Skumt problem med farcry (grafikkort?)

Permalänk
Medlem

Skumt problem med farcry (grafikkort?)

Visste inte riktigt var annars jag ska posta den här tråden. Här verkar det vara lämpligt för tekniska problem.

Problemet är att spelet bara hänger sig totalt i filmer och i menyn. Det händer efter en liten stund, men ibland händer det inte alls konstigt nog. har hänt att VPU-recover har fixat till det, men jag blir ändå tvungen att starta om spelet.

Jag har redan provat alla grundläggande åtgärder: uppdatera drivers, patcha spelet etc.

En tanke jag hade var att det kanske är en codec konflikt det handlar om då jag har installerat en del sådant.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

installerat codeckonflikter? hehe.. nä men allvarligt nu

prova stäng av VPU Recovery och Fastwrite (Fast skriv) om du har de på.
Sen kan du också testa att sänka AGP hastigheten till x4.. de gör ingen direkt prestandaskillnad ändå.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Tyvärr, har redan testat det.

Skumt det där me fastwrite förresten....det står alltid på off för mig. Jag verkar inte kunna slå på det. Vad exakt är det för nåt?

Permalänk

vad har du för grafikkort

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miscal
Tyvärr, har redan testat det.

Skumt det där me fastwrite förresten....det står alltid på off för mig. Jag verkar inte kunna slå på det. Vad exakt är det för nåt?

Fast Write är inte direkt viktigt, skapar snarare problem för en del.
Det står i FAQ:en vad det är för något.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
vad har du för grafikkort

Jag har ett Asus Ati radeon 9600 xt 128 mb