MOH: Pacific Assault demot är släppt!!!

Permalänk
Medlem

allting scriptat ? tror det va 2-3 saker som va skriptade å det e ej så mycket å med tanke på att dom också gjorde att du kunde komma vidare i demot ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
allting scriptat ? tror det va 2-3 saker som va skriptade å det e ej så mycket å med tanke på att dom också gjorde att du kunde komma vidare i demot ^^

Visserligen rör sig inte gubbarna på exakt samma sätt varje gång man spelar. Men det är i väldigt få spel som det är så. Men det han babblade om med flygplanen är bara ren bullshit.
Han hävdade att AI'n la märke till att man står och pangar vid kulsprutan och vänder sina bomber dit istället. Ren bullshit.
Testa att lägg dig där och se vad som händer. Samma plan gör samma sak fastän du bara ligger där!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Tyckte demot sög stenhårt. Ser mer fram emot expansionen till Call of Duty.

Permalänk
Medlem

Gillar demot, men det går fan inte att köra med anti aliasing och motion blur effekter samtidigt, hackar som ett djur tom. med mitt 6800 Ultra Extreme... har dock hört att detta spel ska vara mer ATi-optimerat (de demade det på X800 launchen och EA var där för att snacka om deras nya partnerskap med ATi etc.)

ruggigt kort demo dock
typ 4-5 minuter, inte värt 540 MB nerladdning

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Håller med AnteP. Mitt 6800GT hackar även den som ett gammalt djur. Sen så förstår jag inte hur nästan 600mb kan innehålla 5 minuters spelande.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Av någon märklig anledning får jag bara spel demot i 1600x1200, finns inga andra alternativ att välja på. Lite trist eftersom jag måste dra ner på effekter för att mitt stackars 9700P skall hänga med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Av någon märklig anledning får jag bara spel demot i 1600x1200, finns inga andra alternativ att välja på. Lite trist eftersom jag måste dra ner på effekter för att mitt stackars 9700P skall hänga med.

Jag kan inte höja till över 1600x1200 :/
Skulle gärna lirat på 1920x1440-2048x1536 eftersom spelet är så tungt med anti aliasing.

Motion blur + AA = kaka på kaka, inte ens 1.1 GHz minne på en 256 bits minnesbuss har bandbredd nog att klara av det. Eller så kanske det käkar för mycket minne...

Tur att man har ett X800 XT PE 512 MB på ingång.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk

shit de var skitsnyggt o mycket action! synd att min dator fall på knäna bara var knappt spelbart o man ska lyckas sikta på nånting som går fort.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Woho! Detta har jag längtat efter!

Edit: Drar ner det i 658kb/s. 19% klart.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

4h's speltid i fulla spelet kanske vilket borde göra att hela spelet blir 24000mb stort, alltså 24gig. Antingen får vi det på typ 4st dvd's eller 26-27st Cdskivor.

typ...?

Permalänk
Avstängd

Besvikelse. det där spelet kunde dom hålla för sig själva.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Tja, efter en liten test på 10 minuter så kan jag konstatera att den gamla MOHAA-känslan inte riktigt fanns kvar. Tycker jag iaf.

Visa signatur

must!

Permalänk
Avstängd

Tycker spelet är riktigt jävla underbart, Bara mitt demo som tar säkert 2-3 min att ladda med 1 gig i ram?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

lite skumt demo btw
spelar jag på den normala svårighetsgraden kan jag omöjligt klara mig förbi sekvensen där man skjute rner flygplan

kör jag däremot på easy klarade jag mig genom hela grejen utan att bli träffad en enda gång typ
hade typ 90-95% kvar av energimätaren och använde inte medic eller bandages

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

lirar hällre igenom call of duty-demot än dehär tjaffset, tycker inte alls det var något att hänga i julgranen.. 800*600, medium (var enda som gick att köra, ändrade jag grafiken så krashade spelet under laddningen), ändå låg jag på kanske 20-30 fps..

nä, håller mig till call of duty

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Tycker spelet är riktigt jävla underbart, Bara mitt demo som tar säkert 2-3 min att ladda med 1 gig i ram?

Samma här, detta är en CoD-dödare. Kommer troligtvis köpa båda spelen då även MoH:PA har samma goda känsla som CoD.

Jag har lika mycket minne som du och det tar inte mer än en minut.

Jag kan köra i 1024x768 med allt i high 4xAA 16xAF utan att det hackar för det flyter på riktigt bra.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
lite skumt demo btw
spelar jag på den normala svårighetsgraden kan jag omöjligt klara mig förbi sekvensen där man skjute rner flygplan

kör jag däremot på easy klarade jag mig genom hela grejen utan att bli träffad en enda gång typ
hade typ 90-95% kvar av energimätaren och använde inte medic eller bandages

Måste tyvärr göra dig besviken, men demot är inte mer än till just efter du skjutit ner flygplanen :P. Sjukt är det egentligen för 500 meg.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Samma här, detta är en CoD-dödare. Kommer troligtvis köpa båda spelen då även MoH:PA har samma goda känsla som CoD.

Jag har lika mycket minne som du och det tar inte mer än en minut.

Jag kan köra i 1024x768 med allt i high 4xAA 16xAF utan att det hackar för det flyter på riktigt bra.

Knappast att det är en CoD-dödare. Detta spel var alltför rörigt för att man skulle kunna njuta lika mycket som i CoD. Visserligen kommer grafiken vara snyggare i detta än i CoD:UO men det vet vi ju att det betyder rumpsvett i MP-sammanhang.
Jag la märke till flertalet irritationsmoment i detta demo.

-Har du uppe t.ex. Thompson och börjar ladda om kan du inte byta din Thompson mot ett vapen liggandes på marken förens du har laddat om vapnet klart. Varför skulle man inte kunna bara slänga ifrån sig sitt oladdade vapen och plocka upp ett annat?
-Prone/Crouch/Standing-funktionen var riktigt störig. Det kändes som om man hade en växelspak där man kunde välja de 3 olika lägena. Det var inte som om man reste sig upp utan att man bara gick till ett annat läge.
-Iron Sight's läget i MoH:PA var hyffsat okej men antagligen av vana så föredrar jag de i CoD då det känns som det naturliga.

+Grafiken såklart
+Gasflaskorna och Havoc-motorn gör det till en rätt så spännande upplevelse att spränga lådor/tunnor/gasflaskor:D
+Kamikazeattackerna tycker jag är rätt så trevliga. Påminner lite om ryska kampanjen i CoD. "Den som tar till reträtt är en förrädare":)

Men som någon ovan sa, så är själva MoH-känslan lite som bortflugen. Jag har aldrig kännt sån spelkänsla som när jag spelade normandie-banan i MoH:AA. Den känslan fanns liksom inte i MoH:Pa. Fast jag tänker inte döma ut det helt innan hela har kommit alt. ett MP-demo..

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

NaRcotize: Så du syftar på att spelet är "rörigt", men vad förväntar du dig från WWII ? Tror du att alla sprang runt i fina grupperingar och inte titt som tätt vilket soldaterna gjorde. Den strategin som fungerar bäst är den, då den orsakar förvirring hos fienden.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
NaRcotize: Så du syftar på att spelet är "rörigt", men vad förväntar du dig från WWII ? Tror du att alla sprang runt i fina grupperingar och inte titt som tätt vilket soldaterna gjorde. Den strategin som fungerar bäst är den, då den orsakar förvirring hos fienden.

Spare me.
Det jag menade var att det man får uppleva i spelet är rörigt ihopsatt av spelutvecklarna.

Och sen det som spelutvecklarna satt och skröt om i sin walkthru av Henderson Field att AI'n var så super-intelligent är ju ren jäkla bullshit. De springer ju på exakt samma ställen hela tiden.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Det där med sk. "dynamisk AI" stämmer tyvär, hoppas dock att de inkluderar det i fulla versionen av spelet. För allt skriptande är inte lika roligt, sen så är även CoD skriptat men det var ruskit bra gjort...

Kommer aldrig glömma invasionen av Berlin i CoD...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Fan vad värdelöst! Försökte spela i 1024x768 på medium. Flöt riktigt dåligt! (XP3000+, 1GB RAM, Radeon 9800PRO).
Sen var det inte alls specieltl snyggt heller. Såg ju ut som MOH:AA!
Nej, ladda INTE ner det här demot om ni inte sitter på en snabb uppkoppling.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Fan vad värdelöst! Försökte spela i 1024x768 på medium. Flöt riktigt dåligt! (XP3000+, 1GB RAM, Radeon 9800PRO).
Sen var det inte alls specieltl snyggt heller. Såg ju ut som MOH:AA!
Nej, ladda INTE ner det här demot om ni inte sitter på en snabb uppkoppling.

För mej flöt det riktigt bra efter kanske 30 sec med allt på high @ 1024x768.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Kör i 1600x1200 maxad grafik med ett 9600XT flyter på ganska bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kör i 1600x1200 maxad grafik med ett 9600XT flyter på ganska bra.

Profil för "Gascogne"
Datorsystem: "MSI K8N Neo2 Platinum, AMD 64 3500+, Ocz 3700EB 1Gb, Sapphire X800XT PE "

Jag kör det i 800x600 med maxad grafik och det flyter på sådär halverst... Antagligen är det din A64-prolle som gör jobbet.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
.. Antagligen är det din A64-prolle som gör jobbet.

Jo jag har överklockat både cpu och minnena en bit, hjälper också till en bit.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Flöt fint på mitt 9800xt när jag satte texturerna på medium (models på high ) och körde på 1024*768 . Fps:en ligger mellan 30-40 fps i striderna vilket jag är ganska nöjd med .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Radeon korten jobbar bäst under jobbiga förhållanden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Spelet verkar ju dåligt optimerad (om man nu säger så). Det finns flera spel som är mycket snyggare och det tar inte på datorn nära såhär mycket.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Spelet verkar ju dåligt optimerad (om man nu säger så). Det finns flera spel som är mycket snyggare och det tar inte på datorn nära såhär mycket.

Det är bara ett demo, spelet lär bli bättre optimerat.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"