärmen

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan_grafstrom
Hej!

ztarduzt Kjell och CO har billiga växelriktare 300W för 599:-
www.kjell.com
...

För övrigt så e jag klar med min Bildator nu och den fungerar prima..!

MvH Johan

Vill prova med en 300w om de funkar som de ska innan ja köper. Testade med en 150w igår och den orkade inte. Tyckte det var lite konstigt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
ZtarDuzt är du gjord av pengar eller? Hur finansierar du alla dessa "prylar"?

Inget är svårt om man har pengar men nu har man juh inte det o det är juh kul att någon har det Hoppas bara på att man hittar ett "bra" jobb nu när man springar ut skolan så kanske man oxå har råd att pilla mer med projekt bilen

Man jobbar och sliter

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Du har sett "the fast and the furious" ein paar gånger va

Permalänk
Medlem

hur skall man göra om man inte har en touchscreen utan bara en 5" LCD skärm. Vilket är det bästa alternativet då? skall jag använda ett minitangetbord och en mus då eller? nån som har nått förslag?

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW