Permalänk

Jag är intresserad! Är bygget klart?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

inga bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lägg upp alla bilder igen please

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Skulle underlätta!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer alla bilder igen ska försöka skriva kommentarer till all om jag kommer ihåg allt

Skärmen jag använder. 7" touchscreen

Gjorde en plåtgrejja som stomme

Började plasta stommen på själva plasten från bilen

Första provmonteringen

På med lite plastik padding

Monterade det i bilen för att kunna spackla mot kanterna osv så det blir fin passform

Efter lite slipande så ser det i dagsläget ut såhär. Har inte kommit nått längre.

Gjorde en liten låda som datorn ska sitta i är det tänkt.

Som sagt! Projektet står stilla för närvarande pga olika orsaker!

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Allt går att göra för rätt pengar så

4000:- + material så kan jag fundera på det Så kul är det inte att slipa

Har en hel Bubbla från -72 som måste slipas snart så

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

Fan du borde lämna in den där på verkstan det verkar vara nåt fel på rattplaceringen

Snyggt verkar det bli i alla fall

Permalänk
Medlem

Komigen nu, vi vill ju ha bilder på bilen oxå evo 1-5 = is teh shit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

142:an i bakgrunden är snyggare/häftigare.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org

Botten upp, resten i håret!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Är iofs en 242, men jag vet inte. Du kanske kan det här med bilar...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Är iofs en 242, men jag vet inte. Du kanske kan det här med bilar...

Jo, jag var rädd för det. De sena 142:orna de tidigare 242:orna ser i väldigt lika ut bakifrån.
Och nej, jag är ingen expert på bilar vilket jag inte heller har påstått.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen

Hur kommer det sig att bilen är felstyrd och du har en engelsk (rätta mig om jag har fel) nummerplåt?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Hur kommer det sig att bilen är felstyrd och du har en engelsk (rätta mig om jag har fel) nummerplåt?

Kaaaaaan ju vara så att han har importerat bilen från England Första EVOs såldes bara i Japan och England ;D

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo, jag var rädd för det. De sena 142:orna de tidigare 242:orna ser i väldigt lika ut bakifrån.
Och nej, jag är ingen expert på bilar vilket jag inte heller har påstått.

Men verkar veta skilnaden mellan rapp Evo och en sliten svenne bil
Men gamla volvo bilar är helt jäkla underbara, föredrar själv PV544, PV1800 eller PV120 (Amazon).. men svåra att få tag på om man vill ha en bra bruksbil, istället så sitter jag i en 2.5Ton tung Dodge RAM B250 Nomad till jobbet, fördelarna är att om bilen börjar skramla och ha sig så är det bara att krypa under bilen med fettspruta... fettnipplar överallt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Kaaaaaan ju vara så att han har importerat bilen från England Första EVOs såldes bara i Japan och England ;D

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso

Evo 1-3 såldes bara i Japan och i Japan kör dom högerstyrt. Finns inte mycket att välja på då
sen gjordes varje modell ( 1, 2 och 3) i bara 5000ex av varje.

Och registreringsskylten på bilden är en Tillfällig svensk skylt. Den får man åka med i 3 månader. a.k.a. tillfällig registrering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88

Bilen är import från england men såldes från första början i Japan vilket är det enda land där dom såldes nya.

Men många bilar försvann till england iom att dom också kör högerstyrt.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men gamla volvo bilar är helt jäkla underbara, föredrar själv PV544, PV1800 eller PV120 (Amazon).. men svåra att få tag på om man vill ha en bra bruksbil, istället så sitter jag i en 2.5Ton tung Dodge RAM B250 Nomad till jobbet, fördelarna är att om bilen börjar skramla och ha sig så är det bara att krypa under bilen med fettspruta... fettnipplar överallt

Ja, amazon är fin bil. Även dodge ram. Har själv en cheva van och puttrar omkring i numera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ZtarDust, va gav du ca för din evo? och hur många pollar har den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller på med ett litet bygge i min E3'a också.

Får se hur det blir med det. Kanske motorn rasar innan man är klar som för dig ZtarDuzt =D

Snygg färg på din btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Ja just ja, det va du som inte tyckte de japanska fjortisbilarna, rediga vans skulle de va
Men smaken är som baken och en Dodge RAM är ju inte helt fel heller

Men du sa ju att EVO projektet nästan va klart ZtarDuzt?! Nu vet jag inte va helt klar betyder för dig men get a move on
Men det verkar ju bara som att det är lite finish som saknas så fram me pulverlacken
Vad är statusen på motorn föresten? Du nämnde 500 kusar+ i andra tråden...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Ja just ja, det va du som inte tyckte de japanska fjortisbilarna, rediga vans skulle de va

Jo det stämmer nog, men man mognar med tiden Dock bling bling i överflöd är inte snyggt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx

Men du sa ju att EVO projektet nästan va klart ZtarDuzt?! Nu vet jag inte va helt klar betyder för dig men get a move on
Men det verkar ju bara som att det är lite finish som saknas så fram me pulverlacken
Vad är statusen på motorn föresten? Du nämnde 500 kusar+ i andra tråden...

Med evo-projektet menade jag bilen

skärm-bygget har jag inte gjort nått åt.

500hk ska nog uppnås under sommaren.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta är ett datorforum, bilsnack får ni ta någon annanstans. Tillbaka till topic.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)