Ny 17" skärm, men vilken?

Permalänk
Medlem

Ny 17" skärm, men vilken?

Är sugen på en ny skärm och har runt 5000 kr att lägga ut, blir nog en 17" eftersom jag inte kan lägga mer pengar.
Jag använder burken mest till spel så vill ha en bra skärm för det.
Är ganska sugen på BenQ FP783 men om ni kan rekommendera än bättre lyssnar jag gärna, högtalare är inget plus för mig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Du får en bra 19" skärm för ca2000kr...

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Man får inte en bra 19" för 2000kr. Man får en hygglig 19" för runt 3000kr däremot.

maniak:
Har du en budget på max 5000kr skulle jag kolla på Mitsubishi Diamond Pro 930SB (samma skärm finns åxå under NECs namn som FE991SB).
Kostar mellan 4000 och 5000kr. 19" och i mitt tycke riktigt bra. Jag skulle köpt en sådan om inte min gamla skärm gått sönder innan jag hunnit spara ihop till den Mitsubishin kostade nästan 6000kr då). Nu var jag tvungen att köpa en billigare skärm i stället. Det blev en Samsung 959NF för 3000kr. Det är en rätt okej skärm för priset, men det är inget underverk.

Fast du kanske är helt inne på TFT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Fast du kanske är helt inne på TFT?

Ja jag är inne på TFT, kanske skulle sagt det :p.

EDIT: Har en till fråga, om skärmen är gjord för 1280x1024 kan jag utan problem köra den i lägre upplösning?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Gällande TFT så GÅR det ju att köra lägre upplösning. Antingen interpolerar skärmen upp bilden till full storlek (ser för jävligt ut om du frågar mig) eller så får man sorgkanter runt bilden (man använder inte bildytan längst ut i kanten)

Permalänk
Medlem

Har en hyundai Q17S och i spel brukar jag köra i 1024x768 och det fungerar bra. Går man dock ner till 800x600 börjar de se riktigt illa ut.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Har sett att folk rekommenderar Samsung 172x, men vet inte längre om jag vill ha en Tft eftersom de är inte bra på upplösningar lägre än den är rekommenderad för.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Re: Ny 17" skärm, men vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Är sugen på en ny skärm och har runt 5000 kr att lägga ut, blir nog en 17" eftersom jag inte kan lägga mer pengar.
Jag använder burken mest till spel så vill ha en bra skärm för det.
Är ganska sugen på BenQ FP783 men om ni kan rekommendera än bättre lyssnar jag gärna, högtalare är inget plus för mig.

Skall du har en bra skärm för runt 5000:- så kan du få en Dell crt "22 med trinitron skärm för 5700:, bättre skärmar än trinitrons är svåra att hitta, dessa skärmar har samma bildrör som sonys mkt dyrare varianter.

Permalänk
Medlem

viewsonic vp171

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Om det inte går bra att göra i lägre upplösningar så skippar jag nog hela iden, klarar mig med mig 17" CRT DÅ

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Har sett att folk rekommenderar Samsung 172x, men vet inte längre om jag vill ha en Tft eftersom de är inte bra på upplösningar lägre än den är rekommenderad för.

just 172x är väldigt bra på att visa låga upplösningar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Tips på var man kan få tag på en sådan?

Permalänk
Medlem

Sök på buggy (http://buggy.no-ip.com) för lägsta pris!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 710N Silver
4000 kr 12 ms sekunden bästa i test på nyteknik av 8 skärmar under 4000 kr

Permalänk
Medlem

Har du nära till Lidl?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Har du nära till Lidl?

Är inte Lidl en mataffär???

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

TFT är inte till för spel, hade en med 12ms som "fungerade perfekt till spel", bytte den dagen efter mot en Samsung SyncMaster 959NF. Är mycket nöjd.