Permalänk
Inaktiv

Akta speeden!!

Nån som vet om det vart nån bugg igår hos telia vid en 2-3 tiden?

Jag var hemma hos en kompis och vi tänkte tanka ner shrek2 under natten först gick den stabilt i en 700-800kb/s på hans 8mbit.

Men helt plötsligt stiger det och går upp i 20mb/s och den tankar filmen på 30 sekunder!!!

Det var det värsta jag sett alltså.. trodde inte det kunde gå så snabbt på vanlig telefonlinje.. sen tänkte vi tanka en till film av den personen men då skönk hastigheten.

Nån som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem

Sök! Har varit flera andra som har haft samma "problem"...
Antar att det var med DC++? Funkade filmen sen då?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv

min kompis ringde nu... filmen funka bara i typ 3 min... det vart nog nått konstigt med dc

Permalänk

Just det...

DC komprimerar... Är det då en film som bara är skräpdata, så går den att komprimera mycket och går därmed tokfort att tanka.

En riktig film är så hårt komprimerad att DC inte kan komprimera särskilt mycket mer, och då kan du inte ta hem den snabbare än din lina klarar av.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Sånt kallas fakesharing och sånt ska straffas med döden... min version av döden that is...

Permalänk

Re: Akta speeden!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeZq
Nån som vet om det vart nån bugg igår hos telia vid en 2-3 tiden?

Jag var hemma hos en kompis och vi tänkte tanka ner shrek2 under natten först gick den stabilt i en 700-800kb/s på hans 8mbit.

Men helt plötsligt stiger det och går upp i 20mb/s och den tankar filmen på 30 sekunder!!!

Det var det värsta jag sett alltså.. trodde inte det kunde gå så snabbt på vanlig telefonlinje.. sen tänkte vi tanka en till film av den personen men då skönk hastigheten.

Nån som vet vad som kan ha hänt?

Tanka shrek2 är olagligt bara så du vet och inte tillåtet att nämna här i forumet.

Permalänk
Medlem

nej, det är inte olagligt, däremot mot reglerna här i forumet

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Det är olagligt att shara den men inte att tanka..den lagen är inte uppfunnen än !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Det är olagligt att shara den men inte att tanka..den lagen är inte uppfunnen än !

Jo precis, den är på G, men läs §7 här: http://forum.sweclockers.com/regler.php
Det finns lagar och sen finns det något som heter regler.

EDIT: jag såg inte att du svarat på {76th}Johan's inlägg eftersom folk har slutat att citera här.

Permalänk

Redan läst. Jag sa inte att det var tilllåtet att snacka om sånt här.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion