Battlefield 1942 eller vietnam? Vilket ska man köpa?

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 eller vietnam? Vilket ska man köpa?

Vilket ska man köpa?

Är Bf vietnam något att ha?

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att vietnam är urtrist jämnfört med original BF, men de är va jag tycker, ladda ner demon och testa...

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Har båda spelen men lirar bara BF42/DC, inget fel på vietnam men det är för mycket hellicamping eller infanteri. BF42 har mycket mer fordon och går enligt mig att göra mycket mer i det. Köp BF42 nu för under 200kr och vänta på BF2 som släpps nästa år

Permalänk
Medlem

Ebay är bra, beställde Vietnam, 1942, Road to rome samt Weapons nånting för ca 400 inkl frakt från en snubbe i Thailand. Ska vara original med Cd keys till. Borde inte vara bluff då andra som handlat fått cd keys man kan köra på nätet med. Har inte fått dom en dock :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vart får man tag i ett demo till vietnam?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

finns inget demo till bf:v.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

usch

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

bf1942, vietnamn är inte alls lika roligt.

Permalänk

jag ryser i hela kroppen när jag tänker på BF serien det är mina favorit spel

BÅDA ska du självklart ha

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Köpte BTV!
Har suttit i ett par timmar och gillar det!

Fastnar jag riktigt på det så springer jag och köper BF 1942 också.

Fråga om Ikonerna på scoreboarden:

vad får man stjärnorna för? Ser att jag får en stjärna när jag dödat någon men man verkar få stjärnor för annat också, men vad?

Vad är den ikonen efter pingen, ser ut som ett kinesiskt tecken

tack!

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Båda är bra, men jag spelar bara Battlefield Vietnam numera för jag saknar helikoptrarna för mycket annars.

Permalänk
Medlem

Du blir nog nöjd vilket du än köper, men om jag vore d så skulle jag köpa BF942 nu för det är billigt och sen BF:V när det har blivit billigt det också

Permalänk

Bra att du köpte BF-V då dice utvecklar en WW2-mod till BF-V som kommer vara najsigare än vanliga BF1942 .

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Point of Existence
http://www.pointofexistence.fpscentral.com/
Hoppas det blir lika bra som DC fast till Vietnam ;P

DC Final (.8) kommer annars snart till vanliga BF42, sista versionen som släpps.

Permalänk
Medlem

Vietnam är enligt mig absolut det bästa. Finns inget roligare än att springa omkring som en Vietnamesjävel och skjuta den amerikanska jävulen!

1942 har jag dock inte mycket till övers för. Skittråkigt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Bra att du köpte BF-V då dice utvecklar en WW2-mod till BF-V som kommer vara najsigare än vanliga BF1942 .

Finns det någon länk till en sida med denna information? Skulle vara kul att spela lite WW2 med BFV

Permalänk

Som sagt, båda är bra och du blir nog nöjd vilket du än köper.

Edit: 1942 är kanske bättre för en lite sämre dator, medan Vietnam kräver en något bättre, skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd

BF1942 är ju den bästa, no questions 'bout that... Vietnam når inte riktigt upp när det gäller spelkänslan... Känns fejk på nåt sätt.. =/

Kan för övrigt rekommendera Hidden & Dangerous 2 till dom som aldrig spelat det... Skönt lir faktiskt.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Båda är skitdåliga, men Vietnam är bra på Ho Cho Minh Trail-banan.
Känns lite "ååh, va coolt, jag kan flygga, jag tror jag flyger omkring för mig själv"
Och helt plötsligt har vi 64 cs-kidz som flyger i sin egna lilla värld.

Permalänk
Medlem

Jo, om du stöter på spelare som är omogna och kassa så är det ju spelets fel?

Äh, bfv är kul, men det kräver ju en bra server med mogna spelare på.
Annars är Desert Combat och Silent Heroes bra moddar till bf 1942. Framförallt i sh är det seriösa spelare.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 och sen Desert Combat moden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Jo, om du stöter på spelare som är omogna och kassa så är det ju spelets fel?

Äh, bfv är kul, men det kräver ju en bra server med mogna spelare på.
Annars är Desert Combat och Silent Heroes bra moddar till bf 1942. Framförallt i sh är det seriösa spelare.

Du har rätt,
men när man lirat det på LAN tar alla bara en helikopter och letar efter fienden och springer runt o snor flaggor. Gillar hellre fokuserad action som i CoD, där banan Brecourt förvandlas till en krigszon

Permalänk
Medlem

Desert combat till bf1942 knäcker ju bf vietnam lätt. Jag tyckte inte vietnam var så mycket att hänga i granen alls medans 1942 fortfarande är kul att spela. Fast Call of Duty är såååå mycket bättre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

BF1942 är lite gammalt kanske men fortfarande ett av mina favoritspel.
Battlefield Vietnam är grymt roligt ifall man spelar med lite seriösar spelare.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

vietnam är helt klart det roligare av de båda.
det räcker med att säga m79 för att förstå det

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

jo, CoD är något roligare... fast själv installerade jag precis MOHAA och lirar lide det... gillar vapnen