Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Snyggt!
Som nästa projekt kan du göra en med svarta playstation-skivor...

Hehe, skänker nån runt 250 skivor så Jag har nog 70 demoskivor liggandes nånstans, men tvivlar på att det lyser så bra genom dom.
Fan nu nåste jag ju testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
Du kan köpa en billig transformator på t.ex biltema eller kjell och kompany eller något liknande där du kan ställa strömstyrkan... vet inte vad du kör på för strömstyrka nu men det vet säkert du och så kan du köpa en som klarar upp till den styrkan och lite under...
Använder själv en sån till min glowpad för att jag inte orkade krångla med att löda ihop motstånd och jag hade ingen usb-kabel hemma när jag byggde den

Jo det skulle jag kunna, får tänka på det. Transformatorn jag kör med nu är till nån gammal switch eller så som vi skrotade på sommarjobbet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Hur mycket lyser lampan upp i rummet när det är kolsvart? Du har bara närbilder när det är svart nu...

Fixar bild ikväll.

Funderar på om jag ska ha den stående brevid tvn eller om man ska ha den på nått annat ställe, kanske bakom skärmarna eller uppe på en hylla..
Men då behövs det nnäsan två för att det ska vara snyggt

Permalänk
Medlem

Är det säkert att du kom på iden själv? :), har sett det där förr på bit-tech tror jag, men det kanske var du som hade gjort den tråden där.

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Använde du något rör att ha i mitten när du satte ihop dem så de skulle komma rakt?.

Satte ihop dom på ögonmått och sen när jag fått ihop en hög körde jag en cdspindel genom och rättade till dom som kommit lite snett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lime87
Är det säkert att du kom på iden själv? :), har sett det där förr på bit-tech tror jag, men det kanske var du som hade gjort den tråden där.

Säkert nån som gjort det före mig, precis som allt annat
Men jag har inte sett nån innan, dessutom kollar jag sällan på bit-tech.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Hehe, skänker nån runt 250 skivor så Jag har nog 70 demoskivor liggandes nånstans, men tvivlar på att det lyser så bra genom dom.
Fan nu nåste jag ju testa

Tittar man riktigt noga på dem så är de mörkblåa/lila mer än svarta. Men det blir nog rätt dämpat ljus i vilket fall...

Permalänk
Medlem

En variant vore att ha färre skivor fastsatta på några stänger, så kan det bli lite mer mellanrum mellan skivorna. Det går inte åt lika många skivor, och jag kan tänka mig att det blir snyggare..

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Om man tar bort färglagret på CD-R-skivornas ovansida, och sen gnuggar bort det grönaktiga skimrande lagret under, så får man en plastskiva som är klar och fin. En aningens blått faktiskt.

Det provade jag en gång.. Det var ett rent HELVETE att få bort all alu-folie ur rummet!

Permalänk

Hehe det kan jag tänka mig! Blir skräpigt som fasen.
Man kan lägga ett par i mikron. Nån sekund bara så SPRAAAAAK! POFF! så är det bara att diska bort flagorna. Undrar vad mikron tycker om det...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Man kan lägga ett par i mikron. Nån sekund bara så SPRAAAAAK! POFF! så är det bara att diska bort flagorna. Undrar vad mikron tycker om det...

Tror inte micron blir så glad efter ett par omgångar

Här är två nya bilder som visar lite er hur mycket dom lyser upp.

Permalänk
Medlem

Hett!
Blir man bländad av att kolla rakt in i den eller är det bara kameran som luras?

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt inte så farligt starkt ut nu när man såg lite mer överblick... men det kan ju vara lite störande ibland kanske... ett alternativ till är att koppla på en dimmer på sladden så kan du ju styra ljussytrkan som du vill... borde ju gå att hitta små dimmrar som inte är större än en strömbrytare (har sett såna till lampor förr)

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan tala om att dom sitter ganska bra efter desutom så slår sig skivan och blir skev.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Neeeeeeej, min ide är förstörd, mitt leverbröd är surt.
Min ide är tagen.

Nej men alltså jag har samma ide fast jag fick den i början av mars(2004) sen dess har jag bara 34 skivor. Jävligt snyggt vart det i varje fall.

EDIT* haha jag ser nu en MDK skiva högst upp på högen, lite ironiskt för jag har också en MDK skiva(spelet) i min lilla samling, det är sämst.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Snyggt. Har redan 22 skivor

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt snyggt! Men är verkligen den stapeln 50cm hög?? det ser inte ut så på bilderna iallafall. eller är 320skivor ett väldigt grovt ca antal? Jag kollade nämligen om jag hadde skivor till att göra en och kom fram till att 300 skivor bygger 42cm vilket är 12cm mer än vad ett rör är. Så med 320 skivor samt silikon mellan varje skiva borde du ha 10cm både över och under röret.

ps
Just me beeing a smartass

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Riktigt snyggt! Men är verkligen den stapeln 50cm hög?? det ser inte ut så på bilderna iallafall. eller är 320skivor ett väldigt grovt ca antal? Jag kollade nämligen om jag hadde skivor till att göra en och kom fram till att 300 skivor bygger 42cm vilket är 12cm mer än vad ett rör är. Så med 320 skivor samt silikon mellan varje skiva borde du ha 10cm både över och under röret

Stapeln är ca 32cm hög och 320 skivor var i väldigt runda slängar, tänkte i stil med 1mm per skiva, men dom är lite mer en en mm och sen tillkommer som sagt silikon, låt säga 250 skivor+ beroende på hur mycket silikon man har på

Permalänk
Hedersmedlem

Stoppa i 3 rör, ett rött, ett grönt och ett blått, och fixa dimming till de, och microkonroller som fade'ar genom hela spektrat i ett lugnt tempo.

Att trä de över ett plexirör och ha brickor mellan vore kanske snyggt också, så att det är ca en skivas mellanrum (ung som skrivit ovan). Fast då borde man nog lacka skivorna svarta (förutom i kanterna då).

Tufft var det iaf :).

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Stapeln är ca 32cm hög och 320 skivor var i väldigt runda slängar, tänkte i stil med 1mm per skiva, men dom är lite mer en en mm och sen tillkommer som sagt silikon, låt säga 250 skivor+ beroende på hur mycket silikon man har på

Hehe som sagt det var inget allvarligt menat bara en liten tanke, men 250 skivor låter ju som en mera exakt uppgift

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

nyskapande, snyggt och billigt kan jag tänka mig.. 10p till dig!!

man skulle ju kunna byta ut röret mot ett rött... så får man lite porrbelysning

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt faktiskt. Får se om man kan göra något liknande fast i mindre skala. Har inget behov av en större lampa men skrivbordsbelysning skulle sitta fint.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk

Fy fan va läckert!!!!!!!!!!!

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Fan så läckert. bra att någon tillför nåt nytt till moddningsvärlden istället för moddade datorlådor! (vilket absolut inte heller är fel)

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Otroligt läckert! Ett plus i kanten för den fina mac:en där i bakgrunden också ;D.

Visa signatur

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
- Edmund Burke

Permalänk
Medlem

Det här var snyggt, nu vet jag iaf vad jag ska göra med alla gammla CD skivor Kan nog få ihop 2-3 st sådana rör. Hade det inte vart coolt att prova med 10cm rören? Att ha några stycken 10cm för man behöver ju inte lika många CD skivor till dem... Jag tror jag ska köpa några extra CC rör nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Snyggt!
Som nästa projekt kan du göra en med svarta playstation-skivor...

Jo och sätt Blacklight? om de går förstås

Permalänk
Medlem

Vad för lysrör i?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

"UV"

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axL
Otroligt läckert! Ett plus i kanten för den fina mac:en där i bakgrunden också ;D.

Jag trodde det var en brödrost? Är det inte det?

Permalänk
Medlem

lättttttttttttt att jag ska göra fast med 10cm så man kan göra några stycken

Permalänk
Medlem

Tack för alla positiva svar!

10cm lampor funderade jag på men då jag bor i närheten av kjell & Co som bara har 30cm rör så fick det bli sådant.
Kommande lampor jag gör blir nog en till blå 30cm och två röda 10cm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qaztaz
Stoppa i 3 rör, ett rött, ett grönt och ett blått, och fixa dimming till de, och microkonroller som fade'ar genom hela spektrat i ett lugnt tempo.

Att trä de över ett plexirör och ha brickor mellan vore kanske snyggt också, så att det är ca en skivas mellanrum (ung som skrivit ovan). Fast då borde man nog lacka skivorna svarta (förutom i kanterna då).

Tufft var det iaf :).

Bra idé men jag tror det skulle bli rätt varmt, rören blir ju ganska varma och det finns inte många ställen för varmluften att ta vägen där inuti. Fast kombineras det med ditt andra förslag kanske det funkar.

Permalänk

Jackass !!!!!