Permalänk
Avstängd

Ping med RadioLAN

Tjena en kompis i min klass bor ute på landsbygden och har inte möjlighet att skaffa ADSL, men han kan få 1mbit RadioLAN. Frågan är nu kommer han kunna spela Multiplayer spel med en ping under 90? Cs, BF Wc3 os.v

Tacksam för svar MVH///Micke

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

antagligen....

men de är inte säkert, har en kompis som har radiolan och han pingar kanske mellan 30-80 på servrar där jag med telia2000 pingar 14-25.

spela lär din kompis kunna göra, dock hur bra ping han kommer få är rätt omöjligt att säga....

Permalänk
Avstängd

Mkaay Bara han får under 100 så tror jag han är glad

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Wc3 fungerar ju bra med 56k, så det skulle jag tro att han kommer kunna spela.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

i wc3 mäker du inte av om du har 0 eller 100 ms i ping (min teori är att det inte finns nån mätare man kan ta fram som det finns i tex cs)

Men det beror lite på, pingen är det nog inget fel på men paket förlusten kan vara något som är otrevligt...

Permalänk
Medlem

Det beror helt o hållet på hur leverantörens nät är byggt. Är det en seriös ISP så bör det inte vara några problem.
Har Wlan för tillfället och det fungerar helt ok pingmässigt, så att tekniken sätter inga begränsningar.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
så att tekniken sätter inga begränsningar.

Men vädret kan däremot göra det, te x.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Det e jag som e korvskalles kompis som ska få radiolan
Det kanske står ngt på denna sidan: www.lannetdata.se om hur pingen borde bli.. Hittar själv ingenting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Det e jag som e korvskalles kompis som ska få radiolan
Det kanske står ngt på denna sidan: www.lannetdata.se om hur pingen borde bli.. Hittar själv ingenting

Oj, känns så jäkla oseriöst när det är felstavningar och särskrivningar överallt.

Ex:
"All trafik i nätet går via radiolan som inte är vädert känsligt utan fungerar alltid. "

Ett tips är att maila och fråga om pingen, du når de lättast via mail. (som det står på sidan)

Permalänk
Medlem

Jag har radiolan, till sunet pingar jag ~50 just nu med full belastning på linan men det pingar nog högre till spel servrar i andra länder skulle jag tro.