Permalänk

12v till Athlon64?!

Glad i hågen började jag nyligen montera mitt uppgraderingspaket (A64 2800+, Msi Neo-fsr, o.s.v.) som kom med posten idag... allt gick strålande men plötsligt krävs en fyrkantig 12V-kontakt från nätagget... vilket jag till min förvåning upptäcker att jag saknar!

Jag har ett Aopen 300W som kom med chassit. Det har några år på nacken men har funkat över förväntan.

Min fråga är:

Är det bara nya nätagg som har liten 4kantig 12V-plutt?

Det är ju oavsett på tiden att skaffa ett nytt nätaggregat men jag är ändå nyfiken iom att det står att alla "ATX-compliant" agg ska funka...

Permalänk
Medlem

Alla som det står P4 godkända på har haft det av dem jag sett. Men köper du ett hyfsat nätagg så finns det på det. Vad för prisklass hade du tänkt? Rekommenderar ca 400watt iaf om du vill ha lite marginal i framtiden.

Permalänk

Läste här någonstans i forumet att man kan "fulmodda" ihop de nödvändiga kontakterna... hmm... undrar just vad det innebär?

Whatever. Är lite sugen på Aspires 520W nätagg eftersom de flesta verkar vara överens om att de ger mkt valuta för pengarna. Det trista är att behöva vänta ytterligare dagar på att skiten ska komma med posten.

Bor nära en Netonnet-butik och där säljer de 550W-agg för 449:- men det står inte ens tillverkare... säkert urkass...

Permalänk
Medlem

Skulle nästan hellre rekommendera ett Lewicom, många som har dem tycker dem är riktigt stabila. Fast jag vet inte ljudnivån på dem. Iaf så finns dem billigt på db.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har hört så är det samma komponenter i Levicoms och Aspires nätagg. Endast utseendet och kylningen som skiljer.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

aspire agg är ommärkta levicom agg

Permalänk
Medlem

Det finns molex --> 12v kontakt du vill ha

På Min p4 kör jag utan den.

Permalänk

Nåväl... mitt problem är ur världen då en generös polare lät mig nyttja ett av hans nätagg. Iofs bara ett 300w vilket skrämmer mig lite då jag kör ganska mkt prylar i datorn. Det blir till att införskaffa ett 520w Aspire snart. Tackar för tipsen.